Da har jeg endelig tatt testen

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
og den var som forventet positiv ja :D vi fikk jo mistanke pga kvalme og andre symptomer, så det var ikke akkurat en overraskelse, men fikk likevel en litt deilig glede av å se den testen som lyste gravid :D

Men nå lurer jeg litt på hva jeg skal gjøre for å finne ut hvor langt jeg er på vei... den digitale testen sa 3+, så da er jeg ifølge den i hvertfall 5 uker på vei. Men kan det være lengre? Vi har ikke vært aktive prøver så jeg har ikke fulgt med på syklusen, og har null kontroll på når jeg sist hadde mensen :rolleyes: Vi var mer sånn at nå er vi klar for baby igjen og skjer det så skjer det, null stress. Og jammen skjedde rimelig kjapt ja :hilarious:

Hvordan kan man finne ut hvor la ngt man er på vei egentlig?:hilarious: burde jeg gå til legen, kan de finne det ut på en annen måte enn på den ordinære ultralyden?:rolleyes:

Gratulerer! :D

Du kan få TUL for å få en foreløpig termin, når du er så usikker. Vet ikke hvor strenge de er på å henvise, jeg fikk i alle fall henvisning da jeg var usikker på termin pga ikke hadde mens å gå ut fra, men jeg har i tillegg risikosvangerskap og skal begynne på blodfortynnende uke 12. Så jeg hadde fått TUL uansett om jeg hadde vært sikker på termin eller ei.

Gratulerer! :smiley-bounce016

Gratulerer :D

Du burde dra til legen og få henvisning for tidlig ultralyd! Fortell legen at du ikke aner når du hadde mensen sist og at du har fått 3+ på testen og dermed kan være alt fra 5 uker og 15 uker på vei, eller lignende... Press litt på slik at du får undersøkt det. Er jo umulig å få time til ordinær ultralyd om ikke du vet hvor langt su er på vei, eller riktig tid i hvert fall.

Gratulerer :D

Du burde dra til legen og få henvisning for tidlig ultralyd! Fortell legen at du ikke aner når du hadde mensen sist og at du har fått 3+ på testen og dermed kan være alt fra 5 uker og 15 uker på vei, eller lignende... Press litt på slik at du får undersøkt det. Er jo umulig å få time til ordinær ultralyd om ikke du vet hvor langt su er på vei, eller riktig tid i hvert fall.
Takktakk :D
ja det tenkte jeg også, for oul skal jo optimalt være mellom uke 17-20, men skal jo godt gjøres å treffe det hvis man ikke vet når det er :rolleyes: har helt ny fastlege så jeg er spent på om han er litt hyggeligere og mer medgjørlig enn den forrige som var umulig :hilarious:

Takktakk :D
ja det tenkte jeg også, for oul skal jo optimalt være mellom uke 17-20, men skal jo godt gjøres å treffe det hvis man ikke vet når det er :rolleyes: har helt ny fastlege så jeg er spent på om han er litt hyggeligere og mer medgjørlig enn den forrige som var umulig :hilarious:
Åh, håper den nye fastlegen er hyggeligere og kjempe flink! Masse lykke til og hold oss oppdaterte da :D

Gratulerer og velkommen hit! Tror en TUL er en god idé!

Gratulerer og velkommen :D

Trusen takk alle sammen :D
Fikk legetime allerede nå på torsdag, spennende å se hva han setter igang for å finne ut av det, om det blir tul :happy:

Back
Topp