Dagmamma før barnehagestart?

Marii

Andre møte med forumet
Flere som har begynt å planlegge permisjonen? :)

Vi har begynt å tenke på hvordan vi skal legge opp permisjonen vår og har foreløpig landet på 49 uker med 100% lønn. Vi bor på et sted med lange ventelister på barnehageplass, så vi får nok ikke plass før i August 2023, men vil prøve å unngå å ta ut ulønnet permisjon og vi har derfor tenkt en del på dagmamma.

Jeg jobber selv i barnehage og har hørt mye bra om det fra andre foreldre! Når er det innafor å kontakte dagmammaer i forhold til å få plass? Føles så fjernt å kontakte de når barnet ikke er født enda, men vil gjerne ha det planlagt i god tid slik at jeg vet om jeg må ta ut ulønnet permisjon eller ikke. Noen andre som har vurdert dagmamma? Og når kontaktet dere de?
 
Vi er privilegerte I vår kommune- masse ledige barnehageplasser! Så her har jeg ingen erfaring dessverre. Vi tenker nok å strekke permisjonen litt ved at jeg skal starte å jobbe på hjemmekontor en dag eller to i uka om alt går fint med babyen. Håper vi kan vente med barnehage til han er i alle fall 15 mnd. Vurderer full lønn og så heller sette av de pengene man da «tjener» til noe ulønnet permisjon. Til spørsmålet ditt ville jeg ikke nølt med å sjekke med dagmammaer- det er sikkert greit å finne noen man liker og har kjemi med:)
 
Jeg lurer på det samme, og tenker vi er nødt til å bruke dagmamma da det er snakk om så mange måneder :bored:
 
Hvordan finner man dagmammaer? :wideyed:
Jeg har sett flere Facebook- grupper som Dagmamma Oslo/ Viken osv. Bare å søke i søkefeltet etter dagmamma på Facebook. Når det er sagt så aner jeg ikke hvor seriøse disse sidene er! Ser at det er noe som heter dagmamma.no også. Har igjen erfaring med det selv:)
 
Jeg har sett flere Facebook- grupper som Dagmamma Oslo/ Viken osv. Bare å søke i søkefeltet etter dagmamma på Facebook. Når det er sagt så aner jeg ikke hvor seriøse disse sidene er! Ser at det er noe som heter dagmamma.no også. Har igjen erfaring med det selv:)
Takk for svar :excited001
 
Back
Topp