Da og men-syka!

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Plutselig nå slår det meg at jeg er har fått "da" og "men"-syka! Har veldig lyst til å skrive men i hver setning, og avslutte hver setning med da. [&:]

Jeg brukte også ordet "liksom" veldig mye en stund, men jeg tror det har roet seg nå. Tro hva det neste blir?

Har du noen ord som har sneket seg inn i hjernebarken/fingertuppene? [8D]

Jeg skriver alle sånne småord som jeg vil, er ikke noen rettskrivningsforum heller dah!

Synes det er mer naturlig med muntlig språk på et forum...[8D]

ORIGINAL: Bouncy Bollocks

Når jeg skal fortelle om noe så har jeg en tendens til å bli litt "ja, og så jeg bare... Og han bare... Og så kom hun og bare... Og de bare...". Skikkelig fjortis.

Ellers har jeg et greit ordforråd, og slipper å fylle på med så veldig mye tomgods.

Hihi, ja "han bare" og "hun bare", det hadde vi mye av på ungdomsskolen. [:D] "Bare" tror jeg henger igjen litt i språket mitt enda forresten. [8D]

ORIGINAL: Madoc

Jeg skriver alle sånne småord som jeg vil, er ikke noen rettskrivningsforum heller dah!

Synes det er mer naturlig med muntlig språk på et forum...[8D]

Nei det har jeg ikke sagt, det er jo ikke galt heller såvitt jeg vet, men det irriterer meg nå som jeg har lagt merke til at jeg gjør det. Og jeg sier jo ikke "da" i virkeligheten, det er bare noe jeg skriver her inne. [8D] 

Jeg syns det værste er når folk bruker utropstegn i drøssevis, gjerne bak hver eneste setning. Eller prikkprikkprikk. Gjerne bare TO prikker. [8D]

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Jeg klarer nesten ikke skrive ett eneste innlegg uten MINST ett "men".. [:-]

Edit: Og lider av den plagsomme prikkesyken.... [8D][:-][8D][:D]

Kanskje vi kan tolke men-et som at vi diskuterer ting fra begge sider? [:D]

Jeg begynner nesten å grine når folk har smiley'er bak hver eneste setning! Eller starter en setning med masse punktum, uten at den er fortsettelse fra noe annet, om dere skjønner. F.eks har jeg ei på facebook som har slike statuser: .......søndag......drikker KAKAO...fyrer i ovnen og venter på varg veum......koselig det ja.....

Blæh[:'(]

jegg lider av denne prikkesyka.. har alltid prikker bak nesten hver setning.. og alltid bare to.. [:-][:-]

ORIGINAL: Goolle

Jeg har også prikkesyken[:-][:)]

Prøver å skrive korrekt, for jeg synes det er kjempeviktig. Og ja, jeg irriteres over de som virkelig gir blaffen. Var en grunn til at vi hadde norsk på skolen, likssom.

(med "virkelig gir blaffen" mener jeg alle de som ikke har dysleksi, men som rett og slett bare er lat)

Enig med deg, egentlig. Og se her hva vi gjør da.
Setningene våre er litt amputerte. Det har jeg også tenkt over mange ganger, prøver å rette det opp når jeg gidder, men jeg er fæl til å droppe "jeg"-et i setningene. Som første setning her. Det skulle jo stått: Jeg er enig med deg. [8D]

Back
Topp