Dagmamma. Priser osv.

ChicaMe

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Heisann. Siden jeg muligens ikke kommer inn på skole nå til høsten, vurderer jeg å ta imot ett barn hjemme hos meg så jeg kan være dagmamma for. Hvis det ikke blir skole skal jeg ha snuppa hjemme ett år til, hun er nå 9,5 mnd. Er jo greit å kan ha ett til barn ilamme for å sosialisere henne osv. Men da lurer jeg på ett par ting. Hva tar man betalt som "svart" dagmamma? Inngår da mat i prisen, eller må de betale en ekstra sum i mnd for mat?  Så hadde det jo vært greit å kunne funnet en billig brukt tvillingvogn så jeg lett kunne tatt med begge barna ut på turer, kjøpesentrer o.l. Hvem skal da betale for vognen?

På forhånd takk for svar! :)

Jeg vet ikke ang pris, men mener jo det er du som bør betale vognen da. Det er DU som gir tilbudet og ingen andre skal kjøpe en tvillingvogn slik at barnet DITT skal få sitte.

Håper du får svar ang pris:)

Ja var bare det jeg lurte på ang vogna, men lurer fremdeles på pris! :D

vet her så tar de fleste kontantstøtten pluss 2300kr så da blir det vel rundt 5000kr for 100% dagmamma, fleste dagmammaene dekker da mat

det er vanlig å betale ca 5000 for dagmamma (det blir likt som barnehagepris når du trekker fra kontantstøtten). du velger selv om mat er inkludert eller ikke...er jo bare snakk om en eller to hundrelapper i mnd. vogn som du brukr må du betale!

Å jobbe svart er ulovlig og et stort samfunnsproblem. Her blir forumet brukt aktvit for å innhente prisinfo om svart arbeid og som vanlig er det ingen som bryr seg fordi "det er ikke mitt problem". Jeg håper du blir tatt og straffet.

Sannheten skrev:
Å jobbe svart er ulovlig og et stort samfunnsproblem. Her blir forumet brukt aktvit for å innhente prisinfo om svart arbeid og som vanlig er det ingen som bryr seg fordi "det er ikke mitt problem". Jeg håper du blir tatt og straffet.

jeg må si at jeg er overrasket over at vedkommende tørr å nevne ordet svart arbeid, en ting er hva man planlegger men å legge det ut slikt på nett... det er jo overhode ikke akseptert og som samfunnsborger ville jeg ikke nølt med å rapportere det inn om noen jeg visste drev med slikt! 5000-6000 er vanlig å betale en dagmamma (hvitt vell å merke)

Back
Topp