Dagens middag!

Therese W

Gift med forumet
Noen spennende middagsplaner? Har barnefri og Vurderer noe enkelt.
ImageUploadedByBV Forum1367495252.816925.jpg
Eller fullkonspizza
ImageUploadedByBV Forum1367495343.082964.jpg
Eller hjemmelagde vårruller
ImageUploadedByBV Forum1367495416.950103.jpg

Hva tenker du om middagen i dag?

Åh, tomatsuppe høres skikkelig godt ut! I dag skal vi ha gyrus rester, men i går lagde jeg en variant av shepherds pie, kjempepopulært!
Stekte opp kjøttdeig og hvitløk, hadde i to bokser hermetiske tomater, to spisesjeer sukker og krydret med chilli, salt og basilikum, kokte opp potetmos, la frosne grønnsaker i bunnen av en ildfast form, så kjøttsausen, et lokk av potetmos , og ost på toppen. Inn i ovnen en liten stund, og vips! Lager seg selv :)

Åh, tomatsuppe høres skikkelig godt ut! I dag skal vi ha gyrus rester, men i går lagde jeg en variant av shepherds pie, kjempepopulært!
Stekte opp kjøttdeig og hvitløk, hadde i to bokser hermetiske tomater, to spisesjeer sukker og krydret med chilli, salt og basilikum, kokte opp potetmos, la frosne grønnsaker i bunnen av en ildfast form, så kjøttsausen, et lokk av potetmos , og ost på toppen. Inn i ovnen en liten stund, og vips! Lager seg selv :)

Mm, hørtes kjempe godt ut :)
Tror jeg skal prøve meg på det en dag. Aldri smakt sheppards pie. Har hørt at det er knakende godt :)

Hjemmelagd blomkålsuppe her :)

Stekte poteter, karbonader og gr. Saker

Tror det blir fiskegrateng,raspa gulrøtter, og poteter her gitt :)

Vært innom en Kina-kafe og kjøpt vårruller på vei hjem...så nå er det bare å koke ris og lage salat ;) lettvindt!

Enkelt? Her tok vi karbonader og egg på skiver (gilde karbonader) :) DET er enkelt det :) har vært på nattevakt og sov litt for lenge i dag :-p

I dag ble det kapteinens fyllte torsk med poteter og gulerøtter her, super enkelt. Men jeg er så dååårlig, orker ikke spise noe :(:(

Jeg steker hakket løk, paprika og hvitløk i stekepanna. Når det er gyllent tar jeg vann, fiske buljong, salt, pepper og bittelitt karry oppi panna og så fløte. Lar alt koke sammen for noen minutter. Til slutt tar jeg oppi laks i tærninger og lar den trekke for noen få minutter. Koker pasta og har ved siden av.
Dette gikk ned på høy kant hos store og små!

Laks, poteter, agurksalat m røme til. Mmmmm :) Små og store elsker dette. Er så god fersk laks på Rema nå, lettvint!

leter etter tips men ingenting frister... kvalm! trenger super lettvindt og lett å få ned mat... forslag?

Back
Topp