Dagsbehov 5 mnd

aninewe

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Vi har måttet gå over til flaske pga total puppenekt på dagtid. Synes det er så vanskelig å vite hvor mye jeg skal gi henne siden jeg er vant med at hun regulerer det selv på puppen.
Men de siste to dagene har hun drukket hhv. 600 ml (60 mme, resten mm) og 635 ml (235 mme, resten mm). I tillegg spiser hun to smaksporsjoner grøt/grønnsaksmos, litt sviske og pæremos og bittelitt vann. Hun ammer også 1 gang på natten og får sikkert i seg 100-200 da. Så totalt 700-800.

Synes det virker litt lite? Hun er ganske sutrete, men tror det er pga. at hun er litt forstoppet. Hun veier forresten litt over 7 kg og har kun fått mm til nå.
 
Hvis du regner 12 % av vekten hennes så skal det være basalbehovet hennes :) Ikke se på pakken og alder, det varierer så veldig. Ville tatt utgangspunkt i 12% også regulerere etter behov og etterspørsel ☺️
 
Hvis hun tar mm på flaske, er det ikke sikkert du trenger å supplere med mme, med mindre du ikke får pumpet ut mer da, som kan være et problem for mange. Det er normalt med perioder med puppenekt, men det forverres gjerne av å introdusere fast føde og/eller mme. Har du snakket med en ammehjelper? :)
Det er ganske tungt for magen med mme, og med fast føde også, så det kan ta en god stund før magen justerer seg.
 
Hvis hun tar mm på flaske, er det ikke sikkert du trenger å supplere med mme, med mindre du ikke får pumpet ut mer da, som kan være et problem for mange. Det er normalt med perioder med puppenekt, men det forverres gjerne av å introdusere fast føde og/eller mme. Har du snakket med en ammehjelper? :)
Det er ganske tungt for magen med mme, og med fast føde også, så det kan ta en god stund før magen justerer seg.

Ja vi har slitt med brystvegring siden hun var 2 mnd og etter 3 timer med skriking av sult en kveld orket jeg ikke mer. Har prøvd det meste. Hun får MME x2 nå fordi jeg ikke klarer å pumpe ut hele dagsbehovet hennes når jeg er alene med henne hele døgnet til tider. Men når hun er oppe i 2 fulle porsjoner med fast føde tar jeg bort MME-måltidene også får hun de siste 4 måltidene med MM er planen :)
 
Skjønner meg ikke helt på det der negative holdningen til mme hele tiden. Viktigste er at barnet får mat, og at mor ikke skal slite seg ut. Syns det høres ut som du har funnet en fin løsning aninewe ❤️
 
Skjønner meg ikke helt på det der negative holdningen til mme hele tiden. Viktigste er at barnet får mat, og at mor ikke skal slite seg ut. Syns det høres ut som du har funnet en fin løsning aninewe ❤️

❤️❤️
 
Tenkte å oppdatere denne dersom noen andre finner den og lurer på det samme :) etter en uke har vi landet på ca dette:
07:00 130 ml mm
10:00 130 ml mm + smaksporsjon grøt og vann
13:00 130 ml mm + smaksporsjon grønnsaksmos og vann
16:00 130 ml mm
18:00 smaksporsjon grøt og vann
19:00 200 ml mme
01:00 amming

Hun virker fornøyd og mett med dette :)
 
Back
Topp