Da er det oppe og avgjort..

Dilbertina

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
...og jeg hører til her i mars. Jeg var på ultralyd i går (28+2), for å sjekke om det fortsatt ligger en vene foran mormunnen. Der var det status quo: Jeg har tydeligvis to stk morkake, men en vene forbinder de to. Dette klarte de å se takket være godt utstyr (bla. fargedoppler) og spesialist, samt vaginal ul. Jeg var ikke såå høy i hatten da jeg lå der og ble brukt til undervisning, men er evig takknemlig for at jeg hører til på St.Olavs.

Lillegutt MÅ ut senest ute 37 (mellom 11.-18. mars), men kanskje tidligere om noe skulle tilsi at noe er på gang. Jeg får ikke ha sex ([emoji21]), ikke reise, trene styrke, eller oppholde meg langt unna sykehus (jeg som tenkte å dra hjem til familien min som bor to timer unna når jeg går ut i permisjon.. Tenkte det var safe når jeg visste dato[emoji849]). Og jeg skal dra rett til føden ved minste lille mistanke om rier, vannavgang e.l.

Jeg har bearbeidet sorgen over ikke å få oppleve flere vaginale fødsler, og har innstilt meg på pks nå. Jeg får ul hver fjortende dag fram til KS nå, og det er jo en fin bonus. Så får jeg gå litt i tenkeboksen på hvor lenge jeg skal presse meg på jobb.. Jeg er også masterstudent, og skal etter planen levere i mai, så jeg blir ikke arbeidsledig med det første. [emoji14]

I hvert fall: Hei hei dere marsdamer! Jeg har sniklest her siden positiv test (termin egt. tidlig i april), så jeg føler jeg kjenner dere litt. [emoji6]

Velkommen hit!

Vet de hvorfor du har to morkaker, er det en tvilling som har gått tapt, eller er det bare ekstra nistepakke for lillegutt?

Jeg hadde pks sist og skal ha det igjen, etter to vaginale fødsler (som ikke gikk så bra). Jeg syntes pks var en kjempefin opplevelse, ikke noe å grue for!

Velkommen hit - og beklager for de litt leie omstendighetene. Har bare hørt gode ting om planlagte keisersnitt, hvis det hjelper noe? [emoji5]

Ser ut som du får ca samme dato som meg da - har termin 14/3 ifølge OUL. Skal selv på ny ultralyd 16/1 for å sjekke morkakeplassering, men min var ikke spesielt lavt plassert på OUL så de ga meg gode odds for vaginal fødsel.

Velkommen [emoji56][emoji171]kjenner igjen følelsene dine angående pks,da jeg også kanskje måtte ha det,men morkaka har heldigvis flyttet seg [emoji56]så legen sa jeg uheldigvis må føde vaginalt.jeg bare:uheldigvis??er du tullete?! Jeg vil føde vaginalt,ks er uheldigvis for meg [emoji23]men må man så må man[emoji171] masse lykke til[emoji16][emoji171]

Tusen takk for gode og oppmuntrende ord. [emoji4] Ja, jeg innrømmer at tanken på KS skremmer meg mer enn tanken på vaginal fødsel, så det er godt å høre om gode erfaringer. Keep ‘em coming! [emoji28] Jeg var tidlig ute med å si at jeg så veldig gjerne ville føde vanlig, så spesialisten var litt vel klar i sin tale om hvorfor jeg overhode ikke kunne det. Jeg satt der hvit som et laken og følte omtrent jeg måtte flytte nærmere sykehuset, selv om jeg bare bor ti minutter unna fra før[emoji23]

Moxie: Nei, de sa ikke noe om hvorfor det var to morkaker, og det falt meg ikke inn å spørre om det før etterpå. [emoji28] Kanskje kjekt med en ekstra nistepakke når han må ut litt før tiden. [emoji6] Og tvillinger... Dét var det ikke meningen jeg skulle få! [emoji85]

Masse, masse lykke til! Håper du husker å lytte til kroppen din frem til pks så du ikke sliter deg helt ut:)

Velkommen hit, godt du blir tatt ordentlig vare på.

Velkommen! Det er godt du blir godt ivaretatt! Selvom det er litt «hassel» med alle forhåndsregler.. her er det også mye forhåndsregler i mitt svangerskap, så akkurat den biten kjenner jeg til - selvom det er helt andre grunner [emoji28][emoji85]

Masse lykke til!

Hei og velkommen [emoji4]

Masse lykke til :)

Hei og velkommen til oss :) skjønner godt det en leit å ikke få oppleve en vanlig fødsel. Samtidig er det jo bra de ikke tar noen sjangser. Jeg også drømmer om å få oppleve vanlig fødsel. Men babyen mi er i seteleie :wtf: latsabben som ikke snur seg:laughing002 forsetter han slik drømmer jeg heller om en kontrollert keisersnitt enn skummel setefødsel

Lykke til og velkommen [emoji4]

Velkommen inn! Jeg vurderer pks selv da frøkna har lagt seg godt til i seteleie og jeg har morkaken foran. Da er sjansen mindre for at hun snur.. Hadde en skikkelig nedtur da jeg fikk vite det - egentlig skal jeg føde naturlig på ABC og pks er jo ikke akkurat det samme [emoji21]Men nå som jeg har tenkt og fordøyd ting noen dager så virker pks bedre enn setefødsel -- og krysser alt jeg har for at lille snupp snur seg og prøver å ta det som det kommer.

Hei og velkommen :) :)

Back
Topp