Da er det oppe og avgjort..

...og jeg hører til her i mars. Jeg var på ultralyd i går (28+2), for å sjekke om det fortsatt ligger en vene foran mormunnen. Der var det status quo: Jeg har tydeligvis to stk morkake, men en vene forbinder de to. Dette klarte de å se takket være godt utstyr (bla. fargedoppler) og spesialist, samt vaginal ul. Jeg var ikke såå høy i hatten da jeg lå der og ble brukt til undervisning, men er evig takknemlig for at jeg hører til på St.Olavs.

Lillegutt MÅ ut senest ute 37 (mellom 11.-18. mars), men kanskje tidligere om noe skulle tilsi at noe er på gang. Jeg får ikke ha sex ([emoji21]), ikke reise, trene styrke, eller oppholde meg langt unna sykehus (jeg som tenkte å dra hjem til familien min som bor to timer unna når jeg går ut i permisjon.. Tenkte det var safe når jeg visste dato[emoji849]). Og jeg skal dra rett til føden ved minste lille mistanke om rier, vannavgang e.l.

Jeg har bearbeidet sorgen over ikke å få oppleve flere vaginale fødsler, og har innstilt meg på pks nå. Jeg får ul hver fjortende dag fram til KS nå, og det er jo en fin bonus. Så får jeg gå litt i tenkeboksen på hvor lenge jeg skal presse meg på jobb.. Jeg er også masterstudent, og skal etter planen levere i mai, så jeg blir ikke arbeidsledig med det første. [emoji14]

I hvert fall: Hei hei dere marsdamer! Jeg har sniklest her siden positiv test (termin egt. tidlig i april), så jeg føler jeg kjenner dere litt. [emoji6]

Velkommen inn hit også. :) St. Olavs må jeg si imponerer altså!

Leit du ikke får den fødselen du hadde ønsket/sett for deg, men samtidig så er det bra du får god oppfølging og at sikkerheten til babyen og deg blir hovedfokuset.

Går ei spennende tid i møte, håper siste innspurt blir bra. :)

Back
Topp