Da har kvalmen slått til

Det er nok bare vanskelig å skjønne dette med kvalme, å sykemelding..når mange mener at svangerskap ikke er noen sykdom,og at alle bør greie å stå i jobb svangerskapet ut...
Det er den mest idiotiske teorien jeg har hørt. Ja, det er ingen sykdom å være gravid, men jaggu kan man bli dårlig av svangerskap.

Uke 32, oh lord :oops:
Kjenner igjen det med å komme seg «ovenpå» igjen. I første svangerskap spøy jeg til uke 21. Legen trodde ikke på meg og jeg fikk ikke sykemelding før i uke 16, da skjønte han at jeg kanskje var litt dårlig allikevel fordi jeg gikk ned i vekt... Var da sykemeldt ut svangerskapet fordi jeg rett og slett var utslitt. Og det gikk ikke over før mini ble født. Denne gangen har jeg heldigvis en mer fornuftig lege som tar meg på alvor, og følger meg tett opp. Sykemeldt allerede, så håper og komme tilbake til jobb denne gangen.
Så bra du har en forståelsesfull lege, det er gull verdt. Jeg fikk ned 9 kg førstr trimester med første, og var mange dager jeg ikke greide å stå opp av senga i det hele tatt. Husker lite av den perioden for å si det sånn...

Det er den mest idiotiske teorien jeg har hørt. Ja, det er ingen sykdom å være gravid, men jaggu kan man bli dårlig av svangerskap.
Ja den idiotisk,men tror fortsatt ikke folk som ikke har vært kvalme et sekund i svangerskapet skjønner hvordan det er å få med intens spysyke i ukesvis/månedsvis.. blir skikkelig irritert når det er sånn,men desverre er det sannheten for mange.

Så bra du har en forståelsesfull lege, det er gull verdt. Jeg fikk ned 9 kg førstr trimester med første, og var mange dager jeg ikke greide å stå opp av senga i det hele tatt. Husker lite av den perioden for å si det sånn...

Huff, ingen lek å være dårlig gravid :sorry: Håper det blir bedre denne gangen!

Er kvalm 24/7... føler at jeg er sulten hele tiden, men orker minimalt med mat. Allikevel er det eneste som hjelper på kvalmen å spise. Ikke lett når jeg da nesten ikke klarer å få i meg noe!

Back
Topp