Dagboken min=)

LF<3

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Mailykke <3
VIP
Februarhjertene2017
Jeg skal begynne med å fortelle litt om meg selv.
For tiden bor jeg i Oslo, ikke midt i byen, men innenfor Oslo-grensa.
Jeg er 23 år og jobber fulltid som resepsjonist. Har ei søt prinsesse på snart 3 år, og hun er en gledesspreder uten like.


Første gangen jeg traff mannen min var jeg 17, og han 20. Unge og forelsket som vi var, bestemte vi oss raskt for å finne lykken sammen og jeg flyttet relativt raskt inn til han, og vi forlovet oss etter "bare" et år.

Vi bestemte oss å starte prøvingen på vårt første barn nesten med en gang vi fant hverandre. Og ja, vi var veldig unge, men et barn var veldig ønsket likevel.
Det skulle vise seg at det tok ganske lang tid før vi fikk det til, og jeg ble ikke gravid før jeg var 19. Så det var nesten 2 år uten prevensjon, og mye fæle tanker om at vi kanskje ikke skulle få det til og liknende. Vi gikk aldri til konsultasjon for det, men en vakker dag i februar 2010 skjedde det et mirakel, og det lyste GRAVID på min første digitale graviditetstest. Nøyaktig på termindagen ble min lille keiserinne født (hastekeisersnitt etter å ha blitt forsøkt satt igang uten hell)

Ca et halvt år etter jentungen ble født, giftet vi oss i magiske Kreta. Det var en annerledes og fantastisk opplevelse.

I og med at det tok så lang tid uten prevensjon sist, trodde jeg det ville gå veldig lang tid denne gangen også. Så jeg har liksom bare gått og vært helt avslappet i forhold til det å bli gravid igjen. Så jeg må innrømme at det nesten kom som et sjokk da jeg fikk positiv test for ca 3 uker siden. Helgen før testen var jeg ute på byen, og det skulle jeg kanskje ikke gjort, men det kan jeg velge å gå å angre på, eller overse, og prøve å tenke positivt fremover. Jeg har jo ikke for vane å drikke i svangerskapet.

Så nå sitter jeg her, 6 uker på vei, og er halvveis til de magiske 12 ukene. Håper bare spira klorer seg fast, og vil være en del av vår familie i mange,mange år fremover:)
 
Sulten HELE tida:O

Jeg er ustoppelig sulten i dag. Frokosten er akkurat inntatt, men magen sier den vil ha mer... Kan ikke drive å proppe i meg mat til enhver tid, selv om jeg spiser for to, skal man ikke spise som to..

Så frokosten består av to knekkebrød med kaviar. (Helt utrolig, men er det eneste jeg har lyst på i dag) Og så kjøpte jeg meg en skinny latte (prøver å ikke drikke så mye koffein, men en liten en kan vel ikke være så ille? og Litt Fun light appelsinsaft. Er så ille lei av vann, så i dag falt jeg for fristelsen å drikke noe annet.

Ellers er det en fin dag foreløpig:)
 
I natt har jeg følt meg ganske uggen, og er nå snart på vei inn til første legetime. Så frokosten i dag ble litt seinere enn vanlig, og bestående av "Pina Colada" fra smoothie exchange:) namnam:)
 
Da har jeg passert 7 uker, og det går fremdeles bra:) Er litt dårlig på å trene for tida da, men har klart å kare meg på dansetimene mine:) Går på magedans, og selv om jeg aldri trodde jeg skulle gjøre det, så er det fantastisk morsomt, og anbefaler det til alle. Det er ikke alle øvelser jeg får gjøre like avansert som de andre nå når jeg har blitt gravid, men selve øvelsene er kjempebra bekkentrening, så jeg har ingen unnskyldning for å ikke gå på kurset:p
 
I følge bv er jeg 7+6 i dag, og jeg føler at magen allerede ser ut som da jeg var 4 mnd på vei sist.. Jeg har jo gått ned noen kilo før jeg ble gravid denne gangen, og veier 6 kg mindre enn da jeg ble gravid sist ( men er enda veldig overvektig) jeg må ærlig innrømme at jeg er litt slappere med hva jeg inntar nå enn før jeg ble gravid, og at jeg har hatt bursdag har heller ikke hjulpet på, men fremover må jeg prøve å tenke på hva som går inn, for er jo faktisk ikke alt som kommer ut igjen:p høhø uansett... Legger ved et bilde fra i dag:) ImageUploadedByBV Forum1381209026.733548.jpg
 
Koselig bilde og koselig historie :) mye felles med oss :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Oii, det var visst en stund siden sist. I dag er jeg 11+1. Jeg har gått opp og ned i vekt, men den siste tiden har jeg ligget 500-900 gram over startvekta. Det er jeg fornøyd med:) buksene passer snart ikke lengre, men det føles ok når det ikke er fordi jeg har gått opp så altfor mye i vekt:) jeg er lite kvalm, og den verste trettheten har gitt seg, så jeg bør vel være superhappy:) i morgen skal jeg ut med jentene fra gamle klaSsen min, og da skal vi på "Latter på Latter" et show av Linn Skåber, Hege Skøyen, og Cecilie (som jeg ikke husker etternavnet på) tror det blir knall:)
 
De magiske 12 <3
I dag har jeg endelig rundet 12 uker og nå bare gleder jeg meg til å høre fra sykehuset ang. OUL, og få se det lille nurket for første gang. Nå er det så mye å glede seg over fremover:)
 
Nå har det gått 16 uker og 3 dager ut i svangerskapet, og det er vel på tide P poste et nytt magebilde. Den har ikke vokst så enormt mye enda, men det er helt greit.. Blir nok stor nok på slutten likevel:) ImageUploadedByBV Forum1386406986.092326.jpg bildet ble tatt i går, og jentungen har stått for riving av tapet:p så gangen blir vel å pusse opp på nyåret:p
 
Valentines dagen og 100 dager til termin:) !! Det ble brått en stopper for feiringen da veslemor plutselig kastet opp på vei til barnehagen:/ dakar snuppa. Håper det går fort over..
 
Back
Topp