Da kan jeg krysse av en hel del på handlelista :-)

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Sendte inn en stor ordre til Jollyroom nå.. 7500 kr ut av kontoen.. *puh* Men nå kan jeg krysse av en hel del på handlelista mi, så slipper jeg å stresse med så mye mer :-) Nå har vi vogn, sprinkelseng, stellekommode, stellebag, lekgrind, bilstol og isofiksbase, bæresele, babycall, voksipose, flasker, brystpumpe, babygym, vippestol og en hel del klær på plass :-) Mangler bilstoladapter til vogna, stellematte, sengeutstyr (madrass, dyne, sengeklær osv.), bedside crib/vugge, bilstolpose, lammeskinn, helsetepper, smokker, stelleprodukter, kluter o.l. og temometer.. + noen klær :-) Så får vi tripp-trapp stol med babystol fra mamma og stefaren min, og litt annet småtteri i arv fra søskenbarnet mitt.

Iiik - ikke lenge til alt er på plass og babyen er her nå :-D Hvordan ligger dere an i handling og sånt? :-)

Oiiii...flink du er! Håper jeg klarer meg med det som er her jeg! Må ta å rydde litt så jeg vet hva vi har ;)

Oiiii...flink du er! Håper jeg klarer meg med det som er her jeg! Må ta å rydde litt så jeg vet hva vi har ;)

Ja, snedig om man har en del fra før :-) Regner med barn nr. 2 blir litt enklere enn denne gangen når jeg ikke har noe som helst fra før :P

Sendte inn en stor ordre til Jollyroom nå.. 7500 kr ut av kontoen.. *puh* Men nå kan jeg krysse av en hel del på handlelista mi, så slipper jeg å stresse med så mye mer :-) Nå har vi vogn, sprinkelseng, stellekommode, stellebag, lekgrind, bilstol og isofiksbase, bæresele, babycall, voksipose, flasker, brystpumpe, babygym, vippestol og en hel del klær på plass :-) Mangler bilstoladapter til vogna, stellematte, sengeutstyr (madrass, dyne, sengeklær osv.), bedside crib/vugge, bilstolpose, lammeskinn, helsetepper, smokker, stelleprodukter, kluter o.l. og temometer.. + noen klær :-) Så får vi tripp-trapp stol med babystol fra mamma og stefaren min, og litt annet småtteri i arv fra søskenbarnet mitt.

Iiik - ikke lenge til alt er på plass og babyen er her nå :-D Hvordan ligger dere an i handling og sånt? :-)

Oj!!! Må man ha så mye greier??? Vi er ikke litt i nærheten en gang!!! Ble litt "skremt" nå, at det er så mye man bør ha?? Du er skikkelig flink da!!
Her er det prioritering av å få malt ferdig/pusset opp ferdig i leiligheten først, så få babyutstyr i hus!! Bittelitt har vi da, og mer på vei, men ja... Ligger laaaaaaangt etter deg :)

Bra jeg ikke er alene om og ha alt på plass snart :) Jeg har vogn + tilbehør, bilstolsete + base, badebalje med stativ, tripp trapp stol med nyfødtsete, vippestol, sprinkelseng + madrass, sengehimmel, sengekant, lammeskin, helsetepper, babytepper, babyhåndklær, gulpekluter/stellekluter, flasker, smokker, brystpumpe, sterilisator, vognpose, dyner, laken, tisselaken, sengesett, stellebord, bæresele, bamser, smakker, hettehånkle, krabbeteppe, nesesuger, matbegere, ammepute og en haug med klær :)

Oj!!! Må man ha så mye greier??? Vi er ikke litt i nærheten en gang!!! Ble litt "skremt" nå, at det er så mye man bør ha?? Du er skikkelig flink da!!
Her er det prioritering av å få malt ferdig/pusset opp ferdig i leiligheten først, så få babyutstyr i hus!! Bittelitt har vi da, og mer på vei, men ja... Ligger laaaaaaangt etter deg :)
man må ikke ha alt det før babyen kommer i alle fall :-) har dere plass til senga på rommet deres eller babyen skal ligge på eget rom med en gang så må man ikke ha bedsidecrib eller vugge, lekegrind er en fordel å ha kanskje om man har hund eller storesøsken som ikke er så store ( vi hadde ikke det til første og kjøper det heller ikke nå før vi ser at vi får behov for det:-)), har du tenkt å forøke å amme trenger du heller ikke brystpumpe/flasker før du evt ser behovet (vi kjøpte ikke det før vi så at vi hadde behov for det, jeg hadde for lite melk), tripptrapp med babyseat er jo fint å ha, men ingen nødvendighet:-) vi skal antagelig kjøpe det nå, men det er fordi vi har det meste av store ting så da unner jeg meg slike ekstra ting isteden. storebror hadde ikke stol for å sitte med oss før han kunne sitte alene på tripptrappstolen ( rundt 6- 7 mnd), bilstoladapter til vogna hadde vi heller ikke og skal heller ikke ha det denne gangen, stellematte trenger du ikke om du har stellebord osv :-) en del ting er fine og en del ting er kjekke å ha og slikt, men er mye man fint kan klare seg uten :-)

Sendte inn en stor ordre til Jollyroom nå.. 7500 kr ut av kontoen.. *puh* Men nå kan jeg krysse av en hel del på handlelista mi, så slipper jeg å stresse med så mye mer :) Nå har vi vogn, sprinkelseng, stellekommode, stellebag, lekgrind, bilstol og isofiksbase, bæresele, babycall, voksipose, flasker, brystpumpe, babygym, vippestol og en hel del klær på plass :) Mangler bilstoladapter til vogna, stellematte, sengeutstyr (madrass, dyne, sengeklær osv.), bedside crib/vugge, bilstolpose, lammeskinn, helsetepper, smokker, stelleprodukter, kluter o.l. og temometer.. + noen klær :) Så får vi tripp-trapp stol med babystol fra mamma og stefaren min, og litt annet småtteri i arv fra søskenbarnet mitt.

Iiik - ikke lenge til alt er på plass og babyen er her nå :-D Hvordan ligger dere an i handling og sånt? :)
så mye fine og kjekke greier du har fått i deg da :-)

Neida, mye av dette er nok litt luksusting vi kunne klart oss uten. Evt. ventet med å kjøpe til behovet kom :-) men akkurat nå har vi råd, og jeg er en liten kontrollfreak som helst vil ha det meste klart på forhånd :-p haha!

Pusser opp hus vi også, og har myyye igjen der. Så kan ikke si at jeg kan innta sofaen og slappe av helt frem til fødselen enda ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Bra jeg ikke er alene om og ha alt på plass snart :) Jeg har vogn + tilbehør, bilstolsete + base, badebalje med stativ, tripp trapp stol med nyfødtsete, vippestol, sprinkelseng + madrass, sengehimmel, sengekant, lammeskin, helsetepper, babytepper, babyhåndklær, gulpekluter/stellekluter, flasker, smokker, brystpumpe, sterilisator, vognpose, dyner, laken, tisselaken, sengesett, stellebord, bæresele, bamser, smakker, hettehånkle, krabbeteppe, nesesuger, matbegere, ammepute og en haug med klær :)

Ja, da kan det ikke være stort som mangler :-) godt å slippe å tenke mer på det :-)

så mye fine og kjekke greier du har fått i deg da :-)

Takk takk, er fornøyd med det :-) er takknemlig for at vi kan unne oss litt ekstra til første barnet :-) kan nok hende at jeg ikke får bruk for et par av tingene jeg har kjøpt, fordi vi får andre behov, men da får jeg skylde meg selv :-)

Ble litt stressa jeg nå. Vi har ikke kjøpt inn noe enda. Bortsett fra klær. Vi skal male barnerommet til helgen :) etter det får vi kjøpe inn de store tingene som stellebord og sprinkelseng :) så flinke dere er! Kjekt å se hva andre har kjøpt, var noe der jeg ikke hadde tenkt på.. :)

Så deilig å ha ting på plass da! :)
Her er fortsatt alt kaos. Nettopp flyttet i nytt hus og tingene flyter! :P
Har det aller meste etter storesøster, men trenger jo selvsagt litt småplukk. Var på jysk på tirsdag for å kjøpe rullegardiner til soverommene, og da ble det noen koselige sengesett til lillebror også. Klart det ikke gjør noe om han sover i storesøster sine gamle som er rosa, men det er litt koselig at han kan få et par egne også :)

Det jeg har notert meg som må kjøpes inn er:
-stellematte (den vi har til storesøster er håpløs, og nå punkterte den under flyttingen også :P)
-stellebag (ikke fornøyd med den vi har og trenger enn som passer til søskenvogn)
-smokker
-sprinkelseng (skal ha samme type som vi har til storesøster, men venter til det er litt mindre kaotisk i huset før vi drar inn flere store møbler :P)
-voksipose

I det nye huset så har vi ikke plass til stellebord på badet, så det må stå i gangen rett utenfor. Trenger derfor også noen kjekke hyller og kurver for å holde orden i sakene på og rundt stellebordet ;)

Tror vi har det vi trenger av klær til de første månedene på plass nå. Må ha litt mer ulltøy, men det er det. Storesøster begynner jo i barnehagen nå til høsten og trenger ganske mye nytt utstyr og tøy, så det blir nok prioritert fremfor mer babytøy i første omgang ;)

Ble litt stressa jeg nå. Vi har ikke kjøpt inn noe enda. Bortsett fra klær. Vi skal male barnerommet til helgen :) etter det får vi kjøpe inn de store tingene som stellebord og sprinkelseng :) så flinke dere er! Kjekt å se hva andre har kjøpt, var noe der jeg ikke hadde tenkt på.. :)

Må ikke stresse nei :-) Det går jo fort når man først begynner å handle :-) Spennende med maling av barnerom da :D Satser på å begynne å gjøre klart barnerommet neste uke jeg. Har pusset opp rommet, men må vaske det fra topp til tå, få på plass møbler osv :-)

Så deilig å ha ting på plass da! :)
Her er fortsatt alt kaos. Nettopp flyttet i nytt hus og tingene flyter! :p
Har det aller meste etter storesøster, men trenger jo selvsagt litt småplukk. Var på jysk på tirsdag for å kjøpe rullegardiner til soverommene, og da ble det noen koselige sengesett til lillebror også. Klart det ikke gjør noe om han sover i storesøster sine gamle som er rosa, men det er litt koselig at han kan få et par egne også :)

Det jeg har notert meg som må kjøpes inn er:
-stellematte (den vi har til storesøster er håpløs, og nå punkterte den under flyttingen også :p)
-stellebag (ikke fornøyd med den vi har og trenger enn som passer til søskenvogn)
-smokker
-sprinkelseng (skal ha samme type som vi har til storesøster, men venter til det er litt mindre kaotisk i huset før vi drar inn flere store møbler :p)
-voksipose

I det nye huset så har vi ikke plass til stellebord på badet, så det må stå i gangen rett utenfor. Trenger derfor også noen kjekke hyller og kurver for å holde orden i sakene på og rundt stellebordet ;)

Tror vi har det vi trenger av klær til de første månedene på plass nå. Må ha litt mer ulltøy, men det er det. Storesøster begynner jo i barnehagen nå til høsten og trenger ganske mye nytt utstyr og tøy, så det blir nok prioritert fremfor mer babytøy i første omgang ;)

Høres ut som du har det meste under kontroll, til tross for flyttekaos da :P Gratulerer med nytt hus - det er så morsomt å ordne og komme på plass i ny bolig :-) Klart lillebror må ha et eget sengesett også ;-) hihi! Jeg fant faktisk tre sengesett på loftet i barndomshjemmet mitt, som jeg og søskenene mine brukte når vi var små. Så skal vaske opp de og ha til lillemann tenkte jeg :-) Så koslig med litt nostalgisk arv ;-) Men det var ingen rosa sengeklær der da :P

Jeg trenger også noen gode ullplagg, men ser ikke ut til at butikkene har tatt inn så mye ull enda?

Høres ut som du har det meste under kontroll, til tross for flyttekaos da :p Gratulerer med nytt hus - det er så morsomt å ordne og komme på plass i ny bolig :) Klart lillebror må ha et eget sengesett også ;-) hihi! Jeg fant faktisk tre sengesett på loftet i barndomshjemmet mitt, som jeg og søskenene mine brukte når vi var små. Så skal vaske opp de og ha til lillemann tenkte jeg :) Så koslig med litt nostalgisk arv ;-) Men det var ingen rosa sengeklær der da :p

Jeg trenger også noen gode ullplagg, men ser ikke ut til at butikkene har tatt inn så mye ull enda?

Takk for det! :) Foreløpig har flyttingen vært et lite mareritt. Jeg har stresset altfor mye og hatt mye vonde kynnere (til tider regelmessige, og det var ikke helt bra). Så nå har legen beordret meg til å ta det helt med ro, ikke gjøre noe tyngre enn å legge klær på plass i skapet. Det kommer jo til å ta månedsvis før huset er på stell da, for samboeren min prioriterer litt annerledes enn meg :P

Herlig at du fant sengesett fra når du var liten. Det er koselig å bruke noe som har litt historie :)
I vår familie har vi dåpskjole og vugge som blir brukt av alle nye familiemedlemmer. Min mormor som har sydd kjolen og min morfar som har snekret vuggen :)

Ullen kommer vel i august tror jeg. Har kjøpt litt på salg når jeg har kommet over noe, men det har blitt i litt større størrelser stort sett. Nøstebarn har ull året rundt da, så du kan jo ta en titt der om du er utålmodig ;)

Takk for det! :) Foreløpig har flyttingen vært et lite mareritt. Jeg har stresset altfor mye og hatt mye vonde kynnere (til tider regelmessige, og det var ikke helt bra). Så nå har legen beordret meg til å ta det helt med ro, ikke gjøre noe tyngre enn å legge klær på plass i skapet. Det kommer jo til å ta månedsvis før huset er på stell da, for samboeren min prioriterer litt annerledes enn meg :p

Herlig at du fant sengesett fra når du var liten. Det er koselig å bruke noe som har litt historie :)
I vår familie har vi dåpskjole og vugge som blir brukt av alle nye familiemedlemmer. Min mormor som har sydd kjolen og min morfar som har snekret vuggen :)

Ullen kommer vel i august tror jeg. Har kjøpt litt på salg når jeg har kommet over noe, men det har blitt i litt større størrelser stort sett. Nøstebarn har ull året rundt da, så du kan jo ta en titt der om du er utålmodig ;)

huff da, men da må du høre på legens beordninger! Kjenner til at mennene har litt annerledes prioriteringer. Sliter med å få samboer til å skru opp de nye skyvedørsgarderobene nå.. Har hatt de i esker i kanskje 6 uker nå, og vi må ha alle tre soverommene i øvre etg. klare til neste helg når hele svigerfamilien kommer på feriebesøk.. Men han stresser ikke akkurat - blæ! :P

Så koslig med vugge og dåpskjole! Mamma ville sy dåpskjole nå som vi barna kan bruke til alle barnebarna.. Men så oppdaget jeg at svigermor har tatt vare på dåpskjolen som samboeren min brukte når han ble døpt. Den er sydd av mormoren hans, som døde alt for tidlig.. Så spørs på om jeg må bruke den. Får evt. høre om mamma kan sy/brodere lue til den :-)

Får titte litt på Nøstebarn frem til august ;-) Er jo ikke så lenge igjen til det kommer i butikkene strengt tatt :P

Her hare vi kjøpt inn, seng, sengekant, dynetrekk+lakener, dyne, dyne til vogn, vogn, stellebord med stellematte, en del klær, ammepute, lammeskinn, flasker, smokker, tepper, bamse, badekar, nesesuger, q-tips til babyer, en haug med kluter, engangs ammeinnlegg, ammebh-er, vippestol, lammeskinnspose ++

Mangler vel vugge, bilstol+base, bilstolpose, litt klær + en del småtteri :)

Her hare vi kjøpt inn, seng, sengekant, dynetrekk+lakener, dyne, dyne til vogn, vogn, stellebord med stellematte, en del klær, ammepute, lammeskinn, flasker, smokker, tepper, bamse, badekar, nesesuger, q-tips til babyer, en haug med kluter, engangs ammeinnlegg, ammebh-er, vippestol, lammeskinnspose ++

Mangler vel vugge, bilstol+base, bilstolpose, litt klær + en del småtteri :)

Så flink! :D

Back
Topp