Dagens tips!

MamaBear

Elsker forumet
Jeg fikk tips om å laste ned og bruke appen "Mammamage" for en stund tilbake. Den er svensk og koster rundt 20 kr på AppStore iallfall. Det er en app som innholder helt enkle treningsøvelser for oss gravide å starte med under svangerskap, og fortsette med etter fødsel :)
Øvelsene går på å trene musklene våre i magen som blir strekt under svangerskapet og de nedentil. Så det blir på en måte en videreutvikling av knipeøvelsene.
Det vises også videoer om hvordan dette skal gjøres, og man har stoppeklokke som teller ned for deg. Øvelsene tar bare noen få minutter, og bekkenet mitt har blitt så mye bedre etter jeg begynte med dette for 1 1/2 uke siden. Og tenker også det vil være veldig viktig til tiden etterpå i forhold til oppstramming, urinlekkasjer og slikt...

Take a look girls ;)

Men er ikke denne for bruk ETTER graviditet?
Jeg var nylig på pilates og fikk beskjed om å være forsiktig og gjerne gå over til annen trening nå som magemusklene holder på å separeres. Alt for mye magetrening er vel ikke bra da?

Men er ikke denne for bruk ETTER graviditet?
Jeg var nylig på pilates og fikk beskjed om å være forsiktig og gjerne gå over til annen trening nå som magemusklene holder på å separeres. Alt for mye magetrening er vel ikke bra da?
Det er for både før og etter. Treningen er så lett at man merker ikke at man trener engang. Både lege, Kiropraktor og Naprapat ga meg klarsignal til å holde på med denne både før og etter fødsel :) Legen hadde ikke hørt om appen før, men hun var gravid selv og likte veldig godt det hun såg ;) Så hu skulle laste ned appen selv og anbefale videre til sine gravide pasienter :)

• Liker
Reactions: Bee
Back
Topp