Dagpenger. Hjelp!

Lyckeliten10

Forumet er livet
VIP
✨️Julestjernene2023✨️
Septemberlykke 2024
Oktoberfest 2024 ❤️
Septembertassene 2026
Jeg har nå gått på dagpenger i nesten 1 1/2 år, og i dag får jeg min siste utbetaling.
Er det slik at jeg nå må klare meg på egne ben? Vi overlever ikke på bare en lønning, og det jeg får inn på konto av bidrag og barnetrygd.
Kan man søke om videre dagpenger?
Her hvor jeg bor er det ekstremt vanskelig å få seg jobb. Har søkt på samtlige plasser hvor jeg kan søke og jeg har også levert ut en god del åpne søknader. Men man må nesten være kongen for å være så heldig og få seg jobb her.

Spør dere her også, for det var ikke så mye respons på økonomisiden:cool:

Jeg har nå gått på dagpenger i nesten 1 1/2 år, og i dag får jeg min siste utbetaling.
Er det slik at jeg nå må klare meg på egne ben? Vi overlever ikke på bare en lønning, og det jeg får inn på konto av bidrag og barnetrygd.
Kan man søke om videre dagpenger?
Her hvor jeg bor er det ekstremt vanskelig å få seg jobb. Har søkt på samtlige plasser hvor jeg kan søke og jeg har også levert ut en god del åpne søknader. Men man må nesten være kongen for å være så heldig og få seg jobb her.

Spør dere her også, for det var ikke så mye respons på økonomisiden:cool:
Er det ikke 2 år man kan få dagpenger? Etter det må man søke om sosialstønad om man ikke har jobb

Du kan snakke med nav om å få aap (arbeidsavklaringspenger). Det må søkes om.
Det var det jeg gikk over til etter dagpenger.

Hva sier veilederen din hos Nav?

Jeg trodde man kunne søke aap etter ett år på dagpenger, og så eventuelt søke om å få dekt utdanning eller kurs som skal få deg ut i arbeid?

Hva sier veilederen din hos Nav?

Jeg trodde man kunne søke aap etter ett år på dagpenger, og så eventuelt søke om å få dekt utdanning eller kurs som skal få deg ut i arbeid?
Min venninne fikk beskjed om å flytte hun når dagpengene vsr over. Flytte fra familien for fra nav fikk hun ikke mer

Men dagpenger er vel 2 år. Hvertfall det jeg har. Står 104 uker i vedtaket mitt. Hva man har muligheter på etter det vet jeg ikke.

Min venninne fikk beskjed om å flytte hun når dagpengene vsr over. Flytte fra familien for fra nav fikk hun ikke mer

Merkelig...
Jeg fikk beskjed av Nav om å slutte på skolen, søke dagpenger, vente til jeg kunne få aap, søke det og så søke meg tilbake til skolen fordi da ville nav dekke utgiftene der og i tillegg gi meg stønader som tilsvarer mer enn man får i lån og stipend fra Lånekassen.

I tillegg ville jeg da sikre å få et eller annet innvilget etter at jeg var ferdig med skolen i tilfelle jeg ikke fikk jobb...

Jeg og mannen fant ut at det var bedre for oss at jeg heller tok lån og stipend fra Lånekassen og intensiverte utdannelsen til 1,5 år og gikk utenom Nav (ville tatt to år bare å komme i gang med utdannelsen og fire å fullføre) og heller søke dagpenger etter at jeg tok eksamen.

Men dette viser vel bare at man er prisgitt både veileder i Nav og kommunen man bor i.

Du har rett på dagpenger i 2 år (24 mnd) deretter KAN du ha rett på aap (arbeidsavklaringspenger) er ikke alle som har rett på det. Hør med nav :) om du har rett på aap så kan dette bli utbetalt i 3 år maks :)

Skal nedom nav nå for å snakke med de. Etter mine beregninger så har jeg bare fått dagpenger i 72 uker(?!), så jeg får det liksom ikke til å stemme.

Gubben og mannen til en venninne av meg går begge på dagpenger og håpløst arbeidsmarked. Søkt på alt som kan søkes på uten særlig resultat. Begge har rett på dagpenger i 2 år, og mannen til venninnen min som har gått arbeidsledig lengst søkte om videre dagpenger etter de 2 årene var gått. Han fikk for 6-7 måneder til og så vidt jeg har forstått skulle han ha siste utbetaling nå i januar

Hvor lenge du har rett på dagpenger avhenger hvor lenge du har jobbet i forkant. Og ja du skal være villig å flytte på deg for å få hjelp:/

Back
Topp