Da var høsten her! Astma barn?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Ja nå har høsten kommet etter enn flott periode med helt forskjølelses fri og helt fri for medesiner har vi klart å fått til. Vært enn fantastisk tid med ingen sykbarndager på jobb, og ingen innleggelser på sykehuset

Men det varte frem til i dag, da lillemann våknet med tett nese og utover dagen har hosten kommet mer og mer. Vi er i gang igjen!!
Skal se det ann ett par dager før vi trapper opp med medesinene, har vært så deilig å tenke på at han har vært fri for medesiner nå i TRE hele månder.

Flere med astma barn som merker høsten kommer med dens virusinfeksjoner? Er  barna deres veldig plaget om høsten/vinteren/våren?

Her kom og hosten i dag.. her var det så ille at det var dbl. dose med ventoline

Nei , men så er hun veldig lite syk lik som mor der ( bank i bordet) Men jeg har brukt medisin hele tiden da.

Merker det litt at høsten har kommet
men vi bruker medisiner helle tiden så har kansje litt å si det

Datteren min har også vært fin i hele sommer, men har brukt flutide. I september så skal hun fjerne mandler og polypper, så håper det vil hjelpe henne..

Har fått beskjed av hans astma lege at vi skal trappe ned så fort periodene blir bra, så opp igjen. For målet er jo at han skal bli helt bra. Godt det ikke er bare her det merkes på barna. Han har desverre ikke så bra immuneforsvar.

Har en på 2 år med astma, men i sommer så har vi kuttet helt ut medisinene:) Merker at han kan bli litt tungpustet hvis han herjer mye og blir veldig varm, men har vært en super sommer med tanke på astmaen.
Han har faktisk vært litt forkjølet også, uten at det har slått ut på pusten denne gangen. Men nå begynner eksemen så smått og komme tilbake, så venter bare på at pusten skal bli verre igjen..

Uff, de er tapre disse små kroppene som tåler slik en påkjenning! Det stikker i en mors hjerte å høre på hvesingen og hostingen på nettene!

T har ikke hostet ennå, og vi bruker bare medisiner periodevis.. så at snørra var kommet, men nå er jeg skikkelig dårlig da så han kan jo bare være smitta av meg også... han sover oppå meg stort sett hver natt...

er helst når det blir rå luft hele dagen at han må i gang med medisiner daglig :)

jepp! her hostes det igjen. Starter på Flutide igjen nå. Etter å ha snakket med lege... Ny resept på ventoline trengs også. Bare å belage seg på mnd med hosting og sykdom...

Vi har ikke begynt med medisiner enda. Han har vært snørrete i snart en uke, men ingen marker hoste enda.

Kan man bruke flutide hele året (ser flere sier de bruker "medisiner" hele tiden.. ikke nødvendigvis samme type)? Mener legen sa vi ikke skulle bruke det mer enn to-tre mnd i slengen.. men det blir en jo fort nødt til?? (var ikke noe problem for oss i fjor vinter da han først begynte på medisiner i slutten av mars og ikke har trengt medisiner i sommer)

hirly skrev:
Vi har ikke begynt med medisiner enda. Han har vært snørrete i snart en uke, men ingen marker hoste enda.

Kan man bruke flutide hele året (ser flere sier de bruker "medisiner" hele tiden.. ikke nødvendigvis samme type)? Mener legen sa vi ikke skulle bruke det mer enn to-tre mnd i slengen.. men det blir en jo fort nødt til?? (var ikke noe problem for oss i fjor vinter da han først begynte på medisiner i slutten av mars og ikke har trengt medisiner i sommer)

Vi bruker Flutide som er forebyggende medisin hele året. 1 puff morgen og 1 puff kveld, men denne økes om hun blir tett + ventoline i tillegg.

ikke merket noe spes ennå, men er vel ikke så lenge til det kommer! Hun er mest plaget på vinteren!!

Back
Topp