Dagmamma

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Jeg fikk nettopp en idè som jeg tenkte jeg skulle teste ut her.
Tenkte jeg skulle se om jeg fant meg jobb som dagmamma, men vil høre med dere hvor realistisk dere tror det er at jeg får det?
Jeg er 20 år, har sluttet å røyke, drikker sjelden, er av rypen ryddig og ansvarlig ungdom.Har mye erfaring med barn, 6 småsøsken og har vært utplassert i barnehage, pluss sittet en del barnevakt. Har ingen utdanning innenfor området, men har barnetekke, og liker barn. Bor ikke i en så veldig stor leilighet, men kunne tenke meg å være mest ute med ungen jeg evt skulle passe. Tenker at et barn er nok. Jeg kan skifte bleier, vaske, lage mat (orntlig mat!) og vet en del om førstehjelp også. Dessuten ser jeg ikke skummel ut, har normal hårfarge og ikke lengre piercinger i ansiktet.

Tror dere det er mulig at noen ville betrodd barnet sitt til ei jente på 20?

Det høres jo lovende ut :)
Skal kanskje prøve på det da. er snakk om langvarig forhold også her, er ferdig på skolen til våren, og hele sommeren og høsten er jeg "fri". På nyåret skal jeg begynne med desentraliserte studier, så kan godt passe da også, frem til jeg selv evt føder. er i 1. pp nå :)

Så lenge du er passert 18, er glad i barn og barnet mitt likte deg, så hadde jeg ikke hatt problem med å hyre deg nei [:D] Eneste er at jeg vet at mange gjerne vil ha en dagmamma med flere barn, inkl. meg selv. Så det hadde kanskje vært enda større sjans dersom du kunne hatt 2 barn...

Jeg tror nok jeg kunne hatt to, dersom de var søsken ja. Det er oppe til diskusjon :)

ORIGINAL: September Skattene

Hadde ikke hatt noen problemer med å sette mine hos deg, så lenge vi hadde hatt
god kjemi og ikke minst barnet/barna! [:)]

Signerer

Er det forresten noen av dere som HAR barn hos dagmamma som kan gi meg noen nyttige tips og råd? eller evt noen som er dagmamma eller har vært det? :)
Og hvordan gjør man det med betaling? Timeslønn, skatt og sånt, tenker jeg på da.
Vil bare ha litt info fra andre enn min fremtidige arbeidsgiver :p

Ja, du blir jo ikke akkurat rik av å ha et barn hos dm. Vi betaler 35 kr timen, og det er forholdsvis mye. Det blir ca 6200 kr i mnd ved full plass, men vi har henne bare et par dager i uken, og betaler 2500-3000 kr. Fullpris ligger ofte rundt 4000-5000 kr. Hos oss holder vi bleier, og stelleutstyr, mens dagmammen holder mat.

dytter, vil ha mer info og flere meninger :)

jeg hadde ikke gjort det, men det er nå meg da.

For det første fordi du er ung, og bare ett barn kan fort bli kjedelig for barnet, og jeg er generellt skeptisk til dagmammaer.

kan ikke se for meg at ungen får den oppfølgingen de skal, og du har vel kanskje ikke så mye leker osv heller....

Dytter igjenn, men vil bare si at jeg tror jeg kunne tatt meg av to barn, men så helst at de er søsken da. Ang. leker har jeg noe, men ville jo kjøpt inn litt også. Skal jo få egne barn så det er jo ikke bortkastet. Ville uansett satset mye på å vært ute, og ikke sitte inne å se på tegnefilm liksom.

Vi har dagmamma til Ida og betaler 175 kr dagen.Da dekker hun mat og frukt og vi stiller i tillegg med bleier og stelleart. Hun er hvit så vi kan skrive av noe på skatten. Betaler for ant dager har brukt henne per mnd og da pengene er registrert på hennes konto så får vi kvittering.

Er nok lurt at du har flere barn ja så de har noen og leke med.Der Ida er er det 3 ink. Ida og hun stortrives.Skal begynne i barnehage i august og har allerede anbefalte henne til noen som ikke har fått barmehageplass.

ORIGINAL: toneany

*

dytter igjenn, nå som det er flere andre pålogget :)

Vi skal ha dagmamma til lillegull fra høsten av, og du hørtes
jo ut som en grei kandidat [:D][:D] Men ville helst sett at dagmammaen hadde flere barn,
sånn at lillegull hadde noen å leke med [:)]

ORIGINAL: S@ra

Vi skal ha dagmamma til lillegull fra høsten av, og du hørtes
jo ut som en grei kandidat [:D][:D] Men ville helst sett at dagmammaen hadde flere barn,
sånn at lillegull hadde noen å leke med [:)]

Takk for den :) har skrevet lengre opp at jeg kunne nok ha hatt to barn, spesielt dersom de var søsken. Årsaken til at jeg tenker jo færre jo bedre er jo at foreldre kunne bli skeptisk om jeg tok på meg mer enn jeg hadde takla, og leiligheita mi er ikke så stor. Når det er sagt, er det jo bare å finne noen som bor i samme område :P må jo være svolværfolk :)

Ja jeg så du skrev det[:D] Men jeg bare måtte nevne det en gang til[:)]
For mange barn er heller ikke bra, det tar jo tross alt litt tid...
Synd du bor så langt unna meg[8D][:D]

ja, det var dumt :P

Back
Topp