Dagpenger...? Foreldrepenger...?

Emba_Larsen

Forumet er livet
Noen som kan hjelpe med regnestykket?

Teller de med i grunnlaget for foreldrepenger?
Altså de % jobb som jeg mista?
Gikk fra 50% til 25% i april. Har hatt et vikariat på 100% i 2 mnd i sommer, og gikk så tilbake til 25% stilling.
Har mottatt dagpenger for de 25% jeg mista, fra april t.o.m. mai og fikk de gjenopptatt nå i sept.

Skal ut i perm. rundt 10 jan.

Når jeg regner ut (uten å ta hensyn til dagpengene), så ender jeg opp med ca 2 uker for lite til foreldrepenger..??
Har jeg regna rett??

[:(][:(]

dagpenger regnes vel som foreldrepenge grunnlag, så trur trygt du kan ta dem med...

Hvem kan få foreldrepenger? Du kan få foreldrepenger dersom du har vært yrkesaktiv og har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til. Inntekten på årsbasis må være minst halvparten av grunnbeløpet i folketrygden. Likestilt med arbeid er perioder du har mottatt
  • sykepenger
  • foreldrepenger ved fødsel og adopsjon
  • svangerskapspenger
  • omsorgspenger ved sykdom hos barnet eller den som passer barnet 
  • pleie- og opplæringspenger
  • dagpenger under arbeidsløshet
  • arbeidsavklaringspenger (AAP)

kopiert fra nav sine sider [:)][:)][:)]

Åååh, nå er jeg jammen spent da. [:D][:D]
Tusen takk for at du svarte [:)]

Husk også at om du mottar dagpenger helt til slutten av opptjeningstiden for foreldrepenger så får du også det godet at du kan bruke de 6 beste mnd med inntekt av de siste 10 som grunnlag for foreldrepengene!! Gjennomsnittet ditt vil selvsagt bli høyere når du får med de 2 mnd med 100% lønn fra sommeren så det er jo supre nyheter for deg!!!

ORIGINAL: Pearl

Husk også at om du mottar dagpenger helt til slutten av opptjeningstiden for foreldrepenger så får du også det godet at du kan bruke de 6 beste mnd med inntekt av de siste 10 som grunnlag for foreldrepengene!! Gjennomsnittet ditt vil selvsagt bli høyere når du får med de 2 mnd med 100% lønn fra sommeren så det er jo supre nyheter for deg!!!

Jaaa [:D][:D]
*klapper i hendene*

Back
Topp