Prøvedagbok: klare for nummer to!

Så herlige tester :happy: ultralyd uke 7 og så uke 12 ish er helt topp! Man ser så mye forandring!
 
Så gøy altså! Hvilken dpo testet du positivt med digital?
Veldig gøy :) Jeg tok første digitale test 10 dpo, på ettermiddagen. Den var positiv. Tror kanskje den ville blitt positiv på morgenurin dagen før også, for det var ikke så stor forskjell på streken på strimmeltesten på morgenen 9 dpo og ettermiddagen 10 dpo :)
 
Veldig gøy :) Jeg tok første digitale test 10 dpo, på ettermiddagen. Den var positiv. Tror kanskje den ville blitt positiv på morgenurin dagen før også, for det var ikke så stor forskjell på streken på strimmeltesten på morgenen 9 dpo og ettermiddagen 10 dpo :)
Greit å vite!! Lykke til videre da. Håper å kunne følge etter inn i April-gruppa! Tiden vil vise ;)
 
Hvordan går det med deg? :happy:

Takk som spør :) Det kommer en avhandling :rolleyes:

Det går bare bra med meg. Jeg kjenner en del i korsryggen, til tider litt småvondt, andre ganger kjenner jeg det ikke i det hele tatt. Det jeg stort sett kjenner er at jeg er sykt sliten og trøtt, merker det er litt krevende når jeg fortsatt er ganske ny på jobb, men det går alt i alt VELDIG fint. Hvis ikke det blir verre enn dette har jeg virkelig ingenting å klage på. Men det blir en hektisk høst - jeg har kommet inn på en ny master og begynner på den nå i august, på deltid, ved siden av jobb.

Nå har mannen dratt av gårde en tur, han kommer hjem igjen på lørdag. Han hadde kjøpt en blomst til meg, samt fjordlandmiddag, cookies og sjokolade. Ser ikke ut som jeg skal lide noen nød mens pus og jeg er hjemme alene!

Jeg har igjen én graviditetstest. Den er digital. Jeg tror kanskje jeg sparer den til lørdag, da er jeg 5+1. Det bør vel kunne gi 3+? Hvis ikke kommer jeg sikkert til å kjøpe enda en, selv om jeg egentlig ikke bør bruke mer penger på sånt nå. Jeg elsker å være gravid, og er overraskende lite bekymra. Nå om dagen har jeg en grunnleggende tro på at dette kommer til å gå bra:happy: Jeg kunne likevel tenkt meg å spole kjapt noen uker framover :p
 
Takk som spør :) Det kommer en avhandling :rolleyes:

Det går bare bra med meg. Jeg kjenner en del i korsryggen, til tider litt småvondt, andre ganger kjenner jeg det ikke i det hele tatt. Det jeg stort sett kjenner er at jeg er sykt sliten og trøtt, merker det er litt krevende når jeg fortsatt er ganske ny på jobb, men det går alt i alt VELDIG fint. Hvis ikke det blir verre enn dette har jeg virkelig ingenting å klage på. Men det blir en hektisk høst - jeg har kommet inn på en ny master og begynner på den nå i august, på deltid, ved siden av jobb.

Nå har mannen dratt av gårde en tur, han kommer hjem igjen på lørdag. Han hadde kjøpt en blomst til meg, samt fjordlandmiddag, cookies og sjokolade. Ser ikke ut som jeg skal lide noen nød mens pus og jeg er hjemme alene!

Jeg har igjen én graviditetstest. Den er digital. Jeg tror kanskje jeg sparer den til lørdag, da er jeg 5+1. Det bør vel kunne gi 3+? Hvis ikke kommer jeg sikkert til å kjøpe enda en, selv om jeg egentlig ikke bør bruke mer penger på sånt nå. Jeg elsker å være gravid, og er overraskende lite bekymra. Nå om dagen har jeg en grunnleggende tro på at dette kommer til å gå bra:happy: Jeg kunne likevel tenkt meg å spole kjapt noen uker framover :p

Skjønner deg godt, er helt ekstremt hvor sliten og trøtt man blir o_O håper for din del at du slipper kvalme med alt du har planlagt :joyful:
Spennende med master, klarer du å få unnagjort første semester før baby?
Det beste er å ikke tenke så mye og bare la tiden gå, selv om det ikke er så lett :rolleyes: syns selv at tiden gikk Saaaakte frem til uke 11 da vi hadde TUL...Men var også ekstremt sliten og mye kvalm fra uke 6-10:hungover:

Aner ikke når man får 3+ på digital, prøvde aldri :happy: så søtt gjort av mannen, det er koselig med de små tingene i hverdagen :happy::Heartred
 
5+1
084D10A0-2A43-4532-A510-CAE36C8CD2D2.jpeg
Da er jeg ferdig med tester, nesten litt vemodig, for fy, hvor spennende det har vært! Likevel veldig glad, selvfølgelig.

Fortsatt god form, ikke sånn ordentlig kvalm, men jeg må innrømme at sjokolade etc ikke akkurat frister. Spiser for tida mye «gresk salat», med oliven og fetaost, og ellers blir det en del epler, nektariner og nøtter + brød og knekkebrød med gulost. Vi har også kjøpt en sykt god bringebær- og sitronlimonade, som jeg drikker minst ett glass av hver dag. Altfor mye sukker, sikkert, men det får gå.

Innimellom er jeg veldig trøtt - har lagt meg kl. 21 de siste to dagene. I dag våkna jeg til gjengjeld kl 0515, så jeg får visst nok søvn :p

Det mest plagsomme symptomet hittil er luftsmerter og at jeg noen ganger får ganske vondt i korsryggen. Jeg har aldri pleid å få særlig vondt der i forbindelse med mensen, som mange andre, men nå kommer det iblant noen ordentlige «tak» spesielt når jeg har stått lenge.

Jeg har ikke orka noe trening gjennom uka som har gått. Jeg har gått en del turer, og klippet plenen etc hjemme, + sykla 20 min hver vei til og fra jobb hver dag, men det er det. Litt bevegelse har det blitt, men jeg synes det er kjipt at jeg har kommet helt ut av de gode treningsrutinene jeg hadde fram til sommeren. Det har vært litt mye, med ny jobb, bryllup og å bli gravid, men nå er ikke det gode unnskyldninger lenger (om det noen gang var det).

Jeg må likevel trene mindre i høst enn i våres, da det var 3-5 ganger i uka. Full jobb som krever mye, 50 % studier og å være gravid er en del, men mellom 1 og 3 ganger i uka bør jeg få til. Jeg tenker en økt med styrke, en økt med yoga og en økt med spinning som maks - også dropper jeg det jeg har lyst til å droppe. Men det må vente til sommertimeplanen er over, det er så få timer på morgenen før jobb og på ettermiddagen like etter jobb. Egentrening er ikke det jeg er best på, jeg trenger en instruktør. Det er en teit unnskyldning, men jeg vet at motivasjonen kommer med ny timeplan på treningssenteret.

Det er igjen én uke på jobb før vi drar på ferie nå også, veldig klar for det!
 
Skjønner deg godt, er helt ekstremt hvor sliten og trøtt man blir o_O håper for din del at du slipper kvalme med alt du har planlagt :joyful:
Spennende med master, klarer du å få unnagjort første semester før baby?
Det beste er å ikke tenke så mye og bare la tiden gå, selv om det ikke er så lett :rolleyes: syns selv at tiden gikk Saaaakte frem til uke 11 da vi hadde TUL...Men var også ekstremt sliten og mye kvalm fra uke 6-10:hungover:

Aner ikke når man får 3+ på digital, prøvde aldri :happy: så søtt gjort av mannen, det er koselig med de små tingene i hverdagen :happy::Heartred

Haha, ja, helt utrolig! Huff, ja, hvis jeg blir dårlig kan jeg garantere at det ikke går spesielt bra med studiene :p Jeg får fritak fra et metodeemne som vanligvis er første semester, fordi jeg har tilsvarende fra før. Derfor blir jeg faktisk ferdig med første semester allerede til jul! Jeg er veldig spent på om jeg får til å bli ferdig med de emnene jeg har til våren før baby. Det kan gå hvis det ikke er skoleeksamen, men for eksempel oppgaver som skal leveres. Jeg får se det an litt!

Du har helt sikkert rett i at det beste er å ikke tenke så mye - men det er lettere sagt enn gjort! Det vet du sikkert alt om. Vi har en tul allerede i uke 7+6, også har jeg lyst til å bestille en ny i uke 12. Da blir kanskje ikke ventetida like lang? Lov å håpe :D

Ja, han er så søt:Heartred Han er veldig flink til å ordne sånne små overraskelser, men sjelden nok til at jeg virkelig setter pris på det.
 
Nå har jeg lest dagboken din, såå koselig og herlig at du ble gravid på første PP! Kanskje nøkkelen var god planlegging? Smilte masse mens jeg leste! Skal følge deg fremover også:)
 
Haha, ja, helt utrolig! Huff, ja, hvis jeg blir dårlig kan jeg garantere at det ikke går spesielt bra med studiene :p Jeg får fritak fra et metodeemne som vanligvis er første semester, fordi jeg har tilsvarende fra før. Derfor blir jeg faktisk ferdig med første semester allerede til jul! Jeg er veldig spent på om jeg får til å bli ferdig med de emnene jeg har til våren før baby. Det kan gå hvis det ikke er skoleeksamen, men for eksempel oppgaver som skal leveres. Jeg får se det an litt!

Du har helt sikkert rett i at det beste er å ikke tenke så mye - men det er lettere sagt enn gjort! Det vet du sikkert alt om. Vi har en tul allerede i uke 7+6, også har jeg lyst til å bestille en ny i uke 12. Da blir kanskje ikke ventetida like lang? Lov å håpe :D

Ja, han er så søt:Heartred Han er veldig flink til å ordne sånne små overraskelser, men sjelden nok til at jeg virkelig setter pris på det.

Man vet aldri hvordan formen blir, men jeg tenker som så at det er like greit å satse litt høyt :hilarious: Har også veldig tro på at fysisk aktivitet og et godt kosthold hjelper å holde formen bedre :)

Tiden går nok skal du se, nå har du jo snart ferie :happy: også er det høst med full timeplan for deg, og plutselig er det jul :hilarious::hilarious:
Du må oppdatere litt innimellom her inne
, så følger jeg med:happy: Prøver å ikke være så aktiv på forumet nå med ferie og litt ekstra avslapping, men følger med på dagbøker og varsler fordet :rolleyes::joyful:
Ha en fin siste uke før ferie :D
 
Nå har jeg lest dagboken din, såå koselig og herlig at du ble gravid på første PP! Kanskje nøkkelen var god planlegging? Smilte masse mens jeg leste! Skal følge deg fremover også:)

Neimen - så koselig at du har lest dagboka mi :) Hehe, mye mulig god planlegging har hjulpet litt - men jeg har en følelse av at det var aller mest flaks! Håper vi har flaks videre og frøet holder seg på plass til termin! :D


Man vet aldri hvordan formen blir, men jeg tenker som så at det er like greit å satse litt høyt :hilarious: Har også veldig tro på at fysisk aktivitet og et godt kosthold hjelper å holde formen bedre :)

Tiden går nok skal du se, nå har du jo snart ferie :happy: også er det høst med full timeplan for deg, og plutselig er det jul :hilarious::hilarious:
Du må oppdatere litt innimellom her inne
, så følger jeg med:happy: Prøver å ikke være så aktiv på forumet nå med ferie og litt ekstra avslapping, men følger med på dagbøker og varsler fordet :rolleyes::joyful:
Ha en fin siste uke før ferie :D

Sant, man vet aldri, men en må jo håpe at formen holder seg grei :) Det at trening og sunt kosthold kan holde plagene litt unna er også en veldig fin motivasjonsfaktor! I tillegg må jeg innrømme at jeg ikke har noe lyst til å legge på meg mer enn jeg bør for at babyen og jeg skal ha det bra.

Du har helt rett, nå er mandagen allerede over, og på fredag blir det ferie. Uka etter ferieturen skal vi på tidlig ultralyd (bare for å forhåpentlig se et hjerte slå) - og, som du skriver - plutselig er det jul :D

Håper du koser deg masse-masse med ferie!! Nyt og slapp av så godt du kan :Heartred

Jeg kommer nok til å skrive litt mindre her selv en stund framover nå, men oppdateringer blir det - jeg er altfor pratesjuk og altfor lei av å ikke kunne fortelle "alle" om dette til at jeg kunne latt være :p

God natt :love7
 
Hvordan går det med deg Sitronjenta?

Hei! Takk for at du spør :)

Vi har vært på ferie/bryllupsreise, og reiser hjem i dag. Har blitt stadig kvalmere de siste dagene, og i dag kasta jeg opp på toalettet ved resepsjonen på hotellet mens mannen sjekka ut :p Heldigvis later det til å være mest morgenkvalme, det har gitt seg nesten helt nå, utover dagen. Vi planla en veldig aktiv ferie, så det var også flaks at jeg var dårligst på slutten av turen, da trengte vi ikke å endre så mye på planene, selv om jeg måtte ta det litt roligere på grunn av kombinasjonen varme (33 grader i skyggen), aktivitet og graviditet.

Nå gleder vi oss så masse til å komme hjem til katten vår :Heartred På torsdag skal vi i tillegg på tidlig ultralyd, så er veldig spente på det! Livet smiler, med andre ord :)
 
Hei! Takk for at du spør :)

Vi har vært på ferie/bryllupsreise, og reiser hjem i dag. Har blitt stadig kvalmere de siste dagene, og i dag kasta jeg opp på toalettet ved resepsjonen på hotellet mens mannen sjekka ut :p Heldigvis later det til å være mest morgenkvalme, det har gitt seg nesten helt nå, utover dagen. Vi planla en veldig aktiv ferie, så det var også flaks at jeg var dårligst på slutten av turen, da trengte vi ikke å endre så mye på planene, selv om jeg måtte ta det litt roligere på grunn av kombinasjonen varme (33 grader i skyggen), aktivitet og graviditet.

Nå gleder vi oss så masse til å komme hjem til katten vår :Heartred På torsdag skal vi i tillegg på tidlig ultralyd, så er veldig spente på det! Livet smiler, med andre ord :)
Høres ut som en drømmeferie!! Kjipt å spy, men du vet jo hvorfor ;) hvor mange uker er du nå?
Blir spennende med ultralyd! Hold oss oppdatert!
 
Høres ut som en drømmeferie!! Kjipt å spy, men du vet jo hvorfor ;) hvor mange uker er du nå?
Blir spennende med ultralyd! Hold oss oppdatert!

Det var en drømmeferie, ja! Alltid kjipt å spy, og jeg skjønner ikke helt at jeg kunne ønske meg mer kvalme - men en del av meg er også glad for det, det er liksom ikke tvil om at jeg er gravid når kroppen oppfører seg sånn.

Jeg er 7 uker og 3 dager på vei nå - tida gikk plutselig veldig fort med litt ferie!

Håper du som titter innom har en fin mandag :)
 
Ååh, dette ble jeg glad av å lese! Gratulerer så mye med graviditeten! Jeg har ikke fulgt med på dagbøkene på en stund skjønner jeg, men dette gjorde dagen min :love017 Er enig med deg på at kvalmen og spesielt det å faktisk spy er slitsomt men også litt fint å kjenne på. Krysser fingre og tær for at alt går bra med deg og spiren din :Heartred
 
Back
Topp