Da måtte jeg inn her❤️

Lykkedans

Flørter med forumet
Hei!
Da mistet vi desverre vår nydelige prinsesse i uke 22 (21+3).
På oul så dem dessverre noe feil med hjertet og vi ble sendt til riksen for ekstra sjekk, der ble det konstatert alvorlig hjertefeil som ikke kunne fikses.

Så er knust om dagen, men håpet er der om å kunne klare å komme videre og da prøve igjen❤️
Har to barn fra før som er født i 2008 og i 2014, de er veldig god trøst oppi alt❤️ Samtidig så er drømmen der og håpet om at en ny spire vil feste seg om ikke altfor lang tid❤️

Veldig trist å lese! Sender deg mange varme klemmer:Heartred :Heartred Jeg måtte ta senabort for 14 dager siden da det ble oppdaget et utviklingsavvik på riksen som ikke var forenelig med liv, til tross for at utvidet NIPT var normal. Bra du fortsatt har håpet og har to barn fra før. Det må være en stor trøst:Heartred

Veldig trist å lese! Sender deg mange varme klemmer:Heartred :Heartred Jeg måtte ta senabort for 14 dager siden da det ble oppdaget et utviklingsavvik på riksen som ikke var forenelig med liv, til tross for at utvidet NIPT var normal. Bra du fortsatt har håpet og har to barn fra før. Det må være en stor trøst:Heartred
Vi fikk beskjed at det var veldig bra av oss og ha det håpet❤️ Er ganske nylig, hu kom nå natt til lørdag, helt perfekt❤️

Trist å høre om deg også og masse tanker til deg/dere❤️

Vi fikk beskjed at det var veldig bra av oss og ha det håpet❤️ Er ganske nylig, hu kom nå natt til lørdag, helt perfekt❤️

Trist å høre om deg også og masse tanker til deg/dere❤️
:Heartred Det er så brutalt og trist. Du har ikke hatt så mange dager å bearbeide på når det er så nylig. Har du fått tilbud om å snakke med sosionomen på riksen?

Ja, det er dager nå med opp og nedturer jevnt hele tida❤️

Ja, prata med han noen ganger nå og skulle ringe meg igjen denne uka trur jeg❤️

Ja, det er dager nå med opp og nedturer jevnt hele tida❤️

Ja, prata med han noen ganger nå og skulle ringe meg igjen denne uka trur jeg❤️
Jeg kjenner meg igjen med at det går opp og ned som du beskriver :Heartred Heldigvis går det bedre nå som jeg har fått bearbeidet det litt. Så det er håp om at det blir bedre etterhvert:Heartred Bra du har fått kontakt med sosionomen. Det er fint at slike tilbud finnes når det er som tyngst.

Ja, veldig godt at det er sånne tilbud

Ville vært vanskeligere uten noen å snakke med. Glad jeg også har enormt mye støtte i de rundt meg❤️

Så godt å høre at ting går bedre for deg og at du også har håpet om at det blir ennå bedre❤️

• Omsorg
Reactions: IFA
Bra å høre at du også har god støtte i de rundt deg :Heartred Vi venter nå på svar fra diverse genetiske analyser. Vi har fått forespeilet at det kan ta opp til 3mnd. Vi tør ikke sette inn nye embryo før det er avklart om det er noe genetisk. Ventetiden er så lang.

Bra å høre at du også har god støtte i de rundt deg :Heartred Vi venter nå på svar fra diverse genetiske analyser. Vi har fått forespeilet at det kan ta opp til 3mnd. Vi tør ikke sette inn nye embryo før det er avklart om det er noe genetisk. Ventetiden er så lang.
Det forstår jeg veldig godt og at ventetiden frem til da blir ekstra lang. Håper får dere at alt ser fint ut, så dere får mulighet til å prøve igjen❤️

Vi også var redde for at det var genetisk hjertefeil, men fikk heldigvis beskjed om at det ikke var noe arvelig så nå er det å vente 3 mnd før vi skal inn på riksen igjen for avklaring på alt det andre❤️

Forhåpentligvis finner man ikke noe, vi tenker at det det er lite sannsynlig, men det vet man ikke før man har svaret svart på hvitt. Så bra at det ikke var genetisk hos dere! Det må være en stor lettelse å vite. Hva må dere vente på i 3 måneder når det ikke er noe genetisk? Beklager at jeg spør. Det er lov å ikke svare. Skjønner at det kan være litt mye etter så kort tid :Heartred

Forstår tanken deres.
Dem skal ta obduksjon for å se om hjertefeilen var så ille de trudde eller verre.

Bare å spørre, jeg kjenner det er en stor lettelse å kunne prate om henne og hva som har skjedd❤️

Så bra at det føles som en lettelse :Heartred Det siste man vil er å gjøre ting verre. Vi har også spurt om obduksjon for å få flere svar.

Veldig leit at du også måtte inn hit! :Heartred

Vi valgte også obduksjon på gutten vår, angrer ikke på det. Det var godt å få svar på hva som skjedde. Vår døde som følge av morkakeløsning, han var ellers helt frisk.

Den første tiden er jo gjerne veldig kaotisk, jeg mener det finnes en tråd her inne med litt tips om ting man kan gjøre som man gjerne ikke tenker på midt oppi alt. Feks å ta hånd-og fotavtrykk, lengde og vekt av den lille. Og bilder. Jeg tror vi tok over 400 bilder og skulle ønske vi hadde flere.. Men det må man jo kjenne på hva som føles rett for en.
Vi brukte også mye tid med ham, og hadde han hjemme fra etter obduksjonen og frem til begravelsen. Valgte også å kle på han. :Heartblue

Bare gjør alt det som føles riktig for dere, det er så viktig!

Veldig leit at du også måtte inn hit! :Heartred

Vi valgte også obduksjon på gutten vår, angrer ikke på det. Det var godt å få svar på hva som skjedde. Vår døde som følge av morkakeløsning, han var ellers helt frisk.

Den første tiden er jo gjerne veldig kaotisk, jeg mener det finnes en tråd her inne med litt tips om ting man kan gjøre som man gjerne ikke tenker på midt oppi alt. Feks å ta hånd-og fotavtrykk, lengde og vekt av den lille. Og bilder. Jeg tror vi tok over 400 bilder og skulle ønske vi hadde flere.. Men det må man jo kjenne på hva som føles rett for en.
Vi brukte også mye tid med ham, og hadde han hjemme fra etter obduksjonen og frem til begravelsen. Valgte også å kle på han. :Heartblue

Bare gjør alt det som føles riktig for dere, det er så viktig!
Vi har tatt bilder og fotavtrykk❤️

Så godt å høre at det hjalp dere

Nå har det gått litt over 5 uker siden hu kom:sad010

kroppen virker normal og jeg trur jeg hadde ny eggløsning allerede 18.12-20.12 en gang, da eggløsningstestene var positive. Vet jeg testa negativt på graviditetstestene jeg har tatt i etterkant og nå den siste uka har de blitt positive og negative om hverandre, så er så forvirra om det er en ny spire på vei❤️
26.12 og 27.12 var det tydelig økning på testene, mens i går formiddag var det svak strek på tidlig testen og i dag var de bare skygger igjen. Vet det ikke er noen rester igjen, da det ble sjekka med ul 2 dager etter hu kom.

Akkurat nå kjenner jeg at jeg bare vil ha ett svar og vurderte å bestille meg time til gyn, kun for å sjekke alt. Vil forstå kroppen min igjen og at en ny spire skal sitte. På grunn av stigning i testene 26. og 27.12 så regner meg som gravid på nytt, men klarer ikke helt å roe meg på det.

Nå har det gått litt over 5 uker siden hu kom:sad010

kroppen virker normal og jeg trur jeg hadde ny eggløsning allerede 18.12-20.12 en gang, da eggløsningstestene var positive. Vet jeg testa negativt på graviditetstestene jeg har tatt i etterkant og nå den siste uka har de blitt positive og negative om hverandre, så er så forvirra om det er en ny spire på vei❤️
26.12 og 27.12 var det tydelig økning på testene, mens i går formiddag var det svak strek på tidlig testen og i dag var de bare skygger igjen. Vet det ikke er noen rester igjen, da det ble sjekka med ul 2 dager etter hu kom.

Akkurat nå kjenner jeg at jeg bare vil ha ett svar og vurderte å bestille meg time til gyn, kun for å sjekke alt. Vil forstå kroppen min igjen og at en ny spire skal sitte. På grunn av stigning i testene 26. og 27.12 så regner meg som gravid på nytt, men klarer ikke helt å roe meg på det.
Så bra at kroppen er normal igjen og at det er en ny spire på vei! :Heartred Her har ikke kroppen ikke hentet seg inn igjen og det ble funnet igjenværende rester til tross for tidligere utskraping. Det er så kjedelig at kroppen bruker så lang tid på å hente seg inn igjen. Skjønner at du ønsker en ny time for å sjekke.

Så bra at kroppen er normal igjen og at det er en ny spire på vei! :Heartred Her har ikke kroppen ikke hentet seg inn igjen og det ble funnet igjenværende rester til tross for tidligere utskraping. Det er så kjedelig at kroppen bruker så lang tid på å hente seg inn igjen. Skjønner at du ønsker en ny time for å sjekke.
Ja, i dag tidlig var testene negative igjen. Så har faktisk mine tvil nå.. Får bare se videre hva som skjer og har ikke noe mer skjedd innen legetimen jeg har bestilt den 16.1 så får han henvise meg til ultralyd sjekk

Ja, i dag tidlig var testene negative igjen. Så har faktisk mine tvil nå.. Får bare se videre hva som skjer og har ikke noe mer skjedd innen legetimen jeg har bestilt den 16.1 så får han henvise meg til ultralyd sjekk
Jeg har startet på en kur med provera i 10 dager for å se om de siste restene forsvinner. Hvis ikke blir jeg henvist tilbake til sykehuset. Håper jeg slipper en ny utskrapning.

Back
Topp