Da du var 14 år....

• Trådstarter Trådstarter eLLe*meLLe
  • Opprettet Opprettet
E

eLLe*meLLe

Guest
Hvordan var du da? Hvordan gikk du kledd etc.?

Kom tilfeldigvis innom bloggen til hun Voe http://voe.blogg.no og blir helt paff egentlig...
Jeg visste knapt hva sminke og gutter var på den tiden, og kledde meg så kjedelig som det går an.
Er aller 14 åringer sånn i dag? Som små ungdommer som bare tenker på sminke, gutter etc. etc.?

Nå skal det sies at jeg var 14 år i 1995 men har verden forandret seg SÅ mye?

Her er forøvrig jeg som 14-15 åring. [8D]
Ikke så mye sminke eller mote som satte sitt preg på meg [:D]

Nja var litt sminke og gutta begynte å bli ganske interessante. Men nå var jeg 14 på 2000 tallet da [8D]
Har en søster på 13, synes ikke hun og hennes venninner er noe verre enn jeg var.

jeg gikk med masse (alt for mye) sminke[:-]
hadde knall rosa hår [:-]
og jeg gikk med sæggebukser[:-]
(prøv å se det for deg) [8D][:D]
var sexuell aktiv og festet med både alkohol og hasj...[:o]
det eneste jeg brydde meg om, - var gutter og venner...

tror mye er forandret med tiden, men så er jo alle forskjellige oxo...
bare det fra å gå fra 13- 14 var et stort sprang her...
da jeg var 13, samlet jeg på klistremerker og hoppet på trampoline....

jeg gikk med  de klærne som var på mote, brukte ikkke mye sminke, men brukte mascara. fløy etter gutta og var på fester!
er "bare" 10 år siden jeg var 14 da[8D]

Når jeg var 14 så missunte jeg vel alle de vakkre jentene som fikk bruke og hadde sminke og kule klær.
Jeg brukte ikke sminke, var jomfru og ukysset haha og følte meg fæl husker jeg.
Hadde fått pupper som este og este og jeg hatet det, digga hettegensere og av og til kunne jeg bruke noe trangt.
Dette var vel i 96.

Men tiden forandret seg for meg også, for plutselig likte jeg puppa mine, sminken og snasene kule klær[8D]

Idag har jeg inntrykk av at 12 åringer sminker seg, de er ikke jomfruer, de er helt på tuppa etter mannebein, viktig å følge moten.
Farger håret 10 ganger i året osv.

Hehe!
Jeg var vel 14 - 15 ca samtidig med deg.
Jeg var mega guttejente, jeg begynte å bli litt jentete når jeg var 18 og begynte å bry meg litt mer om hva guttene tenkte om meg[8D]
Så bortsett fra at jeg hadde langt bustete hår som stort sett han rett ned, så jeg vel ut som deg[:D]

Haha.. Det faktisk ikke mer enn 6 år siden jeg var 14 da, men mye har skjedd siden da..
Jeg ble faktisk sammen med sambo da jeg var 14![:-]

Hadde en litt rocka stil husker jeg, festet, var ikke jomfru og brukte sminke, men overdrev ikke...
Var ganske hissig og lett å provosere på den tiden og jeg husker det var mange som var redd meg, spesielt i håndball-miljøet (dytta til en dommer og fikk vel fler røde kort en jeg kan telle[&:]). Har roet meg en del siden da, men jeg har det fortsatt i meg, er bare flinkere til å kontrollere det.

Samtidig har jeg alltid vært nokså skoleflink. Tror liksom jeg var dratt litt mellom "nerd" og "kul"...

elle melle : jeg syns faktisk du så eldre ut da du var 14 enn du gjør nå[:D]

ORIGINAL: Sha

HAHA!
Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det men....

Men tenkte faktisk på det selv. Synes jeg ser ut som en litt eldre lesbisk dame på bildet [8D]

ORIGINAL: eLLe*meLLe

HAHA!

Men tenkte faktisk på det selv. Synes jeg ser ut som en litt eldre lesbisk dame på bildet [8D]

Fy faen der lo jeg høyt gitt!!!

Jeg var skikkelig guttejente, festa mye og ikke jomfru. Hadde jevngammel kjæreste i 2 år da, så fløy ikke rundt på alt og alle [:D]
Vel, skal se om mikke jeg finner et bilde senere. [:D][:D]

ORIGINAL: Emba_Larsen

HAHA!

Fy faen der lo jeg høyt gitt!!!

Jeg var skikkelig guttejente, festa mye og ikke jomfru. Hadde jevngammel kjæreste i 2 år da, så fløy ikke rundt på alt og alle [:D]
Vel, skal se om mikke jeg finner et bilde senere. [:D][:D]

Ja nå vil jeg se bilde av dere ALLE som fjortiser [:D]

Ja nå vil jeg se bilde av dere ALLE som fjortiser [:D]

Hahaha, skulle ønske jeg hadde scanner så skulle dere fått sett en godbit fra jeg var 14 i 1991 [:D][8D]

Jeg gikk med adidasklær HELE tia,var bare det som var bra nok.
Var veldig IN med adidas den gangen da,så gikk vel i stil med resten. Skilte meg ikke ut å var litt sånn "ynskyld at jeg lever".
Sminke brukte jeg ikke før videregående,alkohol viste jeg ikke hva var.
Ser fjortenåringene nå om dagen er noe helt annet enn de fjortenåringene vi var.
Var 14 i 96 å mye har forandra seg siden da.. hjelpes,åssn blir det når våre unger blir fjorten[X(]

Hehe, litt gøy å tenke på det nå ja.
Var 14 år i 1991, digga Ace of Base, New Kids on the Block og Vanilla Ice :p
Gikk i altfor store klær og hadde halvlangt hår med krøller som ikke lot seg temme(leeenge før slettetanga kom)..
Da jeg var 14 måtte jeg i tillegg ha briller, noen med helt rund innfatning typisk nok...
Brukte ikke et gram sminke, det gikk vel i Jane Hellen shampo og deo/parfyme fra Nille ;p

Når jeg var 14år, gikk jeg med slengbukse og heklet genser (jepp, var moten da[;)]), ble sammen med en som var 18år til mamma sin STOR glede (NOOOT), var på fest HELLE tiden, skulket skolen og gidde egentlig ganske enkelt fan...

Liten rebell kansje ja[8D] hehe
Håper ikke jentene mine tar etter meg....[&:]

Jeg har tenkt det samme, hva skjer? Hadde heller ikke sminke og merkeklær når jeg var 14. Gikk jo i bosselini og joggesko. Hehe. Søstrene til samboeren min er 12 år, og de sminker seg, barberer leggene, og bruker samme klær som voksne. Har kjæreste på 15 år... Liker ikke utviklinga....

ORIGINAL: mash_77

Hehe, litt gøy å tenke på det nå ja.
Var 14 år i 1991, digga Ace of Base, New Kids on the Block og Vanilla Ice :p
Gikk i altfor store klær og hadde halvlangt hår med krøller som ikke lot seg temme(leeenge før slettetanga kom)..
Da jeg var 14 måtte jeg i tillegg ha briller, noen med helt rund innfatning typisk nok...
Brukte ikke et gram sminke, det gikk vel i Jane Hellen shampo og deo/parfyme fra Nille ;p

Hahaha, jeg og [:D] Husker du Date parfymen? Det var ikke mulig å puste i garderoben etter gymen
pga at alle hadde hver sin Date [8D]

Da jeg var 14 var gutter, venner og fotball alt som sto i hodet på meg.
Brukte saggebukser og jenteboksere, verdens kuleste fila-sko og Fruit of the Loom hettegensre.
Husker jeg fikk 3 pk med g-strengtruser til jul av ei venninne og jeg skrattlo! DET kom jeg ihvertfall ikke til å bruke![:D]

Jeg var 14 år i 1987.  Jeg har bare tre ting å si: Ball-genser, fillete Levi's og permanent!
Jeg har forresten ei jente på 15 år, og jeg opplever dagens tenåringer mye godt som da jeg var på samme alder, bare uten permanenteimen i nesa ;)  Mens vi var mer sosiale og var støtt på besøk hos hverandre, har internet tatt over mange av de sosiale funksjonene.  Facebook, blogger og msn og diverse andre nettsamfunn er viktig i dag, den gangen var det viktig med en tykk Pusur skoledagbok og en stabel passbilder i den pastellrosa lommeboka for å vise at du ikke var fullstendig venneløs :)

her er eneste bildet jeg fant som er i nærheten! her er jeg 15

Back
Topp