Da blir det vekst-ul til uka....

Lilla Gumman

Forumet er livet
Septembermødre <3
Septemberlykke 2016
På kontroll i dag (37+2) hadde sf-kurven flata ut, så fikk time til ul på onsdag.... Vel 2,5 times kjøring hver vei til sykehuset, så hadde da virkelig ikke tenkt meg dit før jeg skal føde... Men men... :p

Skjønner selv ingenting. På klærne mine kjennes det som magen har vokst veldig de siste ukene, men er ei dreven jordmor og hun som har målt hver gang, så det stemmer sikkert da....

Det er godt å få en ekstra kontroll for å være på den sikre siden :-) Det kan være flere forklaringer, i tillegg til eventuelt liten baby :-) Det kan være at magen har vokst, men at baby har flyttet seg eller at babyen ligger lengre ned osv. Det er flott at det er samme person som har målt hver gang, det er alltid det beste. Leit med lang kjørevei, men godt at du får en ekstra kontroll tenker jeg :-) Lykke til!

På kontroll i dag (37+2) hadde sf-kurven flata ut, så fikk time til ul på onsdag.... Vel 2,5 times kjøring hver vei til sykehuset, så hadde da virkelig ikke tenkt meg dit før jeg skal føde... Men men... :p

Skjønner selv ingenting. På klærne mine kjennes det som magen har vokst veldig de siste ukene, men er ei dreven jordmor og hun som har målt hver gang, så det stemmer sikkert da....

Hadde også sånn med min gutt, veldig lavt SF mål, UL var helt normal, men de bommet godt på vekst estimatet her :p Var over en halv kilo mindre enn de beregnet! :o

Var på kontroll på mandag. hadde også av-flatet sf mål.
På ultralyd målte legen baby nøyaktig i forhold til termin, så god vekst.
Men vi så at hun lå veldig lavt i bekkenet, så det er kun derfor.

Var det samme med første snuppa, de mente kanskje veksten var litt liten de siste ukene, men hun kom ut med gjennomsnitts vekt og lengde :)

sniker fra oktober: jeg hadde også avflatet symfysemål fra rundt samme tid i mitt forrige svangerskap og fikk UL på fødeavdelingen. Jenta mi lå bare veldig langt ned i bekkenet og vokste fint, var 3,49kg ved fødsel dagen før termin :) På ULen estimerte de at hun veide ca 3,6kg.

Back
Topp