Dagbok

yeah!

Blir kjent med forumet
Har en jente på 2 år og 2 måneder, og vi føler oss nå klare for nummer to:)

Jeg skal ta ut spiralen i april, så da begynner prøvingen:)...Håper ikke det tar lang tid. Jeg er ikke den mest tolmodige av meg,hehe.

Sist tok det halvannet år fra jeg sluttet på p-pillene til jeg ble gravid. Men så gikk vi heller ikke inn for at jeg skulle bli gravid heller. Mer sånn:hopp av i svingen opplegg. Men vi visste jo at det ikke var sikkert, så vi ble jo selfølgeli veldig glade da jeg fant ut at jeg var gravid. Hun er absolutt ønsket:)Men det som er at jeg vet jo ikke helt hvordan det er å skikkelig plannlegge liksom. Å jeg har ikke godt på p-piller siden jeg sluttet den gangen. Og spiralen jeg har nå er kobberspiral, så er ikke noe sånn hormontull med i bildet denne gangen. Sist hadde jeg som sagt godt på p-piller. Så jeg er så spent på hvor lang tid det tar før jeg blir gravid!!Har det noe å si at jeg har vært gravid før??

Yeah:)

hei snuppa [:D][:D][:D][:D][:D][:D]

E d noen som vet om d gjør vondt å ta ut kobberspiralen, og om jeg kommer til å blø mye den dagen?Har antagelig eggløsning den dagen jeg skal ta den ut, så hadde jo vore veldig kjekt om alt var i orden da for å si d sånn;)

Off, e inne å lese litt på innlegg og sånn. Åsså e d jo mongen så har prøvd i månasvis, og over et år og sånn....Kjenne eg blir litt sttressa me den tanken!!!Eg e jo så utolmodige av meg. Å mannen min e jo vekke 5 uker om gongen siden han jobbe på sjøen, så d gjør jo kje saken noe lettare. blir kje akkurat fortare gravid av d...

Kjenne eg glede meg skikkelig t å begynna å prøva nå!!:)
Å mannen min glede seg kjempemasse han o:)

Han e litt redd for at eg ska stressa for mye då...å d e jo tross alt viktig å ikkje bli for stressa, for d e bare ødellegande i forhold t d å bli gravid. Men ska prøva så godt eg kan å ikkje stressa når prøvetiå begynne;)

glede meg te å ha permisjon sammen med deg [:D][:D][:D][:D] wohoooo

JAAAA!!!!!!:)Håpe ikkje d blir for mongen månane i forskjell!!:)Meeen, noe av permisjonstiå får me nok sammen uansett:):)

Eg tok ein sånn EL-test nettopp, sånn bare for å sjekka ut kossen den funke, og for å se om eg har kontroll på syklusen min. den viste at eg ikkje har EL i dag. Meeen, den pinnen du stikke inni maskinen viste ein sterke blå strek,og ein veldig svak blå strek. Ka betyr d?D sto ingenting om d på d på instruksen...

no idea darling, teste jo ikkje ette EL eg - men det e ikkje så mange så svare på dagbokå - best å starte en ny tråd om det på før svangerskapet - altså der så du spurte om spiralen [:D]

ÅH,nå e eg super gira på å setta i gang å prøva!!!Nå føles d som ein evighet t mannen komme hjem fra sjøen altså!
Meeen, e jo egentli ikkje så lenge t då.

sitte å lure på kor vanli e d egentli å klara d på første forsøk....på første gong du har eggløsning ette ein har begynt å prøva på å bli gravid...

Skjønner godt du er utålmodig...det er jeg og!! jeg blir helt stressa av å tenke på at vi kanskje må prøve i et år før det går..og det er neimen ikke sikkert det går engang!!

ja,sant!...d e godt å hørra at andre o tenke sånn. Føle meg jo litt dum som tenke på d allerede nå. Men når eg lese om kor lenge enkelte prøve så blir eg jo litt redd for at d ska skje me oss o. Å eg vet me meg sjøl kor utolmodig eg e når eg først har bestemt meg for noe, så vil eg helst at d ska skje me ein gong! Åsså jobbe mannen min på sjøen i mongen veker om gongen, så då har me jo ikkje lika mongen sjanser for at eg ska bli gravid som dei som har mannen sin hjemma heila tiå! E så gira på å bli gravid nå liksom, at hjernen e innstilt på at d ska skje snart.

Me får kryssa fingrar å ter for at me e blant dei heldige så ikkje må prøva i evigheter!![:)] (krysse,krysse)

Hehe..ja vi krysser alt det vi har (bortsett fra beina) Huff, skjønner godt det er kjipt med mannen på sjøen. Jeg har heldigvis min hjemme. Jeg er like utålmodig som deg! Jeg har ikke vært prøver i mer enn to måneder, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å vente et år hvis det blir tilfelle!! Jaja.. jeg føler det hjelper å tenke at for hver prøveperiode det ikke skjer, er det større sjanse for at det skjer neste gang :)

Hei mimmi[:D]

hehehehe...ja,for all del, ikkje kryss beinå;);)

Ja, men d stemme jo d faktisk. at d øke for kvar prøveperiode...hvertfall ette d eg har lest då da.

Men nå e hvertfall spiralen ute:)Va litt sånn i lykkerus då eg hadde tatt den ut:)Va så kjekt å bare vita at nå kan eg faktisk bli gravid:)...ei uka igjen t mannen komme hjem o nå:)Glede meg!!:)

Har du heilt kontroll på syklus å sånn?...eg har aldri vært så flink å følla me på den eg altså...men nå har eg begynt å skriva ner og prøve få litt kontroll på kossen den e. Å hvis eg har regna rett ska eg ha neste eggløsning 6.april

Jeg har ikke helt stålkontroll nei. Har bare vært prøver i 2 måneder, og har bare testet etter EL i en måned. Men jeg har alltid hatt en veldig stabil syklus på mellom 28 og 31 dager. Da jeg skulle teste etter EL, begynte jeg på dag 10 og fortsatte til dag 17. Fikk aldri helt positivt resultat, men har kommet frem til at jeg må være av de få som ikke produserer nok LH til å få en 100 % positiv EL-test. Det tryggeste er uansett å ha sex veldig ofte hele den uken du forventer EL. Har du testet etter EL før?

Gratulerer med "spiral-uttaket" forresten!! Da er det bare til å se frem til en positiv test! [:D]

d va bra du skreiv litt om EL-testing, for har vært litt usikker på kossen eg sko gjør d. Eg har testa et par gonger denna måneden....kanskje eg sko testa i ei uka eg o neste måned. Ja, d e vell mest sjanse hvis ein har sex 2-3 dagar før eggløsning, og den dagen d e eggløsning, og kanskje dagen etter o. Eller bare kvar dag heila den ukå,hihi;)

Takk:)Deili å ha fått den ut!:)Å d va ikkje vondt heller. Kjente ingen verdens ting. Visste ikkje at hu hadde begynt å ta den ut ein gong då hu sa:Då e eg ferdi. Har heller ikkje hatt vondt eller blød. Hadde bare ein svak tendens til mensmurring i ryggen ein liten halvtime noen timar ette at eg hadde vært hos legen.

Back
Topp