Dagens middag.

Frukasp

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Sjokolade, rester av en sjokomais, og ei plate med salmiakki.. Frøken er varm og kaven, mann borte.. Sjokolade og cola fungerer det! :p Hva har dere andre? Har dere tid til og lage middag hver dag?

Har morsmelka oppi halsen så har mista helt matlysten, men craver etter godis og cola. Så når samboern ikke er hjemme, går det mye i cola, is, nøtter og potetgull :p uff det er godt at kosthold ikke har så mye å si for næringen i morsmelka :)

Her også går det i mye "drittmat" men når suget kommer og det blir for stort så må enn gi etter :p prøver og holde meg vekke fra det i ukedagene, men når mannen er på jobb, og lille skriker og kaver lenge så blir det meget lettvint :p

Siden vi har to fra før prøve jeg å servere middag. Men ofte lettvint. Idag ble det rundstykker og tomatsuppe, Igår ble det 5min fløyelsgrøt. Blir sånn når pappan ikke er hjemme før kl19:dummy:

I dag ble det laks og pasta :) heldig som har en samboer som kommer hjem fra jobb og lager middag :)
Craver også veldig sjokolade og drittmat, men prøver å holde det til helgene.. Skikkelig kjipt å ha gått i mndvis uten noe sukker, pga svangerskapsdiabetes, og ikke bli kvitt søtsuget :/ har klart meg veldig fint uten når jeg var gravid :/

Jeg har laget middag vær dag når mannen er på jobb til han kommer hjem kl 17.15... men pga utrolig varmt, og to små som har våre utilpass å krevende de to siste dagene her med knallvær. Ble det i går Fjordland risengrøt, og i dag en tur på bistro :smiley-ashamed008 Jeg orker rett, og slett ikke, og lage middag i morgen sa jeg til mannen.:dead: Skal vi dra på bistroen for en gangs skuld:cool: Og sånn ble det, og det satte barna pris på, men det blir jo dyrt for så mange da :hungover:

Siden vi har to skolebarn så må vi ha middag. Middagen er vel og merke ikke alltid like innholdsrik. Idag ble det bare en enkel pizza med skinke og noe pepperoi jeg hadde i kjøleskapet. Min kjære reiste på jobbreise idag. Så imorgen går nok turen bort til mamma og pappa for middag. Hehe. Men skikkelig lyst på sjokolade og snop her også. Så her blir det av og til snop til kvelds.

Har vært flink med å spise god og sunn middag.. helt til idag, da ble det først kafé med kanelbolle OG kake, og så hjem for å spise kjøp-pizza til middag..... huff!

Med to barn fra før som forventer middag, så føler jeg at vi må ha ordentlig middag. Ukeshandler og lager middagsplan. Lager middag til de kommer hjem, lille er da med meg på kjøkkenet og vipper i vippestolen sin. Siden de bare får snop om lørdagen, så blir det mindre slikt på oss voksne også. Men det blir ett par new energy i uken som belønning for tur☺️☺️☺️

Her går det i ukesplanlegging - og sånn har det alltid vært - veldig greit! :-)

Bruker kolonial.no - har brukt de siden jeg fikk bekkenløsning i svangerskapet og mannen er Elendig (Ja, med stor E!) til å handle...

Noen ganger ved tøffe/slitsomme dager blir det noe lettvint - f eks pizza eller kebab fra sjappa!

Vi handler inn mat for hele uka vær mandag, men når været ble så utrolig HOT så ble det endringer i planene vi hadde lagt for uken gitt ;) *svett*

Vi handler inn mat for hele uka vær mandag, men når været ble så utrolig HOT så ble det endringer i planene vi hadde lagt for uken gitt ;) *svett*

Jeg handler også som regel på mandagen for hele uken, men mann borte hele denne uken så orket jeg ikke handle i det hele tatt! Å med denne varmen (idag 28grader) så orker enn fint lite!

Ser mange skriver at de drikker masse brus. Går det bra med amming? Har ikke våget å drikke kullsyre :(

Ser mange skriver at de drikker masse brus. Går det bra med amming? Har ikke våget å drikke kullsyre :(
Det er ingenting som gjør at kullsyre skal gi lille vondt, da er det evt koffein eller kunstig søtning.

Har drikt litt Pepsi Max uten problem.

Back
Topp