Dagens oppgitte tråd..

Thunderella

Gift med forumet
Kjære medmennesker!
Jeg skal nå komme med en sjokkerende avsløring! Det finnes mange som ikke er klar over dette, så hold dere fast:

VI BOR I NORGE!!!

Ja, du leste riktig!! Vi bor i Norge! Et land som ligger over middels langt mot nord.. Og vet dere hva som skjer i Norge med jevne mellomrom? Jo, vi får besøk av noen som kalles Kong Vinter og som oftest har denne kongen med seg SNØ!

Ja, vi får faktisk SNØ! I Norge!!
Og siden man skulle tro de fleste var oppegående nok til å skjønne at dette er noe som faktisk inntreffer årlig, skulle man jo tro mannen i gata var litt forberedt!
Men NEI!!
Vi kjører med sommerdekk til midt i desember, da er det nemlig så lite biler på veien uansett.. Og når det første snøfallet kommer står halve norges befolkning der med pungen i handa, like overrasket som kjærringa på julekvelden!! Hallo?

THIS HAPPENS EVERY FUCKING YEAR!!!

I dag skulle jeg kjøre Emilia i barnehagen, og turen som egentlig tar en bringebærdrops tur/retur tok FIRE bringebærdrops EN vei!! Er du klar over hvor lenge man kan suge på en bringebærdrops??
Bilen forann meg kjørte i 20 km timen når hun tok i, og selv da bremset hun heeeele tiden!! Jeg er veldig for å kjøre etter forholdene, men det finnes grenser..  Det snødde ikke ordentlig engang! Det var et snøfjon her og et snøfjon der!!

Som om ikke det var nok så kjørte vi en strekning med masse lyskryss. Frøkna i bilen foran var tydeligvis veldig redd det skulle bli akutt superrødt rett forann pansert på henne, så hun sakket heldigvis ned farten og ventet på rødt lys! Da kunne hun hvertfall være sikker på å rekke det når det ble grønt igjen.. *bah*

De 15 bilene bak henne var lissom ikke like imponert..

Uansett, jeg stopp på en bensinstasjon og der stoppet også damen i den røde bilen opp! Hun beklaget seg og kjøringen sin med at hun ikke hadde rukket å få på vinterdekkene enda! Ehh.. Er du dum eller? Vi skriver desember lissom! Kjøp deg helårsdekk eller et busskort!

Snøen kommer nemlig hvert eneste år!

Så kjære BV're.. Vær så snill å vis hensyn i trafikken! Kjør etter forholdene, og tenk på tryggheten til både deg og dine medtrafikkanter!

jeg har ikke lappen, men jeg irriterer meg grønn selv, spesiellt i den delen av veien der skoleforeldrene ULOVLIG lemper av ungene. (det er ett kryss midt i en bakke hvor noen foreldre leverer barna til skolen, her er det ikke lov å stoppe grunnet trafikkfare) men allikevel, her stopper alle, til samme tid hverdag og lager ett trafikkkaos uten like. og jeg står der da, nervøs som faen å prøver å komme meg gående over veien med min snuppe.. HAAAAAAAAAAAT

Jeg tok på piggdekkene første november jeg[:)]

Jeg har helårsdekk, så slipper jeg å sitte der i januar med vraket bil å lure på hvor det sviktet..

He-he...   innmari bra skrevet!!

det er så utrolig rart dette at hvert år så blir folk sjokkert når snøen kommer..

I år var vi trege med vinterdekkene pga dårlig økonomi, men elllers så er dekkene på tidlig. :)

Forresten: mannen min er fra Vesterålen og har lurer seg skakk på hva det er vi gnåler for her nede i sør..  det er jo fullt kaos etter bare 2 cm's snøfall!

må ærlig si eg hadde klikka,og sikkert brukt språk som forhåpentligvis ingen ville hørt[8|]

godt å få ut litt frustrasjon Thundis[8D][:)]

Back
Topp