Dagen dere fikk vite det

HemmeligG

Forumet er livet
Stjal denne fra novemberforumet jeg[:)]
Kan vi ikke fortelle hverandre hvordan vi fant ut den fantastiske nyheten? Er så koselig å lese[:)]

Kan begynne jeg da[:)]
Jeg hadde tempa hele syklusen (for første gang) og hadde hatt kjempehøye temper og to tempstigninger.. Såkaldt trifasisk tempekurve.. [:)] Var egentlig ganske sikker på at jeg var gravid, så jeg og sambo bestemte oss for at vi skulle teste når han kom hjem fra nattevakt på baren der han jobber. Jeg hadde bare billigtester med meg, for vi var hos mamma. Sambo kom hjem kl 5, og jeg sprang på badet for å tisse på glasset og ta testen. Tok med meg testen inn på soverommet, og vi satt begge to og nistirret på testen. Etterhvert kom det jo opp en strek i tillegg til kontrollstreken, men vi syns begge den var så svak, så vi tenkte kanskje at det bare var en skyggestrek. Vi slo oss til ro med at testen var negativ, og prøvde å legge oss å sove. Men jeg klarte ikke å godta at den andre streken bare var en skyggestrek, for den hadde jo farge! Sambo klarte heller ikke å sove, og jeg ble jo bare mer og mer oppspilt! Vi bestemte oss for at jeg skulle stå opp kl 9 og dra på apoteket for å få tak i cb test, så vi kunne få avgjort det på ordentlig.. Jeg våkna kl 8, gikk bare å venta på at klokka skulle bli 9. Dro og fikk tak i test, dro hjem, vekte sambo og tissa på testen. Det herlige plusstegnet kom med en gang, og det var ingen tvil, vi skulle bli foreldre![:D]

Her var det ingen tegn til at eg var gravid, men håpet var jo der selvom. Hadde bestemt meg for å teste lørdags morgen, fredag hadde jeg avskjedsfest for en kollega hjemme hos meg... Satt og nippet til vinglasset mitt, hadde liksom ikkje lyst på alkohol. Ville bare folk skulle gå hjem:) Så bestemte eg at eg ikkje skulle ta testen før søndag siden eg tross alt hadde drukket litt..... Men lørdags kvelden klarte eg ikkje vente mer, løp på do og tisset og såg pluss tegnet komme før eg visste av ordet av det:) Helt herlig... men gubben var på jobb så eg måtte ringe han og fortelle det. Det var litt kjedelig, men ellers helt herlig [:)]

Vart gravid i andre pp, denne gang og.

Veit at eg blir lett gravid og eg har svært regelmessig mens, så når eg hadde gått ein dag over tiden, visste eg at eg var gravid.
Men testa ikkje før etter 4-5 dagar, kom ikkje som nokon overraskelse at testen var positiv [:D]

(ha sterk med følelse med dei som slit med å bli gravid)

hm,vet ikke...tok en test 3 dager før ikm,fordi puppene var blitt så ømme,dette var den første pp,så det var klaff med en gang her,blir himmla lett gravid,har ikke måttet prøve på noen av ungene.[:)]

Har skikkelig dårlig følelse når jeg ser att folk sliter lenge før de får en beibi i magen sin,men kan ikke si att jeg klarer å sette meg skikkelig inn i situvasjonen.[&:]

men nå er vi i en lykkes stund alle her inne,deilig deilig[:D][:D]

imorgen skal jeg til legen på kontroll,gleder meg!!![:)]

vi har også prøvd i mange år.. (underkant av 5 ca).. og hatt 3 år med hormonsprøyter.. til ingen nytte.. Men tok laparoskopi (eller hvordan det skrives) i januar.. og så klaffa det jammen med en gang..joohooo.
Trodde det var noe galt med testen da jeg tok den.. det kom en strek som ellers aldri har vært der. Begynte og grine som en unge.. sprang inn og vekka sambisen, som ikke skjønte et kvekk av hva jeg prata om med en gang..hehe. Gledens dag!!!

ORIGINAL: microme

jeg tok testen lamme ei venninnne fordi hun ikke turte og gjøre d alene så jeg sku være litt snill me henne=)
hadde ingen tro på at jeg var gravid, men resultatet var at jeg var gravid å ikke hun :P

haha.. [:D][:D][:D], den var jo litt festlig da...

vel..

var på kontroll hos lege etter og ha tatt en test hjemme og fikk beskjed om at jeg var 6 uker på vei..
ble sendt på sykehuset etter påske for jeg har hatt en operasjon (fjernet en del av livmorhalsen pga celleforandring) og vi skulle vel egentlig ikke beholde siden det er så stor sjangse for og miste etter en slik operasjon, men det viste seg at jeg var hele 13 uker på vei og jeg har hatt mens og null tegn til graviditet [8|]
men så ble det til og beholde og jeg blir vel sydd igjen i livmorhalsen for og minske sjangsen for og sen abortere og blir tett oppfulgt av sykehuset, det er veldig betryggende..

Ja, nå skal dere få høre min historie [;)]
Jeg og forloveden min ville ha barn. Jeg hadde gått på p-piller i 2 å et halv år. Tenkte jeg skulle slutte på dem, for vi visste jo ikke hvor lang tid det tar. (Har hørt fra mange at det som regel kan ta litt tid før du blir gravid når du har gått på p-piller en stund), pluss at ei vennina av meg tok det 2 år med. Så sluttet jeg da. Fikk mensen en gang, å neste mnd skulle jeg få den på lørdagen. Følte på meg at jeg var gravid. Alt bare stemmte. Hadde ømme bryster, var mye trøtt, hadde "mensen smerter" (som da var festesmerter). Vi var hos et vennepar av oss på mandagen. Alle vi fire er bestevenner, så er akkurat som en fam. for hverandre. Jeg og samboeren min hadde fri den dagen, det hadde også vennina mi som var hjemme med hennes jente. Så vi bedde da kameraten vårs om å kjøpe med en gradivitets test. Jeg gikk for å tisse på det, å hadde fått beskjed av vennina mi at jeg ikke fikk se på den. Hun skulle se på den først. Jeg ville ikke glede meg for mye heller fordi jeg hadde bare blitt lei meg da hvis den var negativ. Hun så på den ei lita stund å begynnte å grine. "Jane å Daniel, dåkke ska bli foreldre".. Var så sprøtt liksom. Alt ble plutselig så bra. Og der satt vi alle fire å begynnte å grine [:D] Gledes tårer dilux [;)] Hehe..

siden jeg mistet i november så ventet vi med å begynne å prøve igjen i slutten av desember å dermed da jeg tokk testen i februar var jeg gravid igjen gitt tihi,ble ganske fort gravid igjen gurselov. fant ut at jeg hadde mistet i uke 11 men da hadde den allerede vært død siden uke 5,jeg hadde ji blødd litt hver dag nesten men legen sa det ikke var noe å bekymre seg over så da stolte jeg på han intill jeg begynte å blø masse i uke 11 hvor jeg da måtte inn til utskrapning[:(]

men over til da jeg ble gravid,hadde følt det ca i 2 uker at det var noe men ville ikke ta testen å bli lei meg så jeg venta til mensen ble utsatt 11 februar da forta jeg meg til apoteket å kjøpte meg graviditets test å den sto det gravid på,da ble jeg glad da men litt bekymret og da,var redd for å miste igjen men nå er jeg i uke 13+4 å ikke blødd eller noe fått mage og puppa gjør fortsatt vondt så jeg har symtomene hihi,gleeeder meg til ultralyd hihi

Vi hadde planlagt å begynne prøvingen nå i mai, jeg har tenkt å studere neste år, og ville gjerne studere 6 mnd for å få fødselsstipend, og mannen min har ikke jobb ennå.. Så jeg regna meg framover til mai, og følte det var veldig lenge til, pluss at jeg regna med at det kunne ta endel tid å bli gravid....
Men en gang i januar hoppa vi over prevansjon. Tenkte ikke mer over det, for det var jo mange dager før jeg hadde eggløsning.
Så kom midten av februar og mensen skulle komme. Jeg har bestandig hatt regelmessig mens, så da jeg var 6 dager over begynt jeg å lure litt. Jeg kjøpe en test for å utelukke evt graviditet. Voknet kl 6 på morgenen og måtte på do. Tok med meg testen, prøvde å tolke den spanske bruksanvisningen (bor i spania nå) og tisset på den. Plutselig kom det to streker opp, og jeg ble litt forvirra. Betyr det gravid eller ikke gravid. Fram med spansk-norsk ordboka, og fant ut at to streker er jo selvsagt gravid. Gikk inn til mannen min og sa at "jeg tror testen er litt positiv" og han ble kjempe glad!!!! Så her sitter jeg lykkelig gravid. Økonomisk er jo ikke dette helt gunstig, jeg får ikke ett øre utenom engangsstønaden. Men mannen min har fått to jobb intervju til neste uke, så krysser fingrene for at han får jobb [:)] 

Oi, dette ble langt [:-]

Jeg slutta med pilla i januar (hadde ikke tenkt å prøve før omtrent i disse tider), har hørt mange som har slutta med pilla og gått mange mnd før de har fått igjen mensen... I februar var det egentlig samboeren min som ville at jeg skulle ta en test...han mente jeg var sent ute med mens..(kanskje mer ønsketenkning enn realitet tror jeg [;)]), pluss at jeg skulle på fest den helga..teste bare for å være sikker...
Så tidlig morgen 14.februar tok jeg testen..la den med displayet ned på gulvet etter jeg var ferdig å tisse...venta noen min, samboeren min måtte se for jeg turte ikke selv....og så viser han meg to streker på testen,...da må jeg si hjertet mitt banka ekstra hardt!! [:)] Han ble så glad at han starta å gråte litt...jeg var litt i sjokk tror jeg..!! Men veldig glad!!! [:D] En rar dag på jobb den dagen!! Og på festen drakk jeg alkoholfri vin i smug..hehe...ikke godt!!! [;)]

ORIGINAL: Oktober07

Vi får krysse fingrene for deg sarse at det går bra[:D] Bra du får tett oppføging, det er så mange som ikke får det...

Tusen takk for det [:D]
skal stå på mitt og ikke gi meg om de viser seg og gjøre noe annet enn lovet [:)]
tror det lønner seg i dag, på visse sykehus og ikke gi seg [:D]

Back
Topp