Da var det slutt på husvask

Nektarin

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Bekkenløsningen smyger seg på sakte men sikkert og i dag var siste dagen med gulvvask kjente jeg. Siden dette er tredje svangerskapet så vet jeg når det bare er å kaste inn håndkleet akkurat på den greia.

Heldigvis var vi enig om å skaffe oss hushjelp når vi kom så langt. Samboeren min blir bortreist i hele november og januar så da er det godt å slippe å tenke på å holde det rent i huset. :)

Enkelte bevegelser er utrolig smertefulle. For eksempel da jeg strakk ut foten til siden for å dra teppe litt mot meg, ouch! Det gjør jeg ikke igjen dette året!

I det daglige fungerer imidlertid bekkenet greit. Hvordan er deres bekken for tiden? Jeg er forresten 30+2 i dag. :)

Bekkenet fungerer greit, bare noen bevegelser som er vonde - men går jevnlig til fysio og holder det nok ved like ved hjelp av det :)
Har også vaskehjelp så slipper slike bevegelser ;)

30+1 idag, å bekkenet kunne dratt seg en viss plass :-/ ekstreme smerter hele tiden, men har vel på en måte lært meg å leve med det...
Kan ikke hjelpe 3åringen med å gå på do, få på klær, sko osv.
Sambo må hjelpe til med å få på meg sokker, undertøy å bukse hver dag...avhengig av krykker sånn egentlig, men håndledda er ikke enig, så det blir lite brukt nå med senebetennelse i begge håndledd pluss begynnende betennelse i ene skulderen!
Veldig glad for at termin nærmer seg ja :-P dritt lei vondt nå(men nå har det vært såpass vondt siden uke 16), å bare håper det går over etter fødselen :-)

Vi tre har termin nesten samme dag jo :D 30+1 her også og er ekstremt sliten i bekkenet etter lange dager på skolen. Må ligge/sitte i sofaen med pute mellom bena, og samme i senga om natten.

Holder bekkenet noenlunde i sjakk med å være 100% sykmeldt, og unngå det som gjør vondt. Går også fast til fysio og Kiropraktor. Tåler lite, må ha ofte pauser. Gjør jeg for mye en dag så sliter jeg i flere dager etterpå, og da kan smertene i symfysen bli konstante:-( Veldig vondt å snu seg i sengen da!

Bekkenet mitt har vært skranglete siden positiv graviditetstest, men det har eskalert siste to ukene... Går til manuelterapaut to dager i uka for å holde det mest mulig stabilt. Noen dager er hvert skritt vondt, andre dager er jeg bra på dagen, men stivner helt til på kvelden. Støvsugde med vanlig støvsuger for ca en mnd siden og hadde konstant smerte i symfysen et døgn etterpå, så det var siste gangen..

Jeg er 30 uker i morgen og har en del vondt nå. Sover dårlig om natten til tross for stor DooMoo-pute mellom beina. Det verker og jeg må snu meg hele tiden. Det går stort sett greit på dagtid i 100% jobb, men det hadde nok ikke gått like bra om jeg ikke fikk jobbe litt hjemmefra. Da får jeg variert både sitteunderlag og stilling så ofte det trengs. En hel dag på kontorstol nå funker ikke.
Overdriver jeg fysisk aktivitet så straffer det seg med verking i timesvis etterpå.
Det er vel ikke bekkenløsning jeg har tror jeg. Symfysen er ikke vond, bare hoftene. Men jeg kan vel likevel be om å bli henvist til en eller annen form for lindrende behandling?

Jeg er 30 uker i morgen og har en del vondt nå. Sover dårlig om natten til tross for stor DooMoo-pute mellom beina. Det verker og jeg må snu meg hele tiden. Det går stort sett greit på dagtid i 100% jobb, men det hadde nok ikke gått like bra om jeg ikke fikk jobbe litt hjemmefra. Da får jeg variert både sitteunderlag og stilling så ofte det trengs. En hel dag på kontorstol nå funker ikke.
Overdriver jeg fysisk aktivitet så straffer det seg med verking i timesvis etterpå.
Det er vel ikke bekkenløsning jeg har tror jeg. Symfysen er ikke vond, bare hoftene. Men jeg kan vel likevel be om å bli henvist til en eller annen form for lindrende behandling?

Sitter her med den samme driten som deg. Våkner støtt om natta fordi hoftene verker, så vondt at tårene omtrent spretter. I natt var det ekstremt og det er ubehagelig å sitte "rett-opp-og-ned". Jeg har ikke vondt i symfysen eller ryggen, bare hoftene som er vonde. Har selvfølgelig overbelastet meg i dag med mye husarbeid... Så det blir en spennende dag i mårra :p Snakket med legen om dette på tirsdag og hun kunne godt henvise til fysio, men for meg som må kjøre 45 min hver veg vil det ikke lønne seg iom at kroppen stivner igjen i bilen på tur hjem :/ men kanskje varme lindrer? Basseng osv?

Igår kunne jeg seriøst nesten ikke gå med høyre fot!!!
Var på lang lang gåtur med hunden dagen før, og da jeg våkna neste dag var bekkenet helt ødlagt. Idag er det bedre, men kjenner det fortsatt er litt vondt å gå :/

Sitter her med den samme driten som deg. Våkner støtt om natta fordi hoftene verker, så vondt at tårene omtrent spretter. I natt var det ekstremt og det er ubehagelig å sitte "rett-opp-og-ned". Jeg har ikke vondt i symfysen eller ryggen, bare hoftene som er vonde. Har selvfølgelig overbelastet meg i dag med mye husarbeid... Så det blir en spennende dag i mårra :p Snakket med legen om dette på tirsdag og hun kunne godt henvise til fysio, men for meg som må kjøre 45 min hver veg vil det ikke lønne seg iom at kroppen stivner igjen i bilen på tur hjem :/ men kanskje varme lindrer? Basseng osv?
Ja, godt mulig det kan hjelpe.
Har en flink lege, så håper hun vet hva jeg bør prøve :)

Eg toler ingenting! Hoftene som trøbler seg (pga feilstilling), fysio tror ikkje han kan hjelpe. Sykemeldt 100% i og med at alt er vondt, og til tider klarer ikkje føttene å bære resten av kroppen. Fekk meg ein smell i golvet her om dagen.

Merker eg eg godt lei av å gå heima, uten å vera i stand til å gjere noko som helst. *syte innlegg*

Back
Topp