Dagbok om en mammadrøm <3

marno95

Betatt av forumet
Hei!

Dette blir min lille dagbok der jeg vil skrive om vår reise med prøving, etterhvert som det skjer :)
I hovedsak tenker jeg det vil være en plass for meg å få ned tanker og følelser i skriften, men det er veldig koselig dersom noen skulle ønske å følge med å heie på oss etter hvert!


Å bestemme seg for å prøve:

Jeg traff sambo på Tinder da vi var 22 og 23 år gamle, og vi har helt fra starten vert klare på at vi begge ønsket oss familie, selv om jeg nok hadde en kortere tidsplan på denne familien enn han hadde ;)

Da vi hadde vert sammen (og samboere, jeg reiste vell egentlig ikke hjem igjen etter at vi ble sammen) i ca ett år, begynte behovet mitt å melde seg i større grad, jeg følte vi var på ett punkt i livet der vi var etablerte og stabile nok til å kunne begynne å tenke på å stifte en familie.

Tiden gikk og vi tok opp diskusjonen med jevne mellomrom, og bestemte oss for at begynnelsen av 2020 kunne vi begynne å prøve, vi hadde noe oppussing og lignende vi ville fullføre først.

Vår/forsommer 2019 begynte det får alvor å krible i eggstokkene mine, jeg leste all info jeg kunne komme over om graviditet, fødsler, babyer og småbarn, youtube feeden min var bare fødselsvideoer, DITL med nyfødte og småbarn og de uendelige "everything you need for your newborn" videoene.

Jeg begynte også for alvor å engasjere meg på babyverden forum, ikke bare luske i kulissene som tidligere :)
Det var her inne jeg da fikk tipset om at etter fjerning av spiral kunne det godt ta litt tid før ting "fungerte igjen" så det kunne være en god idè å fjerne nå på høsten, for å bare bruke kondom frem til nyåret, slik at ting fikk stabilisert seg litt igjen.

Jeg la frem denne idèen for sambo, og etter litt frem og tilbake var vi enige om at det var en god idè å bare få den ut i September <3


Hvor er vi i dag?

Jeg har hatt noen samtaler frem og tilbake med legesenteret for å få henvisning til fjerning av spiralen, det har ikke vert så lett som først antatt.

Jeg har etter mye styr fått time for fjerning 1. oktober, men jeg leter etter en privatpraktiserende gynekolog som kan hjelpe meg fortere enn dette.

Vi har også bestemt oss for å ikke begynne med kondom igjen, men bare la ting skje som de vil når vi fjerner spiralen <3

Så den dagen spiralen endelig kommer ut er vi offisielt prøvere <3 <3 <3
 
Oppdaterer litt her, da tankene trenger å havne en plass :)

Jeg har nå falt litt mer til ro med dato for fjerning av spiral 1. oktober, og forsont meg med dette.
Det føles sååååå lenge til, selv om det jo egentlig bare er 2 uker...

Ellers har jeg begynt å tenke mer i det siste på om vi egentlig skal fortelle at vi skal prøve?
Jeg er normalt en "over sharer", og har en tendens til å kanskje fortelle litt for mye, og tenke etterpå at det kanskje hadde vert bedre å holde dette for seg selv...

Jeg vil nok uansett fortelle mine nærmeste venninner at spiralen er ute, men samtidig så ønsker jeg jo å kunne overraske med nyheten om en eventuell graviditet...

Får tenke litt mer på dette, enn så lenge vår lille hemmelighet
 
Sommerfugler i magen! Sitter på venteværelset på legekontoret nå og venter på fjerning av spiral!
 
Sommerfugler i magen! Sitter på venteværelset på legekontoret nå og venter på fjerning av spiral!

Lykke til! Oppdater gjerne hvordan det går. Skal selv sette INN en spiral, og alt dette med å sette inn og ut gruer jeg meg til :p kommer jo ofte bare frem skrekkhistoriene også :hilarious:
 
Håper det gikk kjempe fint å få den fjernet!
 
Lykke til! Oppdater gjerne hvordan det går. Skal selv sette INN en spiral, og alt dette med å sette inn og ut gruer jeg meg til :p kommer jo ofte bare frem skrekkhistoriene også :hilarious:
Jeg hadde gruet meg veldig til dette, da jeg hadde en dårlig opplevelse ved innsett, men den trenger vi ikke ta her

Å ta den ut gikk bedre enn jeg kunne ha forventet! Gjort på 2 minutt, kun en liten «menskrampe» akkurat i det den ble fjernet fra livmor men var over samme sekund som den var ute
 
Lykke til! Oppdater gjerne hvordan det går. Skal selv sette INN en spiral, og alt dette med å sette inn og ut gruer jeg meg til :p kommer jo ofte bare frem skrekkhistoriene også :hilarious:
Bare for å klargjøre, selv om jeg hadde en litt dårlig opplevelse med innsett, så anbefaler jeg spiral av hele mitt hjerte! er det mest fantastiske prevensjonsmiddelet jeg har hatt! :cat:
 
Der var faktisk TR på plass allerede! :eek:
Hadde aldri trodd det skulle gå SÅ fort?

Tracker i Flo appen, og satser på at jeg fort klarer å komme inn i en jevn syklus.

Kommer ikke til å EL-teste eller tempe fra starten av hvertfall, men følge litt med på datoer selvfølgelig og prøve å legge inn aksjer på rette dagene ;)
 
Der var faktisk TR på plass allerede! :eek:
Hadde aldri trodd det skulle gå SÅ fort?

Tracker i Flo appen, og satser på at jeg fort klarer å komme inn i en jevn syklus.

Kommer ikke til å EL-teste eller tempe fra starten av hvertfall, men følge litt med på datoer selvfølgelig og prøve å legge inn aksjer på rette dagene ;)

Du tror ikke det er en bortfallsblødning? :)

Uansett, lykke til med prøving :D
 
Hvordan går det? :)
Det er spennende dette her, fikk jo TR veldig mye kjappere enn jeg hadde trodd, men samtidig tror jeg ikke helt at det kan ha vert TR heller?
men samme symptomer som jeg pleie ha, og varte de 6-7 dagene som TR pleier

i dag sier appen CD 11, så det er bare å legge inn aksjer å håpe.
spent å se om TR kommer på "forventet" dato rundt 1/11 eler om alt er uregelmessig og snudd på hodet :)

jeg har alltid vert veldig regelmessig tidligere
 
Det er spennende dette her, fikk jo TR veldig mye kjappere enn jeg hadde trodd, men samtidig tror jeg ikke helt at det kan ha vert TR heller?
men samme symptomer som jeg pleie ha, og varte de 6-7 dagene som TR pleier

i dag sier appen CD 11, så det er bare å legge inn aksjer å håpe.
spent å se om TR kommer på "forventet" dato rundt 1/11 eler om alt er uregelmessig og snudd på hodet :)

jeg har alltid vert veldig regelmessig tidligere

Så spennende :)
Etter slutt på hormonprevensjon er det ganske vanlig å få en blødning innen 1-2 uker etterpå hvertfall. Så det blir jo ikke en helt vanlig mens, men det betyr at kroppen holder på å sette igang syklusen, og det er bra!

Happy humping :D
 
Da er første "ordentlige" TR over, og jeg konkluderer med at den tidligere ikke kan ha vært TR, men sikkert en reaksjon på fjerning av spiral.

Så du hadde definitivt rett i det Veivalsa!

Stoler ikke helt på Flo appen siden den nå sier jeg har 22 dager syklus da jeg regnet forrige blødning som en TR, men vi får se!
Ifølge Flo har jeg EL på lørdag, så tenker at vi får begynne å legge inn aksjer i dag og i morgen, og rett før dag 14 også i tilfelle!

Tenker at dersom neste TR blir "som forventet" begynner jeg å regne desember for PP1, gidder ikke å begynne å stresse med PP nå som jeg ikke engang vet som ting er regelmessig.

Vi koser oss med "aksjene" enn så lenge så ser vi hvordan det går! :D
 
Å herregud herregud herregud!!!!!

IKM i morgen, vi snakket om mye tull om neste år i dag, og jeg spøkte om at sambo ikke måtte legge for store planer for vi skal jo bli foreldre! Lo godt av den begge to, for har egentlig ingen forventninger enda, men gikk å tok eg test bare for moroskyld, og HERREGUD DET ER TO STREKER!!!!!! Skulle bare ta den for å bevise for meg selv at det var umulig! Jeg hadde negativ test på tirsdag og drakk vin den dagen!!!

og det var ikke svake streker en gang de var like sterke begge to!!!
Er EBay tester men de skal jo være like nøyaktige vel???
Skal på apoteket i morgen tidlig å kjøpe digital!

om dette stemmer er jeg 4+0 i dag!!!!!
 
Back
Topp