Dagen/kvelden før fødsel startet

Mammapaany

Forelsket i forumet
Hvordan var dagen/ kvelden før latensfasen var i gang? Eller før du merket at «nå er jeg i fødsel»! hilsen utålmodig 2 gangs!

Jeg hadde løs mage tidligere på dagen. Ellers ingen tegn

Gang nr 2 hadde jeg masse maserier som ble til uregelmessige rier dagen før fødsel.

Dvs, jeg hadde planlagt igangsetting, så mye mulig at jeg hadde gått sånn noen dager til før noe skjedde. Møtte opp med 4cm åpning til igangsettinga:)

Gikk rundt med tegn i ukevis, kvelden før hadde jeg ingen symptomer på fødsel. Visste at bsbyen kom til å bli født innen et døgn. Hadde mellom 3-4 cm og time for igangsetting neste dag. Vi kom oss aldri til den timen.

Jeg går ikke i fødsel før jeg er over latensfasen. Med nr 2 som ble igangsatt. Fikk jeg ikke rier før på 6 cm.. Da var det kroppen som startet selv

Kvelden og natten før det begynte var baby heeeeeelt spinnvill! Ringte til føden fordi jeg var redd han var stressa. Da sa jordmora at kanskje han gjorde seg klar. Og det stemte tydeligvis :hilarious: dette var 5 dager over termin og andregangs :)

1: hele slimproppen kom på kvelden. Våknet på natta med delvis vannavgang med påfølgende rier.

2: bittelitt av slimproppen gikk på eftan. Menssmerter på kvelden. Våknet på natta og skjønte at det var rier :rolleyes:

Nr 1 og 2: ingen tegn overhode
Nr 3: hadde maserier, men det hadde jeg hatt flere ganger før også uten at fødselen startet

Ingen tegn. Fødselen startet med at vannet gikk når jeg skulle tisse på natten. Tok vel.. 8 timer før antydning til rier, 12 timer før det ble effektive rier.

Nr 1 - vasket og vasket og vasket, masse energi. Vannet gikk rundt midnatt.
Nr 2 - hadde en eksplosjon av et utbrudd over en trassig seksåring. Ufattelig sliten. Riene begynte tidlig morgenen etter.

Hadde veldig vondt i nedre del av magen på kvelden før fødsel.
Trodde det var fordi jeg hadde vært på jobb å reid opp senger, å var litt sliten.
Tror nå det var klargjøring til fødsel.
Hadde litt tegnsblødning på papiret kl 5 om morgenen etter. 12 timer etter d var han ute.

Med nr 1 var det ingen tegn i det hele tatt før jeg plutselig fikk rier natten før igangsettelse 12 dager over termin.

Med nr 2 hadde jeg maserier i en uke før, å dagen før gikk slimproppen.

Ingen tegn, vannet gikk etter sex med begge ungene på overtid :hilarious:

Ingen tegn som jeg la merke til. Hadde alltid rolige kvelder pga corona. Var utålmodig og bare ventet på noe skulle skje siden jeg var over termindato. Prøvde legge oss tidlig siden jeg hadde fått time til igangsetting på morgenen. Fikk ikke sove, sto opp og spiste og la oss igjen i 2 tiden om natten. Gikk på do kl 5 og da gikk vannet spontant. Riene begynte rolig og tok seg opp utover dagen. Ungen var ute 15 timer etter vannavgang. Tror kroppen slappet av på en annen måte pga planlagt igangsetting og dermed klarte starte selv istede :happy:

Visste ikke at jeg var nært fødsel (trodde jeg bare hadde vonde kynnere 4 uker før termin) før jeg motvillig gikk med på å la jordmorvakta undersøke meg og var 4-5 cm :p grunnen til at jeg trodde det bare var kynnere var at de roet seg når jeg var oppe og beveget meg og når jeg tok en varm dusj.. flaks at jeg gikk med på å bli undersøkt, da vi har 2,5 t reiseveg til sykehus og baby var ute 2 timer etter vi ankom sykehus :rolleyes: baby var født om natta, og dagen før var jeg på kontroll hos lokal jordmor, forklarte at jeg hadde en del vondter og «kynnere», men vi konkluderte med - uten å undersøke meg - at det var bare kynnere. Hadde hun undersøkt meg hadde hun kanskje sett at noe var på gang. Såå om det blir en fødsel til er jeg spent på om jeg kjenner igjen tegnene på fødsel før det er for sent å komme frem til sykehus :p

Blødde litt kvelden før, ellers ingen tegn. Eller, hadde jeg tatt tempen hadde jeg hatt forhøyet temp/lett feber. Har ganske høy kroppstemperatur når fødsel nærmer seg, og er igang.

Hadde blødd litt uka før også uten at noe skjedde da.

Her var det ingen tegn.. var super aktiv hele dagen.. la meg ned på sofaen også plutselig gikk vannet!

Murringer og blødning, ingen matlyst. Hun ble hentet ut akutt når riene startet. Noen timer tidligere var det lukket :)

Nr 1 - våknet av at vannet gikk. Så kom riene med en gang. 8 dager over termin. Ingen tegn før vannavgang. Ute etter under 2t fra første tegn.

Nr 2 - plutselig sterke rier. 10 dager over termin. Ingen tegn før riene kom som lyn fra klar himmel. Ute etter under 1.5t fra første tegn.

Venter i spenning på hvordan det starter og hvor lang tid det tar med nr 3 :hilarious:

Back
Topp