Dag søvn...

Lykkelig eple

Glad i forumet
Hvordan sover de små på dagen nå?

Her har lillegutt en hvil på dagen, fra ca 11-11.30 til senest 14.00. I det siste har han våknet rundt 13.00-13.30. Og da har han lagt seg fint på kvelden når det er tid for nattesøvn. Men snudde plutselig, og nå er det plutselig blitt "vanskelig" å få han til å sovne på dagen og da må vi i tillegg vekke han etterhvert for han vil bare sove videre. Også har han blitt vanskelig å legge igjen på kvelden,og vil ikke sove.
Han våkner også mye på nettene enda:/
Snart begynner han i barnehage og da lurer jeg på hvor lenge jeg skal la han få sove der. Mtp at vi har en 15-20min kjøre vei og han sovner fort i bilen når vi er på kjøretur..
 
Her sover hun en lur på dagen på 1-2 timer fra ca. 12 :) fungerer bra...

Men hun hadde en 2 ukers periode i sommer som var helt forferdelig, da hun var vanskelig å legge både på dagen og kvelden. I tillegg våknet hun på natta og kunne være våken i opptil tre timer før vi endelig fikk henne til å sove....

Heldigvis gikk den perioden over og nå er hun tilbake i normalen igjen :) Kanskje det bare er en periode for sønnen din også?
 
De dager vi står opp som "normalt", dvs mellom 7-8 så sovner han oftest ved 11-11:30 og sover alt mellom 1,5-3 timer (men aller mest normalt er 1,5 kanskje 2 timer). Da er det også relativt lett å få han i seng til 19-20.

Han sover som regel helt greit frem til 23, men da begynner han å grine litt og bli urolig. Oftest så hjelper det å bare gi han smokken. Men sen fortsetter dette gjennom natten, og da er det vanskeligere å få han til å roe seg og sovne. Det skjer ofte at jeg sovner inne hos han og våkner en time senere eller så :)

Jeg tror det blir bra med barnehage slik at han kan bli av med litt mer energi - han er et stort energiknippe! :) Og så håper jeg at de får han til å sovne i vogna uten å måtte stå å vugge den eller å gå tur.. Vi sliter nemlig med det.. Han har siden fødseln hatt store vansker med å slappe av - han skal være med på alt! Allikevel så synes jeg at vi er flinke til å roe han ned og ha kosestunder før leggetid.. Det går seg nok til dette og :)
 
Her har dagsøvn vært et mareritt i over 1 måned. og jeg kaster inn håndkleet for jeg vet neimen ikke hva jeg skal gjøre... Ho har sovet to ganger om dagen frem til for en måned siden. Ho tulla også på natta frem til nå nylig. gått over til en hvil. legges da mellom 11 og 12. Noen ganger er hun stup trøtt og skriker til jeg legger ho i vogna så roer ho seg for så å begynne å skrike og olle og kave og til slutt er ho kommet seg utav vogna... ho sover mellom 2 og 3 timer når ho først sovner. men det er et sant mareritt å få henne til å sovne. kan bruke mange timer og altfor mye energi på å fo ho til å sove.
 
Har sovet en gang siden mars. Legger seg etter lunsj i tolvtiden og sove r til senest to. I seng kl 19 og opp igjen mellom 6-7.
Da de begynner i bhg bruier de mer energi så sikkert greit å se an hvordan det går der før dere endrer noe. Ville hvertdall jeg hjort :)
 
Back
Topp