Dagpenger!

• Trådstarter Trådstarter Sanna27
  • Opprettet Opprettet
S

Sanna27

Guest
Noen som har søkt om dagpenger etter at mammapermisjonen var over??

Ja, jeg sa opp pga flytting under permisjon.

Jeg gjorde det, sa opp jobben min under permisjonen.

Måtte dere registrere dere som arbeidsledige da? Jeg har registrert meg men det blir ikke oppdatert, så jeg kan ikke søke dagpenger før det skjer.. Vet ikke hvorfor det tar så lang tid.
Jeg skal søke dagpenger fordi jeg er vikar å vet aldri om jeg får nok vakter til å betale regningene mine..

Måtte dere registrere dere som arbeidsledige da? Jeg har registrert meg men det blir ikke oppdatert, så jeg kan ikke søke dagpenger før det skjer.. Vet ikke hvorfor det tar så lang tid.
Jeg skal søke dagpenger fordi jeg er vikar å vet aldri om jeg får nok vakter til å betale regningene mine..
Ja, du må registrere deg som arbeidsledig. Gjorde alt samme dag jeg. Alt var greit og fikk den innvilget ganske kjapt.

Er det lenge siden du registrerte deg?
Var du sykmeldt før permisjonen?
Da kan det nemlig ligge inne en slags sperre i systemet til nav da det av og til blir liggende at man ikke er friskmeldt og dermed ikke kan være registert arbeidssøker. Ring dem og spør om dette :-)

Ja, du må registrere deg som arbeidsledig. Gjorde alt samme dag jeg. Alt var greit og fikk den innvilget ganske kjapt.
Har registrert meg, men det står at det kan ta litt tid før det bli oppdatert.. Men nå er det to uker siden og det står det samme

Er det lenge siden du registrerte deg?
Var du sykmeldt før permisjonen?
Da kan det nemlig ligge inne en slags sperre i systemet til nav da det av og til blir liggende at man ikke er friskmeldt og dermed ikke kan være registert arbeidssøker. Ring dem og spør om dette :-)
2 uker. Nei har ikke vert sykemeldt, har hatt mammapermisjon

Noen som vet om man kan søke om dagpenger når man har hatt mammapermisjon de 9 siste månedene?

Søkte i slutten av permisjonstiden, oppsigelsestiden gikk ut samtidig som permisjonen. Måtte ha 8 uker karantene ettersom jeg sa opp jobben.

Jeg gjorde det, sa opp jobben min under permisjonen.
Jeg søkte med en gang permisjonen min var over. Sa opp jobben i permisjon og oppsigelsestiden var over samtidig som permisjonen.
Ja søkte etter permisjon men hadde før permisjon så ble gjennopptak av dagpengene
Søkte i slutten av permisjonstiden, oppsigelsestiden gikk ut samtidig som permisjonen. Måtte ha 8 uker karantene ettersom jeg sa opp jobben.
Dumt spm, men fylte dere ut søknaden selv? Syns de er vanskelige å fylle ut, mye avanserte spørsmål! :-P

Dumt spm, men fylte dere ut søknaden selv? Syns de er vanskelige å fylle ut, mye avanserte spørsmål! :p
Om du syns de er vanskelige så ta en tur innom ditt lokale nav kontor så vil de sikkert hjelpe deg med utfyllingen.

Back
Topp