Dager på barsel

Ble tre dager, men var klar til å dra hjem etter to. Forferdelige senger! Siden mini ble født så sent på søndagen, måtte vi vente til onsdag morgen før han fikk tatt den nyfødt screeningen.
Jeg søyt så fælt på sengene siden jeg var så redusert på grunn vil ekstreme smerter i bekkenet at jordmor kom med en tempurmdrass etter første natta. Hjalp en god del, men at standardsenger på sykehus skal være så forferdelig er et mysterie for meg…

Lå fra fredag til søndag. Ville egentlig dra lørdagen, likte meg ikke. Men da måtte vi ha kommet tilbake på søndagen for nyfødtscreening

Fødte på søndag ettermiddag og dro hjem onsdag kveld. Da hadde vi vært der siden fredag og var drit lei [emoji14] Fikk bli så lenge vi ville.

Siden hun lå på nyintensiven og ikke kom opp i avd før etter 4 dager( hadde forhøyet crp og fikk antibiotika for den ,hadde sonde ,som kom ikke opp iavd for crpen var gått ned og antibiotika behandlingen var ferdig og sonden fjernet),så først da begynte mine barseldager skikkelig .Reiste hjem ca 1 uke etter at hun ble født.Var da lei av å være der,hadde brukt tiden mellom de to avd helt til hun kom opp i avd,ettersom nyintensiven er i kjelleren og barselavd i 5 etg.Hadde itillegg lav blodprosent , og slet med amminga ettersom jeg ikke fikk være hele tiden med babyen og hun ikke fikk begynt skikkelig å die før hun kom i avd ( pga sonde maten),hun hadde stramt tungeband så når det ble fikset ordnet det seg med ammingen og. Samboeren var bare der til ettermiddagen kom,da måtte han dra hjem,hadde ene rom men det var ikke noe snakk om at han kunne overnatte,så han kom hver morgen og var så lenge hun kunne,så vi begge kunne være sammen med datteren vår.
Det hørtes ut som noen slitsomme dager på sykehuset. Men når ting er slik så er det godt å få riktig hjelp. Vil tenke meg det var godt da dere endelig fikk komme hjem[emoji4]

Var 3 netter. Fødte onsdags morgen og reiste hjem lørdag på dagen. Vi var klare for å reise hjem på fredagen, men han skulle ta blodprøver lørdags morgen og siden vi bor ett stykke unna ble vi like godt ei natt til.

Det hørtes ut som noen slitsomme dager på sykehuset. Men når ting er slik så er det godt å få riktig hjelp. Vil tenke meg det var godt da dere endelig fikk komme hjem[emoji4]
Det var veldig godt å komme hjem , og få tid til å finne ut av amminga på egenhånd, for alle sa forskjellige ting på avd.Det ble mer naturlig hjemme.Pumpet + ga på pupp og nå funker det som bare det . Hun sover bedre og spiser bedre enn på sykehuset,etter at tungebåndet ble kuttet ble det så mye lettere for henne og hun fikk i seg mer og .Så hun spiser og vokser :).

Var to, og da var jeg superklar for å dra hjem. Hadde dratt dagen før om jeg kunne... vonde senger og stoler, umulig å slappe av!
Her er det rammemadrass på familierommene. Og skinnstoler [emoji119] men på enkeltrommene er det sjukehus senger. Men skinnstol.

Back
Topp