Da har jeg vært på ny ul:)

smama

Glad i forumet
Kom inn til gynekologen og fikk beskjed om det var greit å ha med ei som tok spesialisering innen gynkologi. Og selvfølgelig var det det :)

De sjekket og styrte på i en time, fikk innvendig ul for å sjekke livmorhalsen, og den var super. fikk vanlig ul hvor de sjekket alt. samt prøvde å finne ut hvorfor jeg har så vondt...
Men alt så bra ut på ul. helt til de målte blodtrykket....
140/85 og det var alt for høyt... de tok urinprøver og det var utslag på en ting, men husker ikke helt.
Så var det rett til laben for å ta blodprøver, de trodde kankje det var begynnede svangerskaps forgiftning, så ville få tlf ganske snart om det vistes på blodprøvene...

Så får ikke tilbake på jobb og må ta livet med ro...:(

Noen andre som har hatt svangerskapsforgiftning?? hvilke symptomer hadde du??

Fikk vite at det var gutt helt sikkert i dag da :)
 
så godt at alt var fint med babyen

Har heldigvis ingen erfaring med svangerskapsforgiftning, og håper det ikke er det hos deg! Du får ta livet med ro og sløve på sofaen.
 
Gratulerer med gutt:) Har desverre helle ringen erfaringer å komme med:( Men lykke til, håper det ikke er alvorlig!
 
Godt å vite at alt er bra med gutten i magen.
Har heller ingen erfaringer med svangerskapsforgiftning. Men du får høre
på legene, og ta det med ro. Det er alt for tidlig at gutten skal komme nå.
 
Så fint at lillegutten har det bra. Jeg fikk svangerskapsforgiftning mot slutten av forrige svangerskap, men jeg fikk det ganske brått og ikke gradvis. Da ble jeg iløpet av en ukes tid i dårlig form, fikk en del veske i kroppen og fikk hodepine/kvalme. Men da hadde jeg også 160/110 i blodtrykk og fullt utslag (+4) på protein i urinen. Jeg var heldigvis kommet så langt at fødselen bare kunne startes. Krysser for at det ikke er SF du holder på å utvikle.
 
Jeg hadde sf sist og svært lite symptomer i starten, lett hodepine, forhøyet blodtrykk og proteiner i urin +1-2 . Men blodtrykket mitt var høyere enn ditt da jeg fikk påvist sf, ble sendt til sykehuset da undertrykket var 95 og startet på blodtryksmedisiner da det steg over 100.

Det er nok lurt og ta det litt med ro og hvile  flatt flere ganger om dagen for å holde blodtrykket lavere.  
 
Back
Topp