Da er det Torsdag 14.01.10

• Trådstarter Trådstarter McBaby
  • Opprettet Opprettet
Kryper til køys nå.....
I morgen skal jeg til byen å spise lunsj med svigers og mannen på Hurtigruta. [:)] Mamma er jo på jobb der nå så hun er vel der litt av og på også. Svigerfar er gammel sjømann så han hadde jo veldig lyst å se båten. Jeg bare gleder meg til maten. [:D]

jeg bare strikker ås trikker, er så gøy.
Må vel legge meg no, da jeg skal ut å kjøre kl.07 imorra.............

Åh, jeg trodde nesten McBaby hadde laga innlegg midt i natta for å fortelle at hun var på vei til å føde! Kos dere på Hurtigruta da, artig det! [:D]

Hva strikker du nå da, Fruen? Jeg er helt hekta på strikking selv, så skjønner deg godt! [:D]

Her er jeg oppe med lillemor, hun sov til 5.30 i dag (tror jeg, klarer ikke huske klokkeslett lengre, det gjorde jeg alltid med størsta, innbiller meg at jeg ikke kan ha vært så trøtt noensinne med henne som jeg har vært/er med denne her tøtta, hehe), gubben prøvde en halv time, men så ga vi opp og jeg ga henne mat og stod opp. Kan ikke forvente at hun skal sove mer synes jeg, er jo ikke så stor! Og i natt våkna hun jo ikke heller, så egentlig er jeg vel fornøyd! [:D]

Ha en fin dag, jenter! [:D]

mårnings!

nå må jeg dra snart.

ha en fin dag[:)]

Sovet 3,5 timer i natt. Hvordan jeg skal komme meg igjennom dagen er et mysterium. 

Huff da, Skrållan! Hva skjer, er dere syke? [&o]

Nei, vi er faktisk friske, for en gangs skyld! Men Tobias syntes det var lenge siden han hadde hatt hylenatt, så det ble det i natt. Han holdt på fra 3 og utover, og da han endelig gav seg nærmere halv 5, fikk jeg ikke sove mer. Hadde vært våken for lenge. Så da ble det som det ble.
Men mamma var snill, hun kom og kjørte Idamor i bhg i kulden, også tok hun med seg lillemann hjem til seg så jeg fikk sove litt mer. Han kommer hjem nå snart da, og da skal han sove dupp, så da kan jeg sove litt mer også - etter å ha laga det kortet jeg har tatt på meg å lage...
Så det blir vel ei råd. Men håper han sover nå til natta igjen da..

papaya: nå lager jeg en ullbukse i strl 6 mnd.
fra før har jeg laget et babyteppe, sokker og et skjerf.

Jeg er på jobb[>:] 

Og har aboslutt ingenting jeg må gjøre før klokken er to. SÅ da sitter jeg her da.... Hatt en god dag på jobb. Snart ferdig og da stikker jeg og soler kroppen min, før handling og hjem for å lage middag. Blir noe spaghetti greier i vårt hus idag. I kveld skal jeg trene og pakke til Hafjelltur i helgen. N skal til pappaen og vi skal på kosetur med et vennepar. Blir øl og snowboardkjøring hele helgen[:)][:)][:)]

hei og hopp!!
håper du får sove mere skrållan
fruen, skjønner godt du er hekta på strikking, jeg også er det, holder på med en kjole til største, og etter det blir det hekling, skal hekle kosedyr og dukker tenkte jeg...!!
Suki, tøffe støvletter, trenger varme på beina i kulden!!

da er jeg tilbake fra kiropraktor...nå har lillemor vært der til 3 behandlinger og løst opp en stor låsning..og nå har hun sovet to netter på rad uten å våkne...har vært lei av å få mellom 3-5 timers søvn hver natt, håper dette blir en trend... også har jeg fått nerve i klem, så der skal det knekkes mere for å rette på det...

så skal jeg søke på jobb i dag, ikke akkurat så veldig morrosamt, men sånn r det nå berre!!

Spennende, fruen! Jeg merker at terskelen for å strikke bukser til størsta er høyere enn minsta, det tar jo så kort tid å lage babytøy! Men jeg har lovet at jeg skal strikke monsterbukse til storesøster også, så jeg må vel hive meg rundt nå [:D]
Ellers fikk jeg nøstebarnboka til jul, så jeg må en tur dit snart og finne noe fint garn og noe jeg kan strikke [:D]

Godt du har snill mamma, skrållan! Stakkars sambissen, eller, han sover kanskje på toget han?
Fine støvletter, suki!!

og tutta, hmm.. kiropraktor.. Hvorfor fant dere på det? Vi har også ei som er vrien i søvnveien nemlig. Men hs sier det er normalt.. Lykke til med jobbsøking!!! [:)]

Stilige støvletter suki! [:)]
papaya: Ja, bra mamma tok han litt. Sambo var oppe til 00.30 i natt og skrudde opp skjenk, så stakkars han ja.. men han sover på toget når han må, han er ikke så glad i å gjøre det siden han snorker sånn uten cpap'en sin (hehe), men enkelte dager må han jo bare.

Da har jeg laga ferdig bryllupskortet! [:)] Ble faktisk fornøyd, og det er lenge siden jeg ble fornøyd med et kort jeg har laga! [:)] Om 3 kvarter skal jeg gå og hente Ida, men før den tid: sofaligging og halvsoving!

ORIGINAL: suki

ORIGINAL: papayamammaen

Spennende, fruen! Jeg merker at terskelen for å strikke bukser til størsta er høyere enn minsta, det tar jo så kort tid å lage babytøy! Men jeg har lovet at jeg skal strikke monsterbukse til storesøster også, så jeg må vel hive meg rundt nå [:D]
Ellers fikk jeg nøstebarnboka til jul, så jeg må en tur dit snart og finne noe fint garn og noe jeg kan strikke [:D]

Godt du har snill mamma, skrållan! Stakkars sambissen, eller, han sover kanskje på toget han?
Fine støvletter, suki!!

og tutta, hmm.. kiropraktor.. Hvorfor fant dere på det? Vi har også ei som er vrien i søvnveien nemlig. Men hs sier det er normalt.. Lykke til med jobbsøking!!! [:)]

Låsninger/skjevheter i rygg, bekken og nakke hos små kan løses opp etter noen behandlinger hos kiropraktor, evt. osteopat. Vi har vært med begge våre, og spesielt på TS som skrek mye på nettene første året hjalp dette syns vi.
HS snakker nok veldig generelt og er heller ikke veldig glad i å anbefale kiropraktor virker det som. De har en tendens til å kun snakke varmt om fysioterapaut (siden de er tilknyttet helsestasjonen og det offentlige tilbudet).

signerer det som Suki skriver her.
jeg var jo med eldste da hun ikke sov så godt de første ukene, både natt og dag. så ut som hun hadde magevodt, men etter 4 behandlinger var hun ny baby.
med mimitutta så har hun jo sovet bra helt til hun ble 6, 5 mnd. men så startet det akkurat da vi begynte med mat og tennene kom, så jeg skyldte på det. også var hun treg i magen. men det har da vedvart, og jeg er lei av å sove lite og dårlig...
kiropraktoren fant en kjempelåsning, og sa at dette også kan påvirke magen og dårlig fordøyelse og mange andre ting. i begynnelsen hjalp det ikke men nå etter 3 behandlinger har hun sovet, så om det er det?? hvem vet..
han anbefalte akupunktur dersom det ikke hjalp, og det er jeg villig til å prøve dersom minitutta begnner å tøyse, for jeg vet jo at hun kan...men noe har plaget henne...

Jeg leste dette høyt for gubben, og vi er skeptiske, men følger med. Har valgt å høre på hs, må bare velge en kilde å stole på, ellers blir jeg tullete - ingen er jo enige [;)][X(][:D]
Men hold meg veldig gjerne oppdatert, tutta! Funker det, så er jeg tilbøyelig til å prøve [:)]

Jeg leste dette høyt for gubben, og vi er skeptiske, men følger med. Har valgt å høre på hs, må bare velge en kilde å stole på, ellers blir jeg tullete - ingen er jo enige [;)][X(][:D]
Men hold meg veldig gjerne oppdatert, tutta! Funker det, så er jeg tilbøyelig til å prøve [:)]

det som er at det hjelper på noen, ikke på andre. noen har låsninger som vil løsne ettersom barnet vokser og begynner å bevege på seg. men låsninger kan også hindre utviklinga...på noen..alså veldig individuelt.
jeg kjenner ei som har baby, hvor babyen sov elendig natt og dag, våknet nesten hvert kvarter på natten, måtte bysses og bæres nesten hele tiden. etter kiropraktorbehandling sov babyen 12 timers netter...så ja, hjelper veldig på noen..!!

jeg har tenkt som så at det er bedre å prøve og se om det funker enn å vente på endring når det har vedvart så lenge. det skader ikke, og en låsning er vond, har hatt noen av dem selv.

Håper det blir bedre for dere snart også papaya, så skal jeg holde dere oppdatert...for det kan jo være at det var tilfeldig og at i natt blir som alle andre netter...[&:][:)]

Jeg er sliten og sur. N har tøyd altfor mange grenser i kveld og ble lagt en time etter planlagt. Han burde lagt seg før lenge før sju for han er så trøtt[:'(][>:][X(] Og jeg er sliten etter lange jobbdager. Skal egentlig tidlig på skolen i morgen men vurderer trene og lese hjemme isteden. Må en tur innom skolen for å få tilbake melding på eksamen da. Og hente hyttenøklene.

I morgen blir det Hafjelltur, men vi har tusen ting som skal fikses før det og det gjør seg dessverre ikke selv. Blæh!!!

Fine støvletter, suki!!

Jeg tenker på å kjøpe meg en basic strikkebok i håp om at det vil hjelpe meg i å forstå oppskrifter, det er det som er problemet mitt. Derfor litt ekstra artig å strikke det jeg har strikket til no for jeg har klart å forstå oppskriftene.

Fy søren nå har lillebror klemt seg laaaangt ned i bekkenet! [&:] Jeg klarer nesten ikke bøye meg i det hele tatt og tisser hele tiden. Føler med sprekkeferdig![8D] Skal ha siste runde med akupunktur i morgen så får vi se hva som skjer. [:)]

Ellers vært en fin dag. God lunsj med svigers, pannekakefest med Hannah til middag og for en gangs skyld så la hun seg uten det store dramaet. [:)] Hun har altså vært så vrang på det i det siste, og det er kun trass og grensetesting. Utrolig irriterende![:@]

Back
Topp