Da har kvalmen slått til

Pio

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Da har kvalmen tatt meg for fullt, og jeg sitter nå på jobb pg skal prøve iløpet av formiddagen å få i meg litt ritz-kjeks er planen... svimmel og hodepine har jeg ogaå hatt/vært siste dagene, bra jeg skal til legen på mandag så jeg får sjekket blodtrykk. Kaster ikke opp enda,men regner med kommer..

Hadde hypermesis med de to tidligere, og var innom sykehuset flere ganger for oppvæsking.. men kjennet også på en glede oppi denne kvalmen, for kvalmen er mitt sikreste symptom ♡

Den kvalmen, den kvalmen :meh:
Håper at det ikke blir like gale denne gangen for deg, hypermesis må være grusomt.
Jeg har prøvd å få gjort noe fornuftig i heimen. Sortert og ryddet i klær, begynte å støvsuge kjøkkenskuffene, men måtte bare gi meg, for da kom hodepinen og kvalmen over meg :(
Så nå skal jeg se om det ikke blir en dupp før ungene kommer hjem fra bhg :sleep011

Gleder meg til kl 15.30 for da er det helg :)
Prøver jo å ikke vise noe på jobb,for er 5+0 idag og ønsker å prøve å skjule det i hvertfsll 3 uker til.. men kjenner at dette kommer til å bli hardt..

Idag våknet jeg men en voldsom kvalme, og den sitter enda i:hungover::hungover::hungover: skulle hjem fra jobb å ta helgevasken...fikk tørka over kjøkkenbenken hvertfall :hilarious:

Jeg er ikke kvalm, men jeg kaster opp. Jeg bør vel være glad for jeg slipper den kvalmen, men hadde ikke gjort noe om den titta innom inni mellom. Rart det der, at dem som ikke er kvalme, vil bli det. :P

Jeg er så usiiigelig trøtt også, sovner på sofaen hver eneste kveld, og det i sånn 20-21 tiden :sleep011
Her kommer kvalmen av og på, ikke plagsom enda heldigvis
Holder du ut med den kvalmen på jobb da Pio?

Uff, den kvalmen er det værste! Har slippet kvalme med mine andre svangerskap, men kvalmen slo til for 2 uker siden denne gangen har bare kastet opp 1 gang, og må si det egentlig hjalp litt...den dagen det skjedde Var hos legen på mandag, fikk tips på 2 kvalmestillende medisiner, men hun sa det var mye forskjellig man kunne prøve hvis det ikke hjalp, og det hjelper en del, men jeg får nesten ikke sove, skylder på medisinen, så jeg er ganske utslitt. Mat har jeg ikke lyst på i det hele tatt, men må jo spise noe, og pga diabetes type 1 så er dette ekstra ‘’slitsomt’’.. Håper det går over snart! Og at det går raskt til mai ☺️

Jeg er så usiiigelig trøtt også, sovner på sofaen hver eneste kveld, og det i sånn 20-21 tiden :sleep011
Her kommer kvalmen av og på, ikke plagsom enda heldigvis
Holder du ut med den kvalmen på jobb da Pio?
Vi får se hvordan det går fremover på jobb. Men må nok si det til sjefen snart slik at hun kan tilrettelegge for at jeg kan trekke meg tilbake på kontoret. Har begge mine tidligere svangerskap vært helt eller delvis sykemeldt fra ca uke 6 og ut hele svangerskapet. Håper jeg holder ut denne gangen :smiley-angelic001

Men helsa går foran jobb. Da er det bedre de får inn en vikar for meg,enn at jeg ikke greier jobben min.

Da har kvalmen tatt meg for fullt, og jeg sitter nå på jobb pg skal prøve iløpet av formiddagen å få i meg litt ritz-kjeks er planen... svimmel og hodepine har jeg ogaå hatt/vært siste dagene, bra jeg skal til legen på mandag så jeg får sjekket blodtrykk. Kaster ikke opp enda,men regner med kommer..

Hadde hypermesis med de to tidligere, og var innom sykehuset flere ganger for oppvæsking.. men kjennet også på en glede oppi denne kvalmen, for kvalmen er mitt sikreste symptom ♡

Hvor langt er du på vei nå?:)
Var også ekstremt kvalm med nr1 hele svangerskapet, før positiv test også. Så nå når beg ikke har fått kvalmen enda er jeg litt engatemig

Jeg er også konstant uggen! 6+0 idag. Eneste som hjelper er cola og hveteboller / Ritz kjeks..
Og det er drit, for jeg vil ikke legge på meg :confused:

Vi får se hvordan det går fremover på jobb. Men må nok si det til sjefen snart slik at hun kan tilrettelegge for at jeg kan trekke meg tilbake på kontoret. Har begge mine tidligere svangerskap vært helt eller delvis sykemeldt fra ca uke 6 og ut hele svangerskapet. Håper jeg holder ut denne gangen :smiley-angelic001

Men helsa går foran jobb. Da er det bedre de får inn en vikar for meg,enn at jeg ikke greier jobben min.
Det er sant, helsa og baby foran jobb ;) Jeg kjenner på den dårlige samvittigheten ovenfor jobben siden de i utgangspunktet har stort behov for meg, men heldigvis har jeg er forståelsesfull sjef.

Det er sant, helsa og baby foran jobb ;) Jeg kjenner på den dårlige samvittigheten ovenfor jobben siden de i utgangspunktet har stort behov for meg, men heldigvis har jeg er forståelsesfull sjef.
Usikker hvordan min sjef tar det, da hun er karrierekvinne.. og jeg føler at hun aldri er syk, kommer på jobb uansett... men blir det ille har jeg ikke noe valg. Får bare vente å se.. men krysser fingrene for at jeg slipper sykemelding denne gangen,selv om jeg tviler når jeg tenker på de to første svangerskapene mine. Sitter nå i sofaen og gruer meg til å spise noe for da blir jeg ekstra kvalm :grumpy:

Usikker hvordan min sjef tar det, da hun er karrierekvinne.. og jeg føler at hun aldri er syk, kommer på jobb uansett... men blir det ille har jeg ikke noe valg. Får bare vente å se.. men krysser fingrene for at jeg slipper sykemelding denne gangen,selv om jeg tviler når jeg tenker på de to første svangerskapene mine. Sitter nå i sofaen og gruer meg til å spise noe for da blir jeg ekstra kvalm :grumpy:
Det gjør det jo ikke noe kjekt, hvis sjefen er slik. Likevel så er vi forskjellige og noen blir mer dårlig enn andre, og det er ingen tvil om at du blir det. Jeg føler virkelig med deg.

Den kvalmen ødelegger alt :eek: Jeg bare gleder meg sånn til det (forhåpentligvis) går over!!! 8+2 i dag:Heartred

Den kvalmen ødelegger alt :eek: Jeg bare gleder meg sånn til det (forhåpentligvis) går over!!! 8+2 i dag:Heartred
Her er kvalmen bedre om jeg ikke stresser, tar alt bare i veldig slow motion på en måte. Kvalm 24/7, men bedre om alt går rolig for seg.. I første svangerskap ble jeg skikkelig medisinert i uke 32 :gen053, i andre svangerskap så var legen mye mer obs (dette var kun 10 mnd etter første fødsel), så da ga kvalmen seg mye etter uke 18 ca. Men så brukte jeg resten av svangerskapene på å komme meg "oppå" igjen. Spent hva legen tenker denne gangen om det blir like ille. .

Det gjør det jo ikke noe kjekt, hvis sjefen er slik. Likevel så er vi forskjellige og noen blir mer dårlig enn andre, og det er ingen tvil om at du blir det. Jeg føler virkelig med deg.
Det er nok bare vanskelig å skjønne dette med kvalme, å sykemelding..når mange mener at svangerskap ikke er noen sykdom,og at alle bør greie å stå i jobb svangerskapet ut...

Her er kvalmen bedre om jeg ikke stresser, tar alt bare i veldig slow motion på en måte. Kvalm 24/7, men bedre om alt går rolig for seg.. I første svangerskap ble jeg skikkelig medisinert i uke 32 :gen053, i andre svangerskap så var legen mye mer obs (dette var kun 10 mnd etter første fødsel), så da ga kvalmen seg mye etter uke 18 ca. Men så brukte jeg resten av svangerskapene på å komme meg "oppå" igjen. Spent hva legen tenker denne gangen om det blir like ille. .

Uke 32, oh lord :oops:
Kjenner igjen det med å komme seg «ovenpå» igjen. I første svangerskap spøy jeg til uke 21. Legen trodde ikke på meg og jeg fikk ikke sykemelding før i uke 16, da skjønte han at jeg kanskje var litt dårlig allikevel fordi jeg gikk ned i vekt... Var da sykemeldt ut svangerskapet fordi jeg rett og slett var utslitt. Og det gikk ikke over før mini ble født. Denne gangen har jeg heldigvis en mer fornuftig lege som tar meg på alvor, og følger meg tett opp. Sykemeldt allerede, så håper og komme tilbake til jobb denne gangen.

Back
Topp