Killingene
Glad i forumet
Tirsdag 6. mars kom endelig prinsessa vår til verden, 16 dager på overtid!
var først på sykehuset på overtidskontroll fredag, og deretter lørdag.
Fikk beskjed om å komme tilbake mandag 5. for å bli satt igang!
Mandag kl 9 var vi på sykehuset, og fikk oss ett lite rom der,
fikk første modningspille ca kl 10. måtte deretter ligge 2 timer å vente mens den virket, fikk så 4 timer da jeg kunne gjøre hva jeg ville.
Når de sjekket meg etter 6 timer hadde det ikke skjedd noen verdens ting! fortsatt bare 2 cm åpning, 1,5 cm lang livmortapp...
Så jeg fikk en ny modningspille, å måtte vente 6 timer igjen!
Ved sjekk da så hadde det fremdeles ikke skjedd noen verdens ting!
da begynte jeg/vi og bli veldig utålmodige!
fikk også beskjed om at jeg ikke fikk ny modningspille før tirsdag! ARG!!!
Tirsdag morgen startet da med ny modningspille og venting i 6 timer!!!
Når de kom for å sjekke da så var det iallefall begynt å bli litt modent og legen sier at "nå har vi bestemt oss for at babyen skal ut!"
Så tok legen vannet - det var misfarget, men ikke noe farlig da.
de tok vannet kl 16.20
De satt en sånn diode på babyens hode for å overvåke hjerteslagene... den måtte jeg ha på til babyen var født!
lå i ca 2 timer etter vannet var gått og ventet på fødestue, det var nemlig helt fullt på fødestuene. hadde da 5 minutter mellom riene fra de til vannet til vi kom inn på fødestua.
Da jeg kom inn på fødestuen ble jeg satt på drypp, for det var FREMDELES bare 2 cm åpning!
når jeg ble satt på drypp kom riene TETT, 1 minutt mellom toppene og max 30 sekunders pause mellom dem. Det var SLITSOMT!
klaget litt til jordmor da, og hun sa at hun prøvde å kontrollere ved dryppet av riene kom skjeldnere og sterkere!
men riene kom ALDRI skjeldnere!!
ca 21.30 (?!?!?!sjekka ikke klokka helt nøyaktig, var muligens litt borte) sjekket de åpningen igjen, 7 cm!! alle de tette riene hadde iallefall ført til noe! Jeg ble kjempe motivert og synes resten av fødselen var veldig bra! ble så motivert at jeg glemte alle de tidligere tankene om at jeg MÅTTE ha sterkere saker enn akupunktur og smertestillende i form av en stikkpille!
ca. 22.15 begynte pressriene for fullt,
jordmor og barnepleieren var kjempe flinke og motiverende,og gav meg tips og trøst hele veien og 22.44 var den lille prinsessa vår kommet til verden!
En STOOOOOOR takk til den fantastiske mannne min som var ved min side hele tiden! Du er enestående!!!
Nå er det 1 uke siden jenta vår ble født,
hun heter Maja Cecilie, var 3470 gram og 51 cm da hun ble født, 34 rundt hodet.
Merker at kroppen er litt i ulage enda, men det begynner å hjelpe.
Man må vel regne meg såre og ømme bryster i begynnelsen,
og litt vondt i stingene er vel ganske så naturlig.
(sydde noen få sting innvendig, og litt flere utvendig langs skjedeveggen.)
Veldig fornøyd nå som fødselen er ferdig, og prinsessa vår var definitivt verdt det!!!
var først på sykehuset på overtidskontroll fredag, og deretter lørdag.
Fikk beskjed om å komme tilbake mandag 5. for å bli satt igang!
Mandag kl 9 var vi på sykehuset, og fikk oss ett lite rom der,
fikk første modningspille ca kl 10. måtte deretter ligge 2 timer å vente mens den virket, fikk så 4 timer da jeg kunne gjøre hva jeg ville.
Når de sjekket meg etter 6 timer hadde det ikke skjedd noen verdens ting! fortsatt bare 2 cm åpning, 1,5 cm lang livmortapp...
Så jeg fikk en ny modningspille, å måtte vente 6 timer igjen!
Ved sjekk da så hadde det fremdeles ikke skjedd noen verdens ting!
da begynte jeg/vi og bli veldig utålmodige!
fikk også beskjed om at jeg ikke fikk ny modningspille før tirsdag! ARG!!!
Tirsdag morgen startet da med ny modningspille og venting i 6 timer!!!
Når de kom for å sjekke da så var det iallefall begynt å bli litt modent og legen sier at "nå har vi bestemt oss for at babyen skal ut!"
Så tok legen vannet - det var misfarget, men ikke noe farlig da.
de tok vannet kl 16.20
De satt en sånn diode på babyens hode for å overvåke hjerteslagene... den måtte jeg ha på til babyen var født!
lå i ca 2 timer etter vannet var gått og ventet på fødestue, det var nemlig helt fullt på fødestuene. hadde da 5 minutter mellom riene fra de til vannet til vi kom inn på fødestua.
Da jeg kom inn på fødestuen ble jeg satt på drypp, for det var FREMDELES bare 2 cm åpning!
når jeg ble satt på drypp kom riene TETT, 1 minutt mellom toppene og max 30 sekunders pause mellom dem. Det var SLITSOMT!
klaget litt til jordmor da, og hun sa at hun prøvde å kontrollere ved dryppet av riene kom skjeldnere og sterkere!
men riene kom ALDRI skjeldnere!!
ca 21.30 (?!?!?!sjekka ikke klokka helt nøyaktig, var muligens litt borte) sjekket de åpningen igjen, 7 cm!! alle de tette riene hadde iallefall ført til noe! Jeg ble kjempe motivert og synes resten av fødselen var veldig bra! ble så motivert at jeg glemte alle de tidligere tankene om at jeg MÅTTE ha sterkere saker enn akupunktur og smertestillende i form av en stikkpille!
ca. 22.15 begynte pressriene for fullt,
jordmor og barnepleieren var kjempe flinke og motiverende,og gav meg tips og trøst hele veien og 22.44 var den lille prinsessa vår kommet til verden!
En STOOOOOOR takk til den fantastiske mannne min som var ved min side hele tiden! Du er enestående!!!
Nå er det 1 uke siden jenta vår ble født,
hun heter Maja Cecilie, var 3470 gram og 51 cm da hun ble født, 34 rundt hodet.
Merker at kroppen er litt i ulage enda, men det begynner å hjelpe.
Man må vel regne meg såre og ømme bryster i begynnelsen,
og litt vondt i stingene er vel ganske så naturlig.
(sydde noen få sting innvendig, og litt flere utvendig langs skjedeveggen.)
Veldig fornøyd nå som fødselen er ferdig, og prinsessa vår var definitivt verdt det!!!