Dagpenger

Kløpulver

Forelsket i forumet
Har lest og studert på NAV sine sider, men jeg klarer ikke helt å forstå hvordan man regner ut dette her[8D]

Hva tjente du i fjor da?
Du får 2,4 promille om dagen av årslønna di sist år (eller et gjennomsnitt av det 3 siste om den har vært variabel).

I fjor tjente jeg 160 000

Kan man jobbe ved siden av å motta dagpenger?

Slik jeg forstod det på nettsiden til NAV kunne man jobbe inntil 50% så det var likosm planen.
Har jeg misforstått hele dritten da kanskje??

ORIGINAL: Kløpulver

På 160.000 kroner får du 384 kroner om dagen 5 dager i uka.
utbetaling hver 14 dag så da får du 3840 kroner før skatt hver 14 dag.
Så får du noe tillegg hvis du har barn. Var 14 kroner tidliger, men tviler på at det har steget.

Ikke noe å bli rik av akkurat.
Ikke er det så mange timene du skal jobbe heller før du mister dagpengene.

ORIGINAL: thejohan

ORIGINAL: Juliejr

På 160.000 kroner får du 384 kroner om dagen 5 dager i uka.
utbetaling hver 14 dag så da får du 3840 kroner før skatt hver 14 dag.
Så får du noe tillegg hvis du har barn. Var 14 kroner tidliger, men tviler på at det har steget.

Ikke noe å bli rik av akkurat.
Ikke er det så mange timene du skal jobbe heller før du mister dagpengene.

Nå er det 17 kroner ekstra pr. barn! woohoo!
Er til å bli rik av vettu! [:D]

Oioioi, har det seriøst økt med 3 kroner dagen [8D]
Ja, da ble det jo plutselig mer attraktivt [:D]

Slik jeg forstod det på nettsiden til NAV kunne man jobbe inntil 50% så det var likosm planen.
Har jeg misforstått hele dritten da kanskje??

Slik jeg har skjønt det er det 50% av den stillingsprosenten du hadde før.. Dvs at jobbet du i 60% stilling, kan du bare jobbe opp til 30% - jobber du over det mister du dagpengene.. Det er jo nokså logisk da, om man jobbet 50% og så kan jobbe 50% i tillegg sitter man jo igjen med mye mer i lønn enn man hadde på 50% stillingen alene... Å gå på dagenger skal være en hjelp fram til man finner jobb, ikke en måte å gå i overskudd på..

Skjønner at det ikke er fordi man skal gå i overskudd.

Men eneste muligheten jeg har nå er jobb i Adecco og der vet man aldri hvor mye lønn man vil få derfor tenker jeg at det kanskje kunne være greit å kombinere dette her for å ha den sikkerheten på inntekten.

Samt at det også er ett kurs som skal gå nå for arbeidsledige som gjør at jeg enklere kan få den jobben jeg ønsker meg.

Back
Topp