Da er jeg her

Ilona85

Glad i forumet
[:)] Mia er blitt 1 år. Flere som har ett åringer??? Hvordan er det med sovinga og spisinga til 1-åringene? Noen som går? Mia går som det suser. Hun er litt ustødig da. men,men. Hun får ca 2 ganger pupp. morgen og kveld. hvordan er det med amminga til dere andre 1 års mødre??
 
Hei. Jeg har også en ettåring. Hun er verdens herligste jente, er svært aktiv og har ikke tid til å sitte lenge på rompa....[:D] Hun har ikke begynt å gå selv enda, men eeelsker å gå MYE mens hun holder oss i hånda. Viss hun glemmer seg ut, klarer hun å stå lenge alene, men straks hun merker at hun står alene detter hun boms ned på rompa igjen...[:D] Vi har prøvd å avslutte amminga flere ganger, men hehe er ikke lett det der. Men vi har ikke noe fast ammemønster lenger, det blir liksom litt bare sånn en og annen gang...
 
He-he! Mia greier heller ikke å sitte lenge i ro. Opp å gå eller krabbe. Det skal bli gøy på julaften når hun får åpne pakkene sine[:)] Vi har sån kalender pakke til henne hver dag der hun får en liten ting. sjokolade[&:] eller sokker eller en body o.l. så hun syntes jo det er stas å åpne pakker. Hun har jo alerede vært å åpnet noen pakker som jeg har pakket inn til slekt og venner som jeg måtte pakke inn igjen, så her går det mye papir,ja[:D]

drikker jenta di vanlig melk? lett-melk eller h-melk Mia får pupp-melk morgen og kveld. og en del om natta.[:'(] det er så slitsomt. men heller stille å rolig natt-amming enn flere timer med skrik og vræl. jeg bruker å vente litt for å se om hun legger seg til å sove igjen når hun våkner.
 
Hehe syns eg ser hu der hu sitter så glad og fornøyd og pakker opp pakker ja... Eilin elsker og pakker, så jeg har fått fremskyndet pakkeutdelingen på julaften slik at det ikke kolliderer med leggetiden hennes... Vi gleder oss til jul ja, gleder meg til å se gleden i ansiktet hennes...[;)]
Hun drikker lettmelk. Vi startet alltid dagen før med litt pupp i senga, etter hvert så klarte vi å erstatte den med melk i koppen sin istedet som hun har med seg under morgenstellet. Jeg glemmer aldri første gangen hun smakte på melk i kopp, da kom hun med en grimase jeg aldri har sett maken til[:D] hihi... men etter hvert så falt den melken også mer og mer i smak. Har Mia begynt med vanlig melk da?
 
Heisann[:)]
Har også en ett-åring. Hun er den som spiser alt og skal smake på absolutt alt. Hun sover en gang om dagen og sover fint om natten. (av og til hun våkner da, men hun sovner igjen)
Ammer ikke, stoppet med det da hun var 7,5 mnd. Ellers går hun, hun er både høyt og lavt og ikke i ro ett sekund nesten... Hun sitter i ro viss jeg tar på en film, liker godt å se på Teletubbies og kaptein sabeltann(pga storebroren)hun er iallefall helt vill når de synger på den filmen[:D]
 
Mia liker ikke vanlig melk hun smaker så vitt på det, men ikke noe mer enn det. Hun våkner nesten hver natt å skal ha pupp. Vist jeg ikke gir henne pupp blir hun illsint å slår å lugger å kliper. Da er det pappaen som må ta henne for at hun skal roe seg ned. Hun får pupp på kvelden,natt/morgen og før vi står opp. Her om dagen spiste hun lite på kvelden å da hengte hun på puppen hele natta. Å enda det var tomt. Da gjorde de vondt.[:'(] å jeg var så sliten på morgenen at jeg skulle ikke fått opp øynene. Så jeg tror det skal bli slutt med puppen snart,ja. hvertfall på natta.
Nå går Mia helt stødig å er så flink atte[:)]
 
Da lurer jeg meg inn her jeg også! Ida fyllte 1 år 30.desember! Så nå har jeg også en ett åring i huset![:D] Det er aldri stille rundt oss om dagen når vi har en vilter 1 årting rundt føttene![:D][:D]
 
Heia! Det er gøy å ha en ett åring,ja![:D] prater og stabber rundt omkring.[:D] så herlig!! Tulla mi sier:
pusi=katta
bolle(a)
baja=ape
pippip=fugler
se
der
mamma og pappa
bejle=bleie
æsj
fisj
heia
hade
hallo
pupp
nammenam
+ en hel masse dyrelyder[:D]
 
Back
Topp