Daglig liv

Cesk88

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Hei :) sniker meg inn fra juli.
Nysgjerrig på når dere begynte å kjenne daglig liv :) forstått at normalen er rundt 27 uker.

Skriv gjerne hvor morkaken ligger også :)

Det er vel ingen fasit på det :) Jeg kjente mer eller mindre daglig liv fra uke 14 (førstegangs) enda jeg har morkaka foran. Men babyen lå liksom litt på sida helt nede, så da kjente jeg det :P Og mye liv fra ca uke 18-19...

Kjente daglig liv fra uke 15:)

Først da jeg skjønte at det var bevegelser fra baby, har jeg kjent liv daglig fra ca. uke 18-19. Morkaken foran :)

Følger så lite med i dette svangerskapet at det husker jeg ikke :p men kjente i alle fall daglig liv på første jordmorkontroll i uke 23, hadde vel kjent det en stund da. Morkaken foran.

Tror jeg kjente hver dag fra uke 17, er andregangsfødende.. Morkaken ligger på bakrevegg:)

Førstegangs, og kjent daglig siden jeg begynte å merke det, i uke 19-20 :)

Når du sniker så sniker jeg også :D
Iallefall fra uke 20 som jeg er sikker på. Stresset ikke så mye med det frem til da, men når jeg merket at det var fart hver dag, ble det litt viktig å følge med.
Morkaken foran, annengangs.

Førstegangs, morkaka foran. Daglig liv siden uke 21-22 troor jeg, jordmor sa at fra uke 24 skulle det være daglig. Hatt en tur på føden pga lite liv i slutten av uke 26 (hadde vært uten respons i nesten et døgn når jeg ringte), hvor føden sa det samme som jordmor (ikke noe overraskende, hun jobber der :p ) :)

Han min er rolig baby, men har allikevel tydelige, daglige bevegelser, selv om jeg iblant må vekke ham litt med kaldt drikke :)

Daglig liv rundt uke 19-20 tror jeg, morkaken ligger på fremre vegg

Ikke noe system i det før etter uke 25-26 tror jeg, men fra 27 har jeg kjent daglig på ca de samme tidspunktene.

Nr. 2 i magen. Morkaka lå likt sist

Førstegangs, og det var vel fra ca uke 20 det har vært så og si daglig. Morkaken ligger oppe på bakre vegg. Før det så kjente jeg bevegelser innimellom fra uke 16-17, men tok litt tid før jeg var sikker på at det var baby jeg hadde kjent. :)

Last edited:
Kjente ikke noe liv før mellom uke 22-23, men da jeg først kjente det har det vært daglig...men kjenner ikke liv så sterkt og har vært på føden en gang og sjekket fordi jeg plutselig ikke kjente noe en dag... Alt så ok ut, men er fortsatt bekymret over at han er så rolig, men orker liksom ikke dra til føden hele tiden. Har morkaken foran og er førstegangs da. Uke 33 nå.

Er godt å se at flere er "sene". Kjenner selv nå daglig, men hadde noen dager hvor jeg kjente veldig lite. Nå er det tydelig og ofte, uke 22 :)

Last edited:
Back
Topp