Dagmamma og dagpenger

Sweetheart85

Elsker forumet
Ja, jeg begynte å tenke på noe her. Dette med å jobbe som hvit eller svart dagmamma...

Jeg har ingen jobb å gå tilbake til, og kan kanskje tenke meg å være dagmamma til en eller to (hvitt)... MEN, dette er jo ikke noe godt betalt... Det er jo allerede sånn at jeg har rett på dagpenger(63 % av lønna mi) og dette er jo i realiteten mer enn det jeg vil tjene som dagmamma.

Så hva skal jeg gjøre?? Blir veldig usikker. For hvis jeg er dagmamma vær dag så regnes vel dette som 100% stilling sjøl om jeg bare får 200 usle kroner per dag? Eller kan jeg motta litt dagpenger i tillegg til at jeg er dagmamma?

Hehe... jeg har mange spørsmål.

Trur nok ikke du har rett på dagpenger da, men ikke 100 % sikker. Har jobbet som hvit dagmamma selv og da regnes du også som selvstendig næringsdrivende og er en del endre regler for de. Har ikke alltid rett på det samme som "vanlige" arbeidstakere. Ringe å høre med NAV kanskje? De kan helt sikkert gi deg svar på dette:) Bare en ting til, hvis du blir dagmamma så husk å tegn forsikring hvis du eventuelt skal ha en baby til etterhvert..du må ha hadt forsikring en del mnd før du får dekt 100 % av det du har tjent i permisjon og eventuell sykemelding. Fikk mellomste 2 uker for tidlig, og satt igjen med 60 % av det jeg tjente. Bare et tips:) Mulig det er andre regler nå da:)

Back
Topp