Da ser det ikke ut som dette går min vei heller...

Huff.. :(
Alt vi skal måtte gjennomgå.
Takk for at du tok deg tid til å beskrive hva som skjer.
Antar man må bli sykemeldt eller få det gjort på en helg da. Hadde sett for meg at det ble litt mer som en kraftig mensblødning, men det blir visst et par hakk verre enn det, ja...

Får høre hva legen sier på ultralyd i morgen kveld.
Ja det er noe dritt alt det man må gjennom! Håper det går greit med tablettene for din del. Jeg syns i grunnen tabletter var greiere enn blødning i 3 uker etter første SA. Glemte å skrive i sta at noen må ta to runder før det setter i gang skikkelig, vet ikke hvor vanlig det er.

Kommer an på legen om du får sykmelding, St.Olav sier man må bruke egenmelding.. Andre gir sykmelding, bare hør med legen. Det er jo noe psykisk i dette også, i tillegg til det fysiske, ikke bare bare å jobbe for alle. Jeg har vært hjemme i dag, og fikk sykmelding ut uka. Mest fordi jeg er veldig sliten av hele prosessen.
 
Åh herregud, om jeg ikke var redd før, så ble jeg det ihvertfall nå...! :nailbiting:
Håper ikke det er vanlig at det blir så voldsomt som dette.. Huffameg for en grusom opplevelse det må ha vært!:(
Men hvordan vet jeg hva som er "for stor" blødning...?

nei, tror ikke dette er vanlig altså, mente ikke å skremme deg, bare at du må kreve å få komme inn om du ikke føler deg trygg nok hjemme. Hvis du må sitte på doen for blodet høres ut som du konstant tissser så er det stor blødning. Men tror ikke dette er vanlig altså. Eg har ikke hørt om det før
 
Annen info som jeg ikke var klar over når jeg gikk hadde MA: hvis du bor 1t unna føden så må du legges inn under cytotec behandlingen pga faren for blødning ❤️
 
Huff, så leit!!:(:Heartred Hva var grunnen til at du målte hcg?

Sorry, har ikke fått svart alle her.
Jeg testet med strips for å følge med på stigningen. Men dessverre ble de aldri skikkelig sterke (så sterke som kontrollstreken), jeg syntes de mer eller mindre var uforandret i styrke. Og da søndagens test nærmest ble svakere, da bestemte jeg meg for å be om å få en ny blodprøve hos fastlegen for å sjekke hva som skjedde.
 
Jeg krysser fingrene for at alt ser bra ut. Men har du tatt to hcg prøver med to dagers mellomrom. Min erfaring er at fastleger ofte har liten kunnskap om både verdier og stigning og hva som er normalt og ikke. Godt du får ul ihvertfall, krysser fingrene for deg

Jeg har ikke bedt om å få tatt noen flere prøver, men når HCG var så lavt som under 200 vet jeg at det ikke er kjangs for at dette går bra.
 
Dere som har vært igjennom MA; hva er det som er verst med hele greia - er det smertefullt etter man har tatt pillen? Føles det som rier, liksom?
Eller er det synet/ følelsen av det som kommer ut, mengden eller rett og slett det psykiske?

Rart at det kan bli så mye som skal ut selv om man er så kort på vei...

Det som gjør det ekstra komplisert for min del, er at jeg har valgt å bruke St.Olavs (fritt sykehusvalg) pga. kortere ventetid. Mens jeg bor på Vestlandet, og går til en privat lege her, pluss at jeg har tatt blodprøvene hos fastlegen min.
Så jeg faller liksom imellom to stoler - skal vel ikke dra helt til Trondheim for å bli sjekket og få medikamentene, antar jeg.
Tenkte å ringe St.Olavs etter jeg har vært til min private lege i kveld og fått unnagjort UL og vet litt mer om hvordan ting ser ut.
 
Dere som har vært igjennom MA; hva er det som er verst med hele greia - er det smertefullt etter man har tatt pillen? Føles det som rier, liksom?
Eller er det synet/ følelsen av det som kommer ut, mengden eller rett og slett det psykiske?

Rart at det kan bli så mye som skal ut selv om man er så kort på vei...

Det som gjør det ekstra komplisert for min del, er at jeg har valgt å bruke St.Olavs (fritt sykehusvalg) pga. kortere ventetid. Mens jeg bor på Vestlandet, og går til en privat lege her, pluss at jeg har tatt blodprøvene hos fastlegen min.
Så jeg faller liksom imellom to stoler - skal vel ikke dra helt til Trondheim for å bli sjekket og få medikamentene, antar jeg.
Tenkte å ringe St.Olavs etter jeg har vært til min private lege i kveld og fått unnagjort UL og vet litt mer om hvordan ting ser ut.
Hvilket sykehus er nærmest? Vil tro du kan dra dit for dette. :Heartred
 
Dere som har vært igjennom MA; hva er det som er verst med hele greia - er det smertefullt etter man har tatt pillen? Føles det som rier, liksom?
Eller er det synet/ følelsen av det som kommer ut, mengden eller rett og slett det psykiske?

Rart at det kan bli så mye som skal ut selv om man er så kort på vei...

Det som gjør det ekstra komplisert for min del, er at jeg har valgt å bruke St.Olavs (fritt sykehusvalg) pga. kortere ventetid. Mens jeg bor på Vestlandet, og går til en privat lege her, pluss at jeg har tatt blodprøvene hos fastlegen min.
Så jeg faller liksom imellom to stoler - skal vel ikke dra helt til Trondheim for å bli sjekket og få medikamentene, antar jeg.
Tenkte å ringe St.Olavs etter jeg har vært til min private lege i kveld og fått unnagjort UL og vet litt mer om hvordan ting ser ut.
Fastlegen henviser deg til nærmeste sykehus. Regner med det går helt fint, selv om du har valgt å bruke et annet sykehus ellers.
 
Dere som har vært igjennom MA; hva er det som er verst med hele greia - er det smertefullt etter man har tatt pillen? Føles det som rier, liksom?
Eller er det synet/ følelsen av det som kommer ut, mengden eller rett og slett det psykiske?

Rart at det kan bli så mye som skal ut selv om man er så kort på vei...

Det som gjør det ekstra komplisert for min del, er at jeg har valgt å bruke St.Olavs (fritt sykehusvalg) pga. kortere ventetid. Mens jeg bor på Vestlandet, og går til en privat lege her, pluss at jeg har tatt blodprøvene hos fastlegen min.
Så jeg faller liksom imellom to stoler - skal vel ikke dra helt til Trondheim for å bli sjekket og få medikamentene, antar jeg.
Tenkte å ringe St.Olavs etter jeg har vært til min private lege i kveld og fått unnagjort UL og vet litt mer om hvordan ting ser ut.
Hos meg funka ikke cytotec behandlingen, så endte i utskraping. Så det verste var ventetiden, ble innlagt dagen etter tul og lå der i 3 døgn, så da lå jeg på sykehuset med sorgen. Du vil jo bare bli ferdig å dra hjem. Hadde en runde der det var slik som ei rie, fikk da morfin og gikk over (varet max 1t) ellers hadde jeg ikke vondt. Blødde lite etter utskrapingen og. Veldig forskjellig fra person til person, håper du blir fort ferdig og får komme i gang med nytt forsøk ❤️ Sykepleierne på st.olavs er kjempegreie, og veldig omsorgsfull. Elska hver og en. Følte meg godt i varetatt. Hvis du blir innlagt så vær forberedt på å bli der noen dager, ha med komfortable store klær, gode sokker, ipad/pc osv. Jeg hadde med bare et skift i tilfelle jeg blødde ut klærne - trudde jeg fikk hjem samme dag. Der tok jeg feil.. :)
 
Jeg ble lagt i narkose og det ble utskrapning når jeg hadde en MA, var i uke 9 når jeg tok utskrapning. Men utviklingen hadde stoppet opp tidlig, var ingen foster der men eggeplommen og fostervannet og alt var der. Dette var i 2007 så mulig at dem velger og gi tabletter nå. Husker ikke om jeg fikk tilbud om tabletter heller
 
Hvilket sykehus er nærmest? Vil tro du kan dra dit for dette. :Heartred

Haukeland er mitt nærmeste.
Får se hva jeg får beskjed om i kveld/ i morgen når jeg får snakket med den private legen min og St.Olavs.

Skal oppdatere her når jeg vet mer.

Tusen takk for svarene deres :Heartred
 
Lurer litt på hvor lav HCG verdien som regel er før man begynner å blø...? Synes det er så rart jeg ikke har sett tegn til blod når den hadde sunket til under 200 i går...

Har med store nattbind i vesken just in case, og går med bind nå... Ser for meg at jeg skal se blod når som helst.
 
Dere som har vært igjennom MA; hva er det som er verst med hele greia - er det smertefullt etter man har tatt pillen? Føles det som rier, liksom?
Eller er det synet/ følelsen av det som kommer ut, mengden eller rett og slett det psykiske?

Rart at det kan bli så mye som skal ut selv om man er så kort på vei...

Det som gjør det ekstra komplisert for min del, er at jeg har valgt å bruke St.Olavs (fritt sykehusvalg) pga. kortere ventetid. Mens jeg bor på Vestlandet, og går til en privat lege her, pluss at jeg har tatt blodprøvene hos fastlegen min.
Så jeg faller liksom imellom to stoler - skal vel ikke dra helt til Trondheim for å bli sjekket og få medikamentene, antar jeg.
Tenkte å ringe St.Olavs etter jeg har vært til min private lege i kveld og fått unnagjort UL og vet litt mer om hvordan ting ser ut.
Hadde MA i september, 9+2. Det verste med hele opplegget er smerten i hjertet av at det ikke blir baby allikevel. Riene er som sterke menssmerter. Var innlagt en dag. Fikk paralgin forte og Voltaren.
Ønsker deg lykke til. Det er så trist :( klem
 
Lurer litt på hvor lav HCG verdien som regel er før man begynner å blø...? Synes det er så rart jeg ikke har sett tegn til blod når den hadde sunket til under 200 i går...

Har med store nattbind i vesken just in case, og går med bind nå... Ser for meg at jeg skal se blod når som helst.
Ved ene aborten min måtte progesteron-nivået ned før jeg begynte å blø. hcg den gangen sank ikke før jeg begynte blø. Vet ikke om det har vært sånn de andre gangene

Leit dere mister. Det er tungt
 
Hei, Streken! Så trist å høre! Jeg gikk gjennom en MA nå i høst. På Ullevål har de endret rutinene: Du får morfintabletter i tillegg til voltaren - det er ingen grunn til å ha mer smerter enn nødvendig, og mange får ikke ordentlig virkning av paralgin forte som ble gitt før. I tillegg får du "abortpillen" på sykehuset som tas et døgn eller mer før cytotec settes inn, de ser at det har gitt gode resultater. Rent fysisk gikk det kjempefint for meg med denne fremgangsmåten. Tok cytotec hjemme på morgenen og sov i morfinrus noen timer. Det skal være verst før du begynner å blø, og jeg syntes det var som en veldig lett mens med alle de smertestillende jeg tok. Uansett hvor du drar for å få hjelp synes jeg du skal være tydelig på at du vil ha nok og riktige smertestillende samt at du får lang nok sykemelding. Den derre holdningen med at det er helt greit å gå på jobb igjen dagen etterpå stemte mildt sagt ikke for meg. Men det er jo det psykiske i det mer enn det fysiske.
 
Da har jeg vært på UL.
Det hadde sluttet å vokse ca i uke 4, og han mente det så ut som om det ville komme en blødning snart. Hvis ikke det begynner av seg selv innen maks 10 dager, må jeg inn igjen til ny UL og vurdering på om jeg skal ta medisiner for å sette det igang.
Jeg fikk også resept på sterke smertestillende som virker raskt og tilbud om sykemelding om jeg får behov for det.

Det var i grunnen en veldig grei time, vi var forberedt på at det ikke var noe mer og fikk gode svar på alt vi lurte på.

Gir absolutt ikke opp, prøver heller å se fram mot neste forsøk, som mest sannsynlig blir i starten av mars.

Så da blir ikke jeg så mye mer å se på denne termingruppen, men satser sterkt på desember 2020 i stedet! Lykke til damer, og takk for alle fine svar ❤
 
Da har jeg vært på UL.
Det hadde sluttet å vokse ca i uke 4, og han mente det så ut som om det ville komme en blødning snart. Hvis ikke det begynner av seg selv innen maks 10 dager, må jeg inn igjen til ny UL og vurdering på om jeg skal ta medisiner for å sette det igang.
Jeg fikk også resept på sterke smertestillende som virker raskt og tilbud om sykemelding om jeg får behov for det.

Det var i grunnen en veldig grei time, vi var forberedt på at det ikke var noe mer og fikk gode svar på alt vi lurte på.

Gir absolutt ikke opp, prøver heller å se fram mot neste forsøk, som mest sannsynlig blir i starten av mars.

Så da blir ikke jeg så mye mer å se på denne termingruppen, men satser sterkt på desember 2020 i stedet! Lykke til damer, og takk for alle fine svar ❤
Så utrolig trist. :Heartpink Håper du kommer gjennom dette så fort og «godt» som mulig. Masse masse lykke til med ny prøving. Håper virkelig det går veien på neste forsøk:Heartblue:Heartpink:Heartred
 
Back
Topp