Da Rasmus kom til verden m/bilde

RANDÅLF

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Da Rasmus kom til verden

Onsdag 7. juli 2010 Kl 19:07

3675 gram
51 cm
38 cm rundt hodet

Onsdag 7. juli 2010 hadde jeg time til kontroll på poliklinikken på St. Olavs kl. 11.40 og mulig igangsetting[:)] Men kvelden før fikk jeg tegningsblødning og ringte sykehuset, vi ble enige om å vente til timen neste dag[:)] Men gjennom natten fikk jeg mer og mer tak i ryggen, så ringte igjen i 6 tiden, fikk da beskjed om bare å komme etter som vi hadde en 3,5 time med bil til St. Olavs[:)]Taken ble regelmessig med 6 min mellom på turen oppover[:)] Men stoppet plutselig opp da vi parkerte utenfor sykehuset[8D][:D]

Kl 9:30
Vel framme, fikk fødestue og ble lagt på registrering[:)] Alt bra med mor og barn[:)]

Kl 12:00
Legen kom inn å sjekket meg, 2 cm åpning, men fikk 1. modningspille uansett da de ikke hadde tro på at de takene jeg hadde var så sterke (kjente de bare i ryggen). Fikk info om at jeg bare skulle få en pille den dagen og de trodde heller ikke det ble noe actin før dagen etter, da skulle jeg få tablett hver 4 time[:)] Ble så lagt på regisresing i 1 time til[:)] Sendte mannen ut for å flytte bilen og for å spise litt[:)]
Jeg kjente takene i ryggen ble sterkere med det samme, men jordmor mente de ikke hadde noen effekt da de ikke kunne ses på registreringen og man skulle kjenne det i magen...

Kl 13.00
Ble koblet av registreringen med beskjed om å gå meg en tur ute i det fine været[:)] Ringte mannen og vi gikk for å spise litt[:)] Hadde tak i ryggen hele tiden vi var ute[:)] Satte oss ned i parken og tok tiden, 3 min mellom takenen nå[:)] Gikk inn igjen å fortalte jordmoren at jeg hadde tak med 3 min mellom i ryggen, men hun sa fortsatt at jeg skulle kjenne det i magen og[&:] Så bare å gå mer tur[&:]

kK 15:30
Gikk inn igjen på fødestuen, måtte bare ha en pause fra gåturen[8D][:D] Meldte fra til jordmoren at vi var kommet tilbake og hun skulle sende inn neste jordmor for å se til meg, da det var vaktskifte nå[:)] Ble sjekket og hadde 4 cm åpning[:)] Hun trakk for forhenget rundt sengen min og da skjønte jeg at nå får vi treffe skatten vår snart Nå blir det action her[8D][:D] Fikk tilbud om klyster, jordmor mente det ville hjelpe på at det gikk litt fortere og takket selvfølgelig ja til det[:)] Hun hadde så absolutt rett[:D] Fikk 3 kjappe rier da jeg satt på do og tømte tarmen[8D][:D][8D][:D]

Kl 16:00
Ble koblet på registrering igjen og nå viste den lille i magen tegn til stress[&:] Lege ble tilkalt og de vurderte keisersnitt, de tok de nødvendige prøvene av meg[:)] Men som de sa så hadde je kanonrier, så dette kom til å gå fort nok til at den lille ville takle det[:)] De tok nå vannet[:)] Det var misfarget, nok et tegn på at Rasmus var stresset[&:] Men forsatt sterk nok til å klare det[:)]

Kl 17:30
Fikk pluselig trykketrang og jordmor måtte sjekke meg, 4-5 cm åpning bare, så måtte holde trykkingen tilbake[&:] Det var det tyngste med hele fødselen[&:] Fant to metoder som hjalp å stå på knær i sengen og vugge rundt og rundt på bekkenet eller ligge på ryggen å klipe meg selv på lårene[:D] De lo litt av meg der inne[:D][:D]

Kl 19:00
Fikk endelig klarsignal at på neste rie kunne jeg presse[:)] Det var helt ubeskrivelig deilig å endelig kunne presse[:)] Men det viste seg at Rasmus satt fast der inne, de måtte fram med vakumen.. Først en gummikopp, denne bare glapp unna, så legen kom fram med en metallkopp med en kjetting i[:)] Legen dro med hun maktet, hele den lille damen ristet[:D] Mannen hjalp til med å bøye meg fram og på 3 press var Rasmus ute[:)][:)][:] Da så jeg at det var hele 6 personer der inne[:D] 2 jordmødre, 2 leger, 1 barnelege og 1 parnepleier[:)] Var nok ikke en gjennomsnittlig fødsel[8D][:D]
Fikk Rasmus på brystet og legene startet jobben med å sy meg[:)] Revnet grad 3 B + at de klippet, så er temmelig mørbanket, men det ordner seg nok[:)] Satser på de har gjort en god jobb der nede[:)] Fødselen gikk jo så fort at man kan ikke regne med at ting der nede hadde tid til å tøye seg[8D]

Kl 20:00
Rasmus skrek ikke skikkelig og han måte ned på sjekk på barneavdelingen, mannen fikk være med[:)] Jeg ringte da familie og venner og fortalte om den nye verdensborgeren[:)]

Kl 21:00
Mannen og Rasmus kom tilbake, alt bra igjen nå[:)][:)][:)]

Kl 24:00
Fikk vi rom på føden og der ble vi til lørdag 10. juli[:)] Rasmus ble bra fulgt opp med tanke på blodsukkeret og heldigvis er alt bare bra med han, ingen tegn til at han har tatt noe skade av min diabetes[:)][:)]

Så må jeg få skryte av mannen til slutt
Han var helt fantastisk
Løp med kalde kluter hele tiden og var den beste støtte i verden

Var innom dagboka di og leste, men må legge igjen en komentar her også:

Nyyyyyyydelig skatt dåke har fått!! Og kjempefin fødselshistorie...[:D][:D]

Fantastisk flott liten gutteprins du har fått [:D] Gratulerer så masse [:D] Navnet blir Rasmus? [;)]

Tusen takk dere[:)][:)] Ja navnet måtte bare bli Rasmus[:)] Han har jo vært det fra dag 1[:)][:)]

Gratulera med ein nyyyyydelig liten go'gutt[:D][:D][:D]

Så kjekt å lesa om fødselen. Blir heilt rørt eg
Forstår godt at du e mørbanka ja. Men da går over om ei stund tenker eg. Kosa dåke masse i lag framover[:)][:)][:)]

Åh, vennen! For en nydelig historie [:)] Rasmus er jo bare hærlig!!
Kos dere mye fremover [:)]

ORIGINAL: fruit

ORIGINAL: fruit

[:)][:)][:)] Gratulerer som endelig mamma kjære Randålf! [:)][:)][:)]

ORIGINAL: Chumalunga

Åååå så nydelig han er!!! Gratulerer så utrolig mye!!! Ønsker dere en herlig tid nå fremover!![:)][:)][:)][:)]

ORIGINAL: Chumalunga

Åååå så nydelig han er!!! Gratulerer så utrolig mye!!! Ønsker dere en herlig tid nå fremover!![:)][:)][:)][:)]

Å så herlig! Gratulerer med et lite nydelig nurk! Flink og tøff var du[:)]

Back
Topp