Da du fant ut at du var gravid

Tok test på dagen for forventet mens. Den var negativ. Tok ny test 8 dager etterpå. Den var positiv. Vet ikke hvor langt på vei dette blir, men ca 5 uker da... kanskje.

3+2, 5 daget før forventet mens. Hadde vært så mye trøtt, og trodde egentlig jeg var vinterdeprimert men det stemte liksom ikke helt...

Graviditeten var ikke planlagt, men vi gjorde heller ikke noe for at det ikke skulle skje :angelic:

5+5, stusset litt på at mensen aldri kom.

Fant det ut allerede 9 dpo på tidlig babyplan test :) men ble helt sikker 10 dpo med sterkere streker både morgen og kveld. Nå estimerte gynekologen at jeg var 2 dager lengre sist UL, så kan ha vært jeg var 11 dpo og ikke 9 som jeg trodde.

9dpo fikk jeg positiv test, skulle egentlig ønske at vi ikke «prøvde» og at jeg ikke testet slik at jeg hadde vært et godt stykke på vei når jeg fant det ut, så slipper man de tidlige bekymringene og ventetiden blir ikke så alt for lang :hilarious:
Sånn har jeg også tenkt :hilarious:

Fikk veldig positiv test 3+6. Jeg hadde ikke trodd jeg var gravid, da vi hadde tatt en pause i prøvingen, så det var veldig overraskende.

Fant det ut allerede 9 dpo på tidlig babyplan test :) men ble helt sikker 10 dpo med sterkere streker både morgen og kveld. Nå estimerte gynekologen at jeg var 2 dager lengre sist UL, så kan ha vært jeg var 11 dpo og ikke 9 som jeg trodde.

Den estimeringen kan fort gå litt til og fra :P
Gyn målte med som 6+2 da jeg var 6+4. På 7+5, så sa han ikke noe spesielt, og spurte bare "hvor langt på vei sa du at du var?" før han fylte det inn i skjemaet (.. til ivf-klinikken) under ".. målingen tilsvarer uke:"
Etter hva jeg kunne finne ut, tilsvarte målingen mer 7+2 enn 7+5.
Men på UL 10+2 målte jm babyen som 10+3. Tror de kan ta litt sånne vekstspurter her og der, eller at det er veldig lett å bomme på noen mm (eller både og).

Den estimeringen kan fort gå litt til og fra :p
Gyn målte med som 6+2 da jeg var 6+4. På 7+5, så sa han ikke noe spesielt, og spurte bare "hvor langt på vei sa du at du var?" før han fylte det inn i skjemaet (.. til ivf-klinikken) under ".. målingen tilsvarer uke:"
Etter hva jeg kunne finne ut, tilsvarte målingen mer 7+2 enn 7+5.
Men på UL 10+2 målte jm babyen som 10+3. Tror de kan ta litt sånne vekstspurter her og der, eller at det er veldig lett å bomme på noen mm (eller både og).

ja, det går sikkert litt i rykk og napp :happy: blir spennende å se neste gang! Tror jeg skal ta en UL til rundt 12 uker.

Back
Topp