dagmamma

lin10

Betatt av forumet
hei!!

hva ville dere betalt for dagmamma? ca 8 timer dagen.. hva er en grei dagspris??

Det er vel dagmammaen som bestemmer prisen. Vanligste prisen er vel det det koster for 100% barnehage + kontantstøtten. 2300 + 3000 og noe[8|][8|][8|]

det er jeg som skal være dagmamma.... og jeg har virkelig ikke peiling.. [8|] hehe.
hadde tenkt å gjøre det gratis jeg...[:)]

He, he åjå[:)] 

Det er som regel en del dyrere å betale en dagmamma enn full bhgplass så jeg ville tatt betalt hadde jeg vært deg[:)] Så kommer det vel an på også om du skal dekke mat/bleier i tillegg eller om foreldrene skal ta med selv.

Men har lite peiling om dagmammaer jeg også. Jeg har bhg plass til begge.

føles litt rart å skulle ta penger for det, mente det bare som en vennetjeneste egentlig, men nå blir det litt oftere enn jeg trodde, så da er det jo greit å få noe igjen for det.. 250 kroner dagen kanskje? ingen som har erfaring?? [8|]

det tenkte jeg også, men hvis du ser det fra dagmammans side er det ikke mye da.. rundt 300 kroner dagen, også skal man skatte av det i tillegg.. glad jeg ikke skal leve av det!!

Vi skal ha dagmamma til Vilde Anie, og da skal vi betale satsene til bhg-plass. 

Her ser det skummelt ut med å få bhg plass til jr.
Han er jo født før august og SKAL ha plass i følge garantiene, men nå er det over med runde 1 og runde 2 og vi har ikke fått så langt. 
Så da får vi smøre oss med tålmodighet og vente på runde 3, noe som tilsier vi ikke får noen av valgene vi har satt opp og får en liste med bhg med ledige plasser og må sette opp en prior plan over de og såååååååååå se hva vi kan få oss.
Dvs at en risikerer å få bhg plass 30 min kjøring i motsatt rettning av der en skal om morgenen.

Såååå, jeg begynner å bli redd det må bli dagmamma her også.

Har ikke sjekket pris i området men regner jo med de tar minst bhg satsen + kontantstøtten ???

Vi betaler 180 kr dagen [:)] Veeeeldig grei pris! [:D]

Husk på det at når foreldrene bruker dagmamma, får de kontantstøtte.. Så egentlig er det billigere å ha barna hos dagmamma enn i barnehage til tross for at det koster mer.
Jeg har fått tilbud om å være dagmamma til høsten, og jeg har sagt at jeg gjør det ikke for mindre enn 5500.. Er jo likevel "billig" for foreldrene, som da får 3333 i kontstøtte og betaler da de resterende 2200 ca, som er billigere enn barnehagene som ligger på 2500-2600..
Syns det må være litt for at det skal være verdt det, er jo tross alt en ekstra unge hele tiden og mange timer om dagen!..[:)]

Husk på det at når foreldrene bruker dagmamma, får de kontantstøtte.. Så egentlig er det billigere å ha barna hos dagmamma enn i barnehage til tross for at det koster mer.
Jeg har fått tilbud om å være dagmamma til høsten, og jeg har sagt at jeg gjør det ikke for mindre enn 5500.. Er jo likevel "billig" for foreldrene, som da får 3333 i kontstøtte og betaler da de resterende 2200 ca, som er billigere enn barnehagene som ligger på 2500-2600..
Syns det må være litt for at det skal være verdt det, er jo tross alt en ekstra unge hele tiden og mange timer om dagen!..[:)]

ekstra unge ja, men også et stoort ansvar.. [:)] man blir ikke rik av det, men kjenner jeg gleder meg likevel!

jeg tenker sånn rundt 200 kr dagen, de jeg vet om tar hvertfall 4000,- pr mnd (20 dager ca?)

Back
Topp