Daglig liv!

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Når kan man definere det å kjenne liv, som det å kjenne daglig liv....er spent på når jeg kan påstå at jeg kjenner det daglig! Har kjent det tre dager på rad nå, og lurer skikkelig på når jeg kan si at jeg kjenner daglig liv [:)]

Hva definerer du som daglig liv? [:)]

Jeg ville vell sagt "Jevnlig liv" altså hver dag men, om det
er bare en gang på en dag kan det jo likegjerne være luft?  
Jeg har kjent "kiling" og "dunk" siden onsdag,
Men somregel er det når jeg ligger på magen[:)]
Også det er somregel på høyre siden, mens i
kveld (nå nettopp faktisk) er første gang jeg har
kjent noe på venstre siden *stolt*
Noen andre som kjenner livpå en bestemt side
av magen ? eller som kjenner det vet spesielle
anledninger ? som feks når du er opprørt eller
når du slapper av ?

Jeg kjenner det når jeg tar det me ro, som regel på kveldene, og det varierer hvilken side det er på, er ikke et dunkt og så ferdig, mer jevnlig over en periode og så stopper det opp!

[:)]

Ikveld har det vært mye liv her [:D]
Morsomt når det flytter seg syns jeg,
fra ene sia til den andre ^^
Men følelsen av bevegelse kan jeg ikke
beskrive, syns det er så rart og tenke
på at det er babyen liksom[:-]
Var først når legen brukte doppleren jeg
gjennkjente sparkene med hvor han holdt
den, og når hjertelyden flytta seg til andre
sida og den samme kilende følelsen var den
samme, jeg slo sammen to og to [:)]
Er jo såååå stolt [:D] Følte jo et vemod når
alle rundt meg har spurt om jeg kjenner spark
og forventa det liksom [>:] også jorde jeg ikke det[X(]

Hihi, søte sperminator. Jeg vil påstå at du kjenner daglig liv, når du kjenner daglig liv! [;)][:)] Men det spørs om de tar deg helt seriøst om du kommer på føden og sier du er litt redd fordi du ikke kjenner liv når du er uke 15 (de fleste har jo knapt begynt å kjenne det enda). Mener å huske fra forrige gang at det er fra uke 20 man SKAL kjenne daglig liv [:D]

Heldig du som kjenner det hver dag[:)] Jeg er ennå litt usikker[8D]

ORIGINAL: bumpien

Hihi, søte sperminator. Jeg vil påstå at du kjenner daglig liv, når du kjenner daglig liv! [;)][:)] Men det spørs om de tar deg helt seriøst om du kommer på føden og sier du er litt redd fordi du ikke kjenner liv når du er uke 15 (de fleste har jo knapt begynt å kjenne det enda). Mener å huske fra forrige gang at det er fra uke 20 man SKAL kjenne daglig liv [:D]

Haha, nei jeg tror ikke jeg skal ringe inn til føden om jeg ikke skulle ha kjent liv! Men begynte å kjenne tidlig daglig liv forrige gang også..! Er bare koselig, fra hvilken uke er det føden i grunnen kan hjelpe til om noe sånt skulle skje? [:-]

ORIGINAL: Rappo

Du blir nok sikkert etterhvert som "sparkene" blir tydeligere. Skrev sparkene i gåsetegn fordi det er vel både spark, dunk, salto og litt av hvert babyen driver på med der inne [:)]

Oi da. Jeg trodde det var altfor tidlig å kjenne liv jeg. Har kjent "noe" på min venstre side noen dager nå. Det er på samme sted som jeg hørte hjertelyden på onsdag. Vanskelig å forklare følelsen i grunn. Så det kan være mini som turner rundt altså? Det kommer når jeg legger meg ned og slapper av.

ORIGINAL: *Sperminator*

Haha, nei jeg tror ikke jeg skal ringe inn til føden om jeg ikke skulle ha kjent liv! Men begynte å kjenne tidlig daglig liv forrige gang også..! Er bare koselig, fra hvilken uke er det føden i grunnen kan hjelpe til om noe sånt skulle skje? [:-]

Er ikke det fra og med uke 25? Og fra og med uke 34 stopper de ikke fødselen om du er i gang. Mener det er noe slikt. (Fakta er i hvertfall ikke langt unna de ukene)

ORIGINAL: Ella~83

Oi da. Jeg trodde det var altfor tidlig å kjenne liv jeg. Har kjent "noe" på min venstre side noen dager nå. Det er på samme sted som jeg hørte hjertelyden på onsdag. Vanskelig å forklare følelsen i grunn. Så det kan være mini som turner rundt altså? Det kommer når jeg legger meg ned og slapper av.

Er ikke altfor tidlig nei, men flergangsfødene kjenner kanskje igjen følelsen enn en person som er gravid for første gangen gjør. Kjente ikke noe før nærmere uke 17-18 med første mann, så har det gradevis gått nedover [:)]

Er ikke det fra og med uke 25? Og fra og med uke 34 stopper de ikke fødselen om du er i gang. Mener det er noe slikt. (Fakta er i hvertfall ikke langt unna de ukene)

Da får vi glede oss til de milepælene [:D]

ORIGINAL: Rappo

[8D]

ORIGINAL: Ella~83

Er ikke altfor tidlig nei, men flergangsfødene kjenner kanskje igjen følelsen enn en person som er gravid for første gangen gjør. Kjente ikke noe før nærmere uke 17-18 med første mann, så har det gradevis gått nedover [:)]

Ja. Jeg vet jo ikke hvordan det skal kjennes ut, så det kan være noe annet. Kanskje cyster som sprekker eller noe? Har hatt en del av det før og det kjennes jo litt sånn ut (bare at det ikke er så vondt nå da).

På UL sa jordmor at morkaka lå ut mot magen, sånn at det kunne ta litt lenger tid før jeg kjente noe liv :( så jeg får smøre meg med tålmodighet....

jeg er 15 uker i dag og jeg har kjent liv 3 ganger , alle gangene er mens jeg kjører bil, akkurat som noe som kiler på insiden, jeg vet 100 prosent at det ikke er luft, fordi det er anderledes. Det står i svangerskaps boken av noen kan være så heldige å kjenne liv fra og meg uke 14.

Er det normalt at man skal kjenne det "godt" at den sparker ?
Altså knerten har sparka skikkelig hardt idag, iforhold til hvordan
jeg har merket det de andre dagene[:-] Har sparka veldig masse
i dag også, Er jo redd for at det pluttseli ikke er knerten jeg merker
[8|] Hmm, hva mener dere ?

Vi er alle forskjellige, derfor tror jeg det er store variasjoner ute å går. Og som Rafi sier, noen ganger ligger morkaken ut mot magen og da kan det jo ta enda lengre tid å kjenne noe. Men tror virkelig ikke det er for tidlig å kjenne noe nå! Man kjenner fort forskjell på luftbobler eller tarmbevegelser og andre bevegelser, om du har kjent disse luftboblene i ukesvis. Og plutselig kjenner du noe totalt anderledes...[:D]

Konklusjon, trust your instinct [8D]

Jeg kjente det tidlig forrige gang også, men det tok lang tid før jeg oppfattet/trodde på hva det var. [:)]

Back
Topp