Dagsøvn

Tiaso

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hvor mye sover deres små på dagen og hvor gamle er de?
Lille er nå 9 uker og har begynt å få lengre våkenperioder på dagen.
I dag har hun sovet fra 11, med en liten ammeøkt som hun sov seg igjennom nå. Med unntak av ca ett minutt våkentid før mat så har hun altså sovet nesten 3,5 time og gir ingen tegn til å våkne snart. Redd hun sover natt nå.
 
Hun sover som regel mellom 3 og 5 timer sammenhengende på dagen, ellers noen smådupper her og der. På natta er det vanligvis mer oppstykket, men de siste to nettene har hun sovet 5 og 6 timer uten å våkne. Så noe endring er på gang tror jeg. :) Hun er akkurat ferdig med utviklingssprang nr. 2 (tror jeg), hun har blitt mye roligere etter det.
 
Hun sover som regel mellom 3 og 5 timer sammenhengende på dagen, ellers noen smådupper her og der. På natta er det vanligvis mer oppstykket, men de siste to nettene har hun sovet 5 og 6 timer uten å våkne. Så noe endring er på gang tror jeg. :) Hun er akkurat ferdig med utviklingssprang nr. 2 (tror jeg), hun har blitt mye roligere etter det.
Tror min også akkurat er ferdig med andre utviklingsspranget. Har også blitt mye roligere. Vi hadde nesten rutine på at hun sov fra 23 til 4 hver natt, men det er det som ser ut til å snu nå.. Var grinete i gårkveld og sovnet ikke før ett, og hvis hun sover natt nå sågleder meg ikke til i kveld...
 
Lillegutt er 10 uker på fredag og sover 2-3 timer i vogna hver dag. Noen dager blir det to runder i vogna. Han sover dårlig i vugga på dagtid og har små dupper på bare 15-20 min på fanget osv. Så vogn er et must :)
 
Tror min også akkurat er ferdig med andre utviklingsspranget. Har også blitt mye roligere. Vi hadde nesten rutine på at hun sov fra 23 til 4 hver natt, men det er det som ser ut til å snu nå.. Var grinete i gårkveld og sovnet ikke før ett, og hvis hun sover natt nå sågleder meg ikke til i kveld...

Ser den. Her har hun aldri sovnet for natta før tidligst midnatt, ofte senere. Så hun er som sin far og liker best å være våken på kveldene ;)
 
Her sover han stort sett 2-3 timer to ganger om dagen. Gjerne rundt kl. 10-12/13 og 14/15-17. Han er 3 mnd.
 
Sjelden han sover mer enn 1 time sammenhengende på dagtid.. Blir korte men ofte dubber:p
 
Hun her får siste flaske rundt 11-12 på kvelden og sover helt til klokka mi starter 07.30. Da jeg amma (hadde lite melk) kunne hun sove 2-3 timer på natta. På dagen sover hun som regel 4-5 timer, men vi har det også veldig morsomt når hun klarer å være våken en stund :)
 
Noen dager sover hun nesten hele dagen (og natten). Andre dager sover hun lite... Varierer veldig. Men stort sett siver hun økter på 2-3 timer på dagen, et par ganger :)
 
Begynner å få en rutine nå på å stå opp i 7-8tiden, sove noen timer i fra 9-10tiden og nye 2-4 timer med søvn i 2-3tiden

Kvelden har vi ikke styr på enda
 
Back
Topp