Dagbok - alle gode ting er 3?

8+0

Det var ikke stort legen kunne gjøre i dag, men jeg fikk målt hCG og skal tilbake på onsdag. De hadde ul-apparat på legekontoret, men ingen av legene hadde opplæring i å bruke det i svangerskap, så de ville mest sannsynlig ikke klart å finne hjertelyd eller foster for den saks skyld så tidlig i svangerskapet. Er fortsatt på jakt etter gynekologer som har ledig time i dag, men ingen hell hittil.

Har blødd litt mer, er par tørk da jeg var på toalettet. Litt spotting og litt mørkerødt blod, kanskje en blanding mellom gammelt og nytt? Har tatt på truseinnlegg, men ingen blødning i det ennå.

Nå er det bare å vente og se hva som skjer. Må finne meg noe å gjøre på sånn at jeg ikke blir sittende å stirre ut i luften. Dette er mitt fjerde svangerskap, og den eneste andre gangen jeg har opplevd blødning når jeg var gravid, var den gangen jeg hadde en SA. Har et lite håp om at dette skal være uskyldig, men fikk legen til å skrive ut paralgin forte til meg, sånn i tilfelle.

Det ble ingen positiv oppdatering herfra i dag, men håper virkelig at jeg kan oppdatere i morgen og fortelle om ingen mer blødninger.
 
Håper virkelig at det bare er en uskyldig blødning hos deg.
Jeg opplevde flere små blødninger med mye murringer/mens-følelse i begynnelsen av mitt andre svangerskap. Hadde det likt som deg med litt blod når jeg tørket meg, kanskje noen dråper i truseinnlegget. Så gikk det over til brunt, stoppet opp noen dager, før det kom rødt igjen.:inpain:
Ettersom jeg da hadde 2 sa bak meg var jeg helt overbevist om at det gikk galt denne gangen også. Men ul i uke 8 viste at alt var fint der inne.
Sender deg mange gode tanker. Og håper på det beste for deg:Heartred
 
Håper virkelig at det bare er en uskyldig blødning hos deg.
Jeg opplevde flere små blødninger med mye murringer/mens-følelse i begynnelsen av mitt andre svangerskap. Hadde det likt som deg med litt blod når jeg tørket meg, kanskje noen dråper i truseinnlegget. Så gikk det over til brunt, stoppet opp noen dager, før det kom rødt igjen.:inpain:
Ettersom jeg da hadde 2 sa bak meg var jeg helt overbevist om at det gikk galt denne gangen også. Men ul i uke 8 viste at alt var fint der inne.
Sender deg mange gode tanker. Og håper på det beste for deg:Heartred
Tusen takk for at du deler din opplevelse! Det gir meg et lite håp om at dette skal gå bra:Heartred Hos meg er det likt som det var hos deg, med lett blødning som stopper opp. Nå er det bare spotting når jeg tørker meg.

Har klart å finne en gyn som kunne ta meg inn i morgen, så håper blødningene holder seg langt unna:angelic:
 
Lykke til ❤
 
Så gikk det ikke denne gangen.

Fikk styrtblødning på vei til gyn der alt kom ut. Var hos en helt fantastisk gyn, dr.Mortensen, og skjønner at han har et godt rykte! Han konstaterte at livmoren var tom, og mente at ut i fra ul-bildene at fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 5-6. I dag skulle jeg vært 8+1. Selv om det er trist å miste, var jeg veldig forberedt på at det ikke lenger var liv her. Dr. Mortensen var veldig positiv, og kunne se egg på vei til å modnes på den ene eggstokken. Han anslo at jeg ville få el innen 2-3 uker allerede.

Jeg fikk også ut resept på Crinone, for å se om det kan hjelpe. Jeg har vært gravid 4 ganger, men det har kun resultert i baby halvparten av gangene. I første graviditet brukte jeg også crinone, men det er ikke lett å si om det var crinonen eller om det var tilfeldig at det gikk den gangen, eller om det var tilfeldig at det gikk uten hjelp da vi fikk lillesøster.

Merkelig nok er jeg liksom klar for ny giv. Kanskje det blir mai-baby på meg? :) :Heartred
Skal tilbake til gyn når jeg er 6 uker på vei, så skulle han se om han hadde noen triks for å hjelpe meg videre.
 
Så gikk det ikke denne gangen.
Fikk styrtblødning på vei til gyn der alt kom ut. Var hos en helt fantastisk gyn, dr.Mortensen, og skjønner at han har et godt rykte! Han konstaterte at livmoren var tom, og mente at ut i fra ul-bildene at fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 5-6. I dag skulle jeg vært 8+1. Selv om det er trist å miste, var jeg veldig forberedt på at det ikke lenger var liv her. Dr. Mortensen var veldig positiv, og kunne se egg på vei til å modnes på den ene eggstokken. Han anslo at jeg ville få el innen 2-3 uker allerede.

Jeg fikk også ut resept på Crinone, for å se om det kan hjelpe. Jeg har vært gravid 4 ganger, men det har kun resultert i baby halvparten av gangene. I første graviditet brukte jeg også crinone, men det er ikke lett å si om det var crinonen eller om det var tilfeldig at det gikk den gangen, eller om det var tilfeldig at det gikk uten hjelp da vi fikk lillesøster.

Merkelig nok er jeg liksom klar for ny giv. Kanskje det blir mai-baby på meg? :) :Heartred
Skal tilbake til gyn når jeg er 6 uker på vei, så skulle han se om han hadde noen triks for å hjelpe meg videre.
Sender deg en god klem! Og glad du i det minste kom i de "rette hender". Ord blir fattig:Heartbigred
 
Sender deg en god klem! Og glad du i det minste kom i de "rette hender". Ord blir fattig:Heartbigred
Takk:HeartredFøler gyn var så optimistisk at jeg er helt sikker på at jeg kommer til å bli gravid innen kort tid.
 
Føler med deg! :Heartbigred

Men bra at kroppen ordnet opp av seg selv og at du&gyn er optismistiske til neste pp:) Ta godt vare på degselv nå, og prøv å finne noe å kose deg med den neste tiden som gjør ‘ventetiden’ litt lettere? En hobby, ny TV-serie, god mat, venninnekvelder eller noe annet? :)
 
Så trist å høre at det gikk den veien.... men så utrolig godt å bli møtt av en dyktig gynekolog som ønsker dere godt på veien!! Deilig å ha godt mot! Ønsker deg masse lykke til ❤
 
Føler med deg! :Heartbigred

Men bra at kroppen ordnet opp av seg selv og at du&gyn er optismistiske til neste pp:) Ta godt vare på degselv nå, og prøv å finne noe å kose deg med den neste tiden som gjør ‘ventetiden’ litt lettere? En hobby, ny TV-serie, god mat, venninnekvelder eller noe annet? :)
Takk, det hjelper med litt medfølelse nå:Heartred Har allerede bestemt meg for at jeg skal til frisøren og spante på meg både klipp og farge som en liten trøst. Hvis formen er god i morgen eller torsdag blir det tur på Plantasjen sammen med en venninne. Denne sa'en er veldig mye lettere enn forrige, både smerte og blødningsmessig, så håper jeg kan gå over til vanlige bind allerede i morgen.
 
Så trist å høre at det gikk den veien.... men så utrolig godt å bli møtt av en dyktig gynekolog som ønsker dere godt på veien!! Deilig å ha godt mot! Ønsker deg masse lykke til ❤
Tusen takk:Heartred Jeg tror gynekologen har reddet mye av opplevelsen, han var et av de mest behagelige menneskene jeg har møtt, og han lyttet virkelig til det jeg sa. Håper jeg følger etter deg med babykul før vi aner det :)
 
Ånei så leit :(:Heartred
Etter min siste sa ble jeg gravid på første el etterpå, og da holdt den seg påplass hele veien. Krysser fingrene for at du snart har en ny spire i magen:Heartred
Goklem til deg.
 
Er så lei meg for at det ikke gikk veien allikevel:Heartred
Sender deg en good klem og håper det klaffer fort igjen :Heartred
 
Takk, det hjelper med litt medfølelse nå:Heartred Har allerede bestemt meg for at jeg skal til frisøren og spante på meg både klipp og farge som en liten trøst. Hvis formen er god i morgen eller torsdag blir det tur på Plantasjen sammen med en venninne. Denne sa'en er veldig mye lettere enn forrige, både smerte og blødningsmessig, så håper jeg kan gå over til vanlige bind allerede i morgen.
Godt å høre:Heartred Det hjelper kanskje å holde seg litt opptatt med koselige ting, så går dagene fortere:) Sender varme tanker! :love7
 
Ånei så leit :(:Heartred
Etter min siste sa ble jeg gravid på første el etterpå, og da holdt den seg påplass hele veien. Krysser fingrene for at du snart har en ny spire i magen:Heartred
Goklem til deg.
Takk:Heartpink:Heartpink Håper jeg blir like heldig som det du var!
 
Back
Topp