Dagens Svangerskapskontroll

Novemberfrø❤️

Forelsket i forumet
Huff på dagens svangerskapskontroll fikk jeg virkelig fylt ut ruta urin. I tillegg til at det alltid har stått L+ (enten 2,3 eller4) Så står det også B+ og P+ idag. noen som har peiling på hva B+ står for. P+ er jo proteiner. L+3 B+P+ det fylte virkelig ut den lille ruta =O

Hva tenker dere om alt dette? Legen så ikke spesielt bekymra ut men man begynner jo alikevel å tenke litt over det. Skulle komme inn med ny urinprøve i morgen så den kunne sendes til dyrkning men alikevel... Hmm

Står det ikke neders på helsekortet ditt da? Mente alle forklaringer stod nederst på helsekortet :)

Hmm de har bare bekymret seg for UVI når jeg har hatt mer en +2 på L. så....

Nei det står bare forskjellige forklaringer til barnets leie og om hode er festet eller bevegelig.

Ser for meg at du har litt blod i urinen kanskje da.. at B står for blod?
Da igjen, kanskje pga uvi?

Aner ikke om det er UVI kan helt ærlig si jeg har aldri i mitt liv hatt det. så har liksom ingen erfaring. Forskjellige leger har to ganger i løpet av svangerskapet sagt at jeg har UVI men jeg kjenner ingenting. Så hva det er vet ikke jeg. ikke tisser jeg for ofte heller og når jeg tisser så er det mye også ikke bare en dråpe nå og da liksom. ikke svir det heller så.. :S men men skal levere ny urinprøve i morgen for å få sendt den til dyrkning. det var ikke nok igjen idag til å sende til dyrkning så =P

Husk å ha MIDTVEISurin! (=tiss litt, ta prøve, tiss resten). Ellers blir det ofte tull..!

Jeg hadde litt blod i urinen ved en tidligere kontroll (uke 36) jeg ble litt bekymret så spurte jordmoren hva det ville bety for meg og barnet. Hun mente det ikke var farlig siden det var vist "naturlig" at det ville skje nå siden magen var stor og ungen presset mot blæra og trolig sprakk en liten blodåre i blæra. men hvis det var høye tall på deg så kan det jo godt hende at det kan være en infeksjon så godt at de sender urin til dyrkning. men jeg fikk iallefall beskjed om at det var normalt å finne litt blod og protein i urinen når man var så langt på vei :) 

Back
Topp