Da har første tanna

Ingen tenner ennå heldigvis:) Er livredd for å bli bitt i puppen!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Mye sikkling og biting/tygging, men ingen tenner i sikte enda ;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Ingenting her enda men må MÅ de være rett rundt hjørnet. Gnages og sikles konstant og ser ut som tannkjøttet er skikkelig "stramt" både oppe og nede.

Johannes er fortsatt tannløs :)
Storesøster var nesten 9 mnd da hun fikk sin første.

September 09
Februar 14

Arin har ikkje tenner enno, og håpar det tar litt tid før dei kjem. Han har allerede byrja å "bita" på nippelen. Heldigvis er han tannlaus :D

❤️Gutt 24.02.14❤️

Arin har ikkje tenner enno, og håpar det tar litt tid før dei kjem. Han har allerede byrja å "bita" på nippelen. Heldigvis er han tannlaus :D

❤️Gutt 24.02.14❤️
Er svinvondt med tenner :p gruer meg til det er tenner oppe også....

Februar-14 mamma <3

Ikke meningen og kuppe tråden, men vet noen hva grunnen er for at babyene kan få vondt i magen i forbindelse med at de får tenner?

Lillegutt 5/3-14 <3

Ikke meningen og kuppe tråden, men vet noen hva grunnen er for at babyene kan få vondt i magen i forbindelse med at de får tenner?

Lillegutt 5/3-14 <3
Nei. Men leste noe om at babyer ikke fikk feber og magevondt av tenner, men tennene brøt lettere igjennom når babyen hadde feber. Så hvis tennene var på vei ut brøt de gjerne gjennom hvis barnet fikk feber. Vet at de gjerne blir dårlige i magen selv om de egentlig er forkjøla feks fordi magen tåler ikke bakteriene de svelger.

Men nå finnes det vel babyer som får tenner uten feber og allilevel er dårlig i magen? Kanskje imunforsvaret blir dårligere når kroppen "jobber" med tennene.. Aner ikke altså...

Her har snuppa hatt høy temperatur pga varmen, kanskje derfor de kom nå? :p ikke noe mer magetrøbbel enn ellers...

Sent from my iPhone using BV Forum

❤️Gutt 24.02.14❤️
Det gjorde vesla her også og det er vondt nok i massevis det. Men tenner gjør virkelig susen altså :p Hun har plutselig blitt mindre sulten og jeg vil gjerne få i henne mat før hun skal sove - men å putte puppen i munnen på en egentlig ikke sulten unge er virkelig risikosport!

• Liker
Reactions: EJ
Nei. Men leste noe om at babyer ikke fikk feber og magevondt av tenner, men tennene brøt lettere igjennom når babyen hadde feber. Så hvis tennene var på vei ut brøt de gjerne gjennom hvis barnet fikk feber. Vet at de gjerne blir dårlige i magen selv om de egentlig er forkjøla feks fordi magen tåler ikke bakteriene de svelger.

Men nå finnes det vel babyer som får tenner uten feber og allilevel er dårlig i magen? Kanskje imunforsvaret blir dårligere når kroppen "jobber" med tennene.. Aner ikke altså...

Her har snuppa hatt høy temperatur pga varmen, kanskje derfor de kom nå? :p ikke noe mer magetrøbbel enn ellers...

Dette har jeg også lest/hørt, at det er ikke tennene som gjør dem dårlige, men at det er i denne tiden de blir syke for første gang og det hjelper på å trigge tennene ut på en måte :p

Ingen tenner ennå heldigvis:) Er livredd for å bli bitt i puppen!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Jenta mi fikk sine første 2 tenner da hun var 5 mnd, så to oppe da hun var 6 mnd. Så kom resten ganske raskt etter. Jeg ammet i 16-17 mnd og ble kun bitt to ganger. Det går veldig fint å amme selv om de har tenner. Større sjanse for å bli bitt om baby ikke er sulten.

Han har fått to tenner nede og en hjørnetann oppe som presser på... Han klør generelt sett i hele munnen og tygger på fingrene sine så han hylgråter til tider....

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Jenta mi fikk sine første 2 tenner da hun var 5 mnd, så to oppe da hun var 6 mnd. Så kom resten ganske raskt etter. Jeg ammet i 16-17 mnd og ble kun bitt to ganger. Det går veldig fint å amme selv om de har tenner. Større sjanse for å bli bitt om baby ikke er sulten.

Jeg ble aldri bitt av sønnen min. Her biter hun kun om hun ikke er sulten

Blir også bare bitt når han ikke er sulten, eller når det ikke kommer mer melk.

Februar-14 mamma <3

Her er ene fortannen nede på vei opp! Lille er ikke helt i form og man merker at han er pjusk :( nå sover han heldigvis litt...

Her brøt den første tannen gjennom i går :) Etter noen dager med mye sutring og diaré.

Back
Topp