Dagpenger

kathrine80

Glad i forumet
Hvor lenge kan man motta det før det sier stopp?
og hvor mye får man?

Ca 65 % av inntekten du har nå, du kan ikke sitte å motta og motta, du må være reell arbeidssøker, NAV kan finne jobber til deg og du kan ikke si nei i evig tid. Noen steder må man møte på NAV hver dag for å skrive søknader!!

vennina mi hadde ca 10 utbetalt i foreldre penger, og hevder hun får 6, 5 hver 14 dag i dagpenger nå...synes det hørtes rart ut ja...
og hun tenker ikke jobbe på en god stund

Hahaha, da har hun misforstått, hun får 3250 kr hver 14 dag, og sier hun nei til 2-3 jobber som navv finner, da mister hun dagpenger... Jeg liker ikke mennesker som melker systemet på den måten... Men 13000 kr får hun ikke, det skal ikke være lukrativt å være arbeidsledig, håper hun får seg en aldri så liten smell

hun har jo alt gått på det i 4 mnd og fått 13 i mnd siden da....så det hun hevder :P hehe

Tviler på hun får 13000 kr i mnd, da lyver hun. Ja, sånn siden hun hadde 10000 i permisjonen!!!

Hvis hun får så mye utbetalt hver 14.dag er det er noe feil med utbetalingen. Når jeg fikk dagpenger hadde jeg rundt 6 000 kr hver 14.dag men hadde da en inntekt på over 16 000 i mnd før jeg fikk dagpenger.

Og det kan godt være at hun nå har vært uten å måtte gjøre noe i 4 mnd så skal du se at hun snart må ;) Jeg fikk fra november og begynte på sånn jobbsøkerkurs i april.. Og sier hun nei, så stopper de utbetalingene!!

Kjenner noen som gikk "arbeidsledig" lenge, de hadde ikke søkt barnehageplass og ville bare hjemme lengst mulig. Håvet inn penger, fikk jo kontantstøtte i tillegg. Og når NAV skaffet de intervju, ja da gjorde de seg bare dum og gjorde alt for å ikke få jobben :( 
Vi andre som gikk i full jobb og hadde barn i bhg hadde vel utbetalt det samme som de. Snakk om urettferdighet 

hvor lenge man kan få det er vel litt opp og ned trur jeg, 52 uker er vel kanskje maks men sambo fikk her 74 uker men vet ikke helt hvorfor det men han hadde rundt 28.000 før skatt i mgn når han jobbet og etter det var det ca 20.000 før skatt på dagpenger så det er ikek mye fikk utbetalt ca 7000 annen vær uke. han trente ikke møt eopp osv på nav men nav kan finne jobber og da må man reise på de.

Tror det med venninna di kan stemme jeg! Permisjonsgrunnlaget er jo de beste 6 av siste 10 månedene. AAP ser tre år tilbake i tid, så om venninna di tjente bedre før hun ble gravid enn da hun var gravid, kan selvfølgelig dagpengene bli mer enn 65% av det hun tjente i permisjonen siden det regnes utifra et annet grunnlag!

Back
Topp