Da var jeg uten jobb!

lykkelig89

Flørter med forumet
Begynte i ny jobb for ca 8 uker siden, det ble selvfølgelig aldri skrevet noe kontrakt og jeg begynte på dagen siden arbeidsplassen trengte en ansatt med en gang. Så for en uke siden ble jeg sykemeldt pga stress, sykemeldingen går ut 10. Mai. Var i dag i samtale med sjefen og fikk da beskjed om at hun ikke ønsket å ha meg der lenger siden jeg er gravid og det er usikkert hvor mye jeg klarer og jobbe fram til jeg skal ut i permisjon. Jeg ble utrolig sint og skuffet over at hun bare sa meg opp på denne måten, og må vel nå gå over på dagpenger. Er jo umulig for meg og finne meg annen jobb nå når jeg er 22 uker påvei! Huff føles ikke bra dette...

Det er ikke lov å si opp deg siden du er gravid... men du kan fortsette å sykemelde deg etter den sykemeldingen som går ut den 10...

Da hadde jeg faktisk vært så sleip at jeg hadde gjort det jeg kunne for å fortsette å være sykemeldt! Er du organisert? I så fall, ta kontakt med de og hør om de kan hjelpe!

Er organisert i handel og kontor, tenker å ta kontakt med de etter jeg har vært og snakket med jordmor i morgen. Føler meg urettferdig behandlet pga at jeg er gravid og det er feil!

men har du så mye å si hvis du ikke har kontrakt? skikkelig dårlig a sjefen uansett!

Du har veldig lite å si når du ikke har kontrakt, men det lureste å gjøre er å sykmelde seg som de sier over og ta kontakt med handel og kontor for å finne ut hva du burde gjøre.

Du har veldig lite å si når du ikke har kontrakt, men det lureste å gjøre er å sykmelde seg som de sier over og ta kontakt med handel og kontor for å finne ut hva du burde gjøre.

Det som er er jo at jeg enda er i prøvetiden, og de skriver ikke ut kontrakt før endt prøvetid....

Enig med de over! Forhør deg om rettigheter, sykemeld deg og hold oss gjerne oppdatert!!

Det er faktisk ikke lov.. Si det til henne/han

<3 odine <3 27/10/11
Venter en prinsesse 11/09/13

Hørtes ikke helt lovlig ut dette nei! Støtter de over, kontakt fagforeningen din, så har du dem til å støtte deg på!

Tror nok ikke de er lov å ikke ha kontrakt! Men iallefall så ville jeg fortsatt å være sykmeldt, da får du jo mer enn viss du går over på dagpenger:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Man skal ha kontrakt uansett hva! I det minste med tanke på forsikring om noe skulle ha skjedd på jobb. Du hadde sotte med mye rettigheter med det papiret så utrolig dumt du ikke fikk det, man er nemlig elstra sikra med henhold til oppsigelse om man er sykemeldt eller gravid. Ta uansett kontakt med fagforbund, om du kan bevise at du har fått lønn ol at du har jobbet der kan det fortsatt hende at du har krav.

Har vært i kontakt med HK og de har sendt saken min videre til noen som sitter høyere opp i systemet, men det er ingen tvil om at arbeidsgiver har handlet i strid med loven og jeg kommer ikke til og gi meg på dette! For dere som sier at jeg ikke har rettigheter pga at jeg ikke har kontrakt, dere tar feil... arbeidsmiljø loven gjelder uansett om du har kontakt eller ikke, og der står det klart hvordan en oppsigelse kan gjennomføres. De kan si meg opp hvis jeg har gjort grove lovbrudd på arbeidsplassen, hvis jeg ikke er kvalifisert til jobben, hvis jeg over lenger tid ikke gjør jobben min osv. Men de kan IKKE si meg opp på grunn av at jeg er gravid! :)

Back
Topp