Dagen i dag

Nr 3 i april?

Glad i forumet

I dag våknet jeg og hadde ikke vondt i hodet. Jeg er så sliten/lei av hodepine, tette bihuler og kvalme at gledes tårene kom. Jeg stod opp og laget meg en nydelig frokost  og oboy i glasset, helt ubeskrivelig deilig etter 5 uker der jeg ikke har klart lukt og lite smak på maten. Har lyst til å erobre verden i dag, men fikk beskjed fra mannen om å ta det med ro, gå en tur og kose meg. 

HURRA for min 4. gode dag siden uke 7....måtte det bli mange flere

Hvordan er dagen og formen deres?

Så utrolig bra da, det må være deilig =) 
Formen er ganske fin her om dagen. Blir dårlig om jeg er veldig sliten/ trøtt, men stort sett går det greit. 
I dag skal jeg gå til byen i finværet, er faktisk litt støl etter en heftig gåtur i går, men det gjør bare godt!
Jeg skal til hudlege for å sjekke utslettet/eksemet jeg har slitt med siden slutten av januar, og jeg er utrolig spent på om han har peiling på hva det kan komme av og evt en behandling som funker, for jeg er utrolig lei av å klø så sinnsykt på hele kroppen!
Så er det virkelig helg her! Ut og handle med gutta når mannen er ferdig på jobb og kjøpe masse god mat til helgen =) 

Åå, så deilig for deg! NYT det og KOS deg
Håper du er fri for det resten av svangerskapet ;D

Her er formen veldig bra! Ikke vært uggen eller kvalm på sånn 3 uker tror jeg, og det er godt :)
Hodepina kommer og går, noen dager er den der - andre dager ikke.. Men det er til å leve med ;)
Denne dagen skal brukes til å rydde litt og til å ordne gjesterommet. Får besøk av den ene lillesøsteren min i helgen :)
Egentlig er jeg litt trøtt, så lurer på å sove en liiiiiten dupp før jeg setter igang, haha..

formen her er bra! jeg sliter litt med trøtthet enda, men det er på en måte ikke noe å klage over, det er bare å ta forhåndsreglene, og heller snike inn en time søvn på dagtid ved behov!

i dag har lillegull fri fra bhg, så vi skal bare kose oss masse! for øyeblikket er det mikkes klubbhus, med frokosten på bordet (ferdig å spise, men har ikke ryddet enda). etterpå skal vi over til en venninnes hus og slippe ut pusekattene, samt gi de litt mat, da hun er på ferie!

ellers ingen store planer, annet enn å bare kose oss
jeg er også 17 uker på vei idag, og har nedtelling til UL om 6 dager!! gleder meg som FY!

Takk søte jenter

Fru H: det er litt godt å være støl etter en ordentlig gåtur. Høres hyggelig ut med bytur og håper hudlegen finner ut av utslettet, ikke noe godt å være plaget med utslett. Det er ikke hormoner i svangerskapet som gir deg utslett?

Håper gjesterommet er ferdig og du har fått sovet *fortryllende*. Jeg skal også ta meg en dupp på dagen, men først skal jeg gå en liten tur, må nyte det flott været vi har i Oslo.

GRATULERER MED 17 UKER Lollituppemoticon er du første mann ut på ordinær ultralyd hos oss i september? Håper du også får en dupp selv om lillegull er hjemme.

Hudlegen konkluderte med et bestemt eksem, som stemte veldig godt med hvordan det ser ut på min kropp om dagen. 
Det er nok ikke et eksem som kommer pga gravitidet (har tidligere fått testet leververdier ol.), men han var helt sikker på at hormonforandringene kunne ha trigget det, for jeg har jo aldri hatt dette før og det kom noen dager før jeg testet positivt!
Men nå får jeg god behandling! Skal ha lysbehandling noen dager i uken og har fått en flaske med en tilsetning som jeg skal vaske de værste områdene med. 
Har fortsatt kortisonsalve liggende, men det er greit å ha alternativer slik at jeg kan bruke den minst mulig!
Så det blir spennende og se om dette er noe som kommer til å plage meg resten av svangerskapet, eller kanskje det heller ikke forsvinner etterpå... 

Så flott at han fant ut av utslettet. Håper lysbehandling og "vaskevannet" vil hjelpe deg. Ikke noe godt å gå rundt å klø hele tiden.

Så bra. Det er deg vel unnet! Det er så slitsomt å være dårlig!! Måtte dagene fortsette å være gode :)

Her er det egentlig crap om dagene. Kvalmer. Veldig lei av det. En cyste som presser på. Et bekken som krangler. Og sterke smerter under høyre costalbue som jeg egentlig ikke vet hva er. Det føles som ribbeina skal krysse seg. Tvinges til å sitte å hive på meg hele tiden. Ømt og sårt. Har hatt det mye før, men nå er det på an på fullt igjen. I mitt første svangerskap bristet sønnen vår ribbeinet mitt etter å ha mørbanket det kraftig. Det føltes ut litt som nå. Men jeg har da ikke særlig mage enda, og langt i fra en baby som ligger oppunder der og presser. Merkelig, og rart, og au og slitsomt. Dagens syt. 

Derav; NYT dagene, svangerskapet, våren, alt:) 

Camomille skrev:
Så bra. Det er deg vel unnet! Det er så slitsomt å være dårlig!! Måtte dagene fortsette å være gode :)

Her er det egentlig crap om dagene. Kvalmer. Veldig lei av det. En cyste som presser på. Et bekken som krangler. Og sterke smerter under høyre costalbue som jeg egentlig ikke vet hva er. Det føles som ribbeina skal krysse seg. Tvinges til å sitte å hive på meg hele tiden. Ømt og sårt. Har hatt det mye før, men nå er det på an på fullt igjen. I mitt første svangerskap bristet sønnen vår ribbeinet mitt etter å ha mørbanket det kraftig. Det føltes ut litt som nå. Men jeg har da ikke særlig mage enda, og langt i fra en baby som ligger oppunder der og presser. Merkelig, og rart, og au og slitsomt. Dagens syt. 

Derav; NYT dagene, svangerskapet, våren, alt:) 

Stakkars deg. Får du oppfølging av lege? Høres ikke godt ut med en cyste som presser og tar plassen til babyen. Jeg tror cysten fra eggløsningen skal forsvinne om ikke lenge, hvis det er den cysten som plager deg? Håper du får hjelp hjemme med sønnen og huset. Lykke til...

Jeg har en fin dag i dag også...

Så deilig! :) 
sier som de andre, kos deg og nyt å vere "på topp" :)

Jeg sliter ikke lengre med kvalme, men en del nedpress og blodtrykksfall. Håper det blir bedre snart :-)

Back
Topp